2013-06-02, 12:30
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Precis, plattor som man lyssnar in sig på är plattor som oftast blir dom som håller i flera decennier. Plattor som man dör med liksom.
Men som jag sagt tidigare. Jag är övertygad om att nästa platta kommer att bli mästerverket.
Även fast dessa två redan känns som det, så känns det som att dom har MINST en nivå till.

Oj, det har jag aldrig tänkt på. Det ända jag vet och har noterat är att Deus Culpa är Gläns över Sjö och Strand baklänges. Roligt!
Dom känns lite sköna på det sättet. Visst musiken, lyriken och framträdandena är seriösa och meningsfulla - men dom är ändå lite skönt lekfulla också. Väljer intressanta och otippade covers, och har någon slags humor i sina låtval och slingor.

Nja, jag håller inte med i den totala bejublingskören. Tycker fortfarande nya skivan är många snäpp bakom debuten. Inte på långa vägar lika stark. Men det största felet är trots allt ljudbilden. Det låter bitvis som att den spricker ungefär som på "death magnetic" men inte alls lika farligt.

Sedan tror jag inte att lyriken är seriös - jag tror inte att Ghost är praktiserande satanister. Däremot är det väl framfört och med mycket glimt i ögat och det har saknats ett sådant band kan jag tycka. Alla dessa småstölder förgyller verkligen upplevelsen av deras musik.
Citera
2013-06-02, 12:55
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Sedan tror jag inte att lyriken är seriös - jag tror inte att Ghost är praktiserande satanister. Däremot är det väl framfört och med mycket glimt i ögat och det har saknats ett sådant band kan jag tycka. Alla dessa småstölder förgyller verkligen upplevelsen av deras musik.
Oj, nej det tror inte jag heller. Jag håller med på vad du säger. Det jag menade egentligen var att det finns en tanke och det ligger jobb bakom musiken.
Citera
2013-06-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teargaz
Jag vill ju tro att det är Finspång som har vaknat till liv igen.
Jag vet bara en bra trummis som lirar Hi-hat med vänster och Ride med höger. Tänker då på Benny Larsson som lirade med Edge of sanity / Pan thy monium. OM så skulle vara fallet så kanske Dread är med på ett hörn också. Men som sagt bara önsketänk i kombo med spekulation.

Jag gillar enkelheten skarpt på skivan. Därav passar soundet kanonbra. Gubbigt och bra!

Min första tanke när någon nämnde trummis med vänsterhand på hihat var också Bempa från Edge / PTM.

Det brukar borga för bra grejor när han och Drette lirar ihop!!
Citera
2013-06-08, 15:02
Medlem
frantiks avatar
Såg en vit t-shirt med detta tryck på http://www.metalinsider.net/site/wp-...a-for-pope.jpg på nätet som jag tänkte köpa när jag fått lön, men nu hittar jag den inte någonstans?
Någon som vet var den finns?
Citera
2013-06-09, 03:34
Bannlyst
Helt galet om inte year zero blir en enorm framgång kommersiellt.. Den är grym. Ska bli coolt att se dem på bråvalla..
Citera
2013-06-09, 03:54
Medlem
tangs avatar
Fy satan vad jag har lyssnat skiten ur den nya plattan. Varenda låt är ju begravnings material.
Citera
2013-06-09, 09:53
Medlem
Citat:
Såg en vit t-shirt med detta tryck på http://www.metalinsider.net/site/wp-...a-for-pope.jpg på nätet som jag tänkte köpa när jag fått lön, men nu hittar jag den inte någonstans?

Den fanns i webshopen på officiella hemsidan tidigare ? Vet dock inte om den finns kvar. Kolla får du se!
Citera
2013-06-09, 09:56
Medlem
papaemerituss avatar
Citat:

Varsågod
http://shop.ghost-official.com/index...white-tee.html
Citera
2013-06-09, 11:56
Medlem
Har nu bokat biljett till Metaltown... endast för Ghost. Ska bli guld, minst sagt!
Citera
2013-06-09, 23:15
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Har nu bokat biljett till Metaltown... endast för Ghost. Ska bli guld, minst sagt!
Såg Ghost förra gången de lirade på Metaltown. Det var riktigt, riktigt, ruskigt bra! Såg nu att de ska lira på "Blood stage", antar att det är en stor öppen scen istället för det mysiga Close-Up tältet som sist, trist men jag hoppas såklart att det blir bra.

...eller ja, bra lär det bli.
Citera
2013-06-10, 09:32
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Såg Ghost förra gången de lirade på Metaltown. Det var riktigt, riktigt, ruskigt bra! Såg nu att de ska lira på "Blood stage", antar att det är en stor öppen scen istället för det mysiga Close-Up tältet som sist, trist men jag hoppas såklart att det blir bra.

...eller ja, bra lär det bli.
Vänta nu, är inte blood stage ungefär detsamma som close-up tältet?
Citera
2013-06-10, 18:29
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Vänta nu, är inte blood stage ungefär detsamma som close-up tältet?
Ingen aning, har inte varit på Metaltown sedan 2011.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in