2017-04-19, 10:46
Medlem
vdgs avatar
Nu räcker det!

Min jävla granne spelar ofta sån hög musik så att det låter som att huset kommer falla! Samma jävla technolåtar kör han om och om igen hela tiden!

Förutom det kan man ju glömma att gå och lägga sig vid 11 tiden då han stampar i golvet när han går.
Man tror horungen har fest varenda dag!

Ska börja spela in nu när han spelar hög musik.

Detta är från dagens spelande. Vad tycker ni?
https://www.youtube.com/watch?v=em6kkwdCEfY&feature=youtu.be
Citera
2017-04-20, 17:12
Medlem
arneankanns avatar
Jag börjar få panik alltså. Min granne sitter och typ harklar sig eller något VARJE VAKEN SEKUND utav dagen. DEt börjar vid 8-tiden och slutar runt 24.00. Med typ 15 sekunders mellanrum hör jag "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHM" typ där inifrån och det stör mig rejält när jag sitter och pluggar.

Det är väldigt lyhört och jag vet att man ska "räkna" med att grannarna stör fram till typ 22.00 men det här är ju fan inte normalt. Låter som att snubben har tourettes fast det bara är random ljud och inga svordomar. Har bankat i väggen och har skrikit tillbaka att han tamefan får hålla käften, men inget hjälper. Dags att kontakta hyresvärden och be honom pratamed honom?

Kan han vara sjuk? Vad för sjukdom får en människa att hålla på sådär?
Citera
2017-04-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Text.
Om du har tillgång till en störningsjour skall du i första hand ringa dem om du upplever att din granne stör. Störningsjouren åker ut och gör en egen bedömning av ljudet. Om de anser att grannen stör knackar de på hos grannen och ber den att dämpa ljudet. Störningsjouren rapporterar störningen till hyresvärden. Det är en bevisfråga och upp till hyresvärden att driva frågan, när frågan prövas i hyresnämnden måste hyresvärden kunna bevisa störningar vid minst tre tillfällen. Visst, det har förekommit avhysningar pga sådana störningar men det håller liksom inte i hyresnämnden.

Högljudd hosta kostade kontraktet
Skrattade för mycket – sades upp från lägenheten
Citera
2017-04-21, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Jag börjar få panik alltså. Min granne sitter och typ harklar sig eller något VARJE VAKEN SEKUND utav dagen. DEt börjar vid 8-tiden och slutar runt 24.00. Med typ 15 sekunders mellanrum hör jag "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHM" typ där inifrån och det stör mig rejält när jag sitter och pluggar.

Det är väldigt lyhört och jag vet att man ska "räkna" med att grannarna stör fram till typ 22.00 men det här är ju fan inte normalt. Låter som att snubben har tourettes fast det bara är random ljud och inga svordomar. Har bankat i väggen och har skrikit tillbaka att han tamefan får hålla käften, men inget hjälper. Dags att kontakta hyresvärden och be honom pratamed honom?

Kan han vara sjuk? Vad för sjukdom får en människa att hålla på sådär?

Eftersom du inte vet om det hela beror på sjukdom etc så gå över och tala vänligt med grannen. Att vråla "Håll käften" är inte speciellt konstruktivt även om jag förstår din frustration.
Det kan ju de facto visa sig att grannen har någon sjukdom som gör harklandet oundvinkligt, det kanske inte hjälper dig med att få ner ljudnivån men då kan du iaf ta det därifrån och får en förståelse för varför det väsnas.

Det är ALLTID bättre att prata med grannarna själv först innan man kontaktar värden.
Citera
2017-04-21, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Text.
När man bor i ett flerfamiljshus måste man kunna tåla att bli lite störd. Det går liksom inte att få helt tyst i en byggnad där många familjer bor. I många fall är toleransnivån alldeles för låg, folk är bara väldigt överkänsliga. Man kan alltid börja med att knacka på hos den som stör och bilda sig en uppfattning om problemet. Konflikter byggs alldeles för ofta upp i onödan, där man som hyresgäst tror att man får tyst på grannen genom att bl.a. spela hög musik, skrika, etc, men då stör du också dina grannar.
Citera
2017-04-22, 17:51
Medlem
Shyridans avatar
Har själv haft en riktigt besvärlig granne som har flyttat in sen januari. Det rör sig sannolikt med barnfamilj ovanför. Man kan förstå att barn kan leka en stund. Men i flera timmar blir ju för mycket för grannarna. I 2 månader förde de en massa buller med att banka och möblera lägenheten flera timmar i sträck. 3:e månaden sprang barnet varje helg o vardagar kl 6 på morgonen vilket inte är okej och att det sen pågår i timmar, med dunsar o att det slängs saker på golvet hårt. Har lagt lapp om att de stör, men de verkar skita i det o fortsätter, ringt då störningsjouren kanske min 15 ggr nu, och kontakta fastigheten minst 20 ggr sen 5 månader tillbaka men de verkar inte vilja vidta åtgärder mot denna granne som stör under. Hur ska man gå tillväga med detta elände???
Citera
2017-04-25, 12:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysia
När man bor i ett flerfamiljshus måste man kunna tåla att bli lite störd. Det går liksom inte att få helt tyst i en byggnad där många familjer bor. I många fall är toleransnivån alldeles för låg, folk är bara väldigt överkänsliga. Man kan alltid börja med att knacka på hos den som stör och bilda sig en uppfattning om problemet. Konflikter byggs alldeles för ofta upp i onödan, där man som hyresgäst tror att man får tyst på grannen genom att bl.a. spela hög musik, skrika, etc, men då stör du också dina grannar.

Ja, jag har inte påstått annat än att man får acceptera vissa saker när man väljer lägenhetsalternativet som boendeform.
Barn leker, folk lever men sedan är det givetvis så att det finns gränser.
Citera
2017-04-25, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, jag har inte påstått annat än att man får acceptera vissa saker när man väljer lägenhetsalternativet som boendeform.
Barn leker, folk lever men sedan är det givetvis så att det finns gränser.
Nej, jag vet, det jag försöker säga är att du har rätt när du säger att man inte skall vråla håll käften och väsnas bara för att grannen gör det.
Citera
2017-04-26, 10:50
Medlem
Jag vågar inte bo i min lägenhet längre pga mina läskiga grannar. Jag råkade nämligen hamna i lägenheten mellan två knarkare/knarklangare. Den ena grannen hamnar ofta i bråk och verkar ha många "ovänner". Det läskigaste jag varit med om var när någon dunkade på min dörr samt skrek genom brevinkastet att jag skulle öppna tillsammans med 1837373 olika svärord och att han skulle döda mig klockan 2 på natten. Gömde mig under sängen och ringde polisen direkt men personen hann dra innan polisen kom. (Personen måste trott att han "knackade på" hos min granne.) min dörr är fortfarande Repig och har inbuktningar efter detta...
Min andra granne har ångest och skriker hjärtskärande varje natt, polisen hämtar henne ca 1 gång i veckan och skjutsar henne till psyk men då hon inte vill ta emot hjälp kommer hon tillbaka efter några timmar och fortsätter skrika och slå i saker i hennes lägenhet.. det kommer ofta män hem till henne och har sex och hon har blivit misshandlad flera gånger och har frågat flera gånger om hon får komma in och gömma sig hos mig eller sova hos mig, varje gång har jag svarat nej men skjutsat henne till hennes ?vänner?...

Nu efter ett år står jag inte ut längre.
Hyresvärden gör ingenting och jag bor just nu hemma hos mina föräldrar och letar efter en ny lägenhet..
Citera
2017-04-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vdg
Nu räcker det!

Min jävla granne spelar ofta sån hög musik så att det låter som att huset kommer falla! Samma jävla technolåtar kör han om och om igen hela tiden!

Förutom det kan man ju glömma att gå och lägga sig vid 11 tiden då han stampar i golvet när han går.
Man tror horungen har fest varenda dag!

Ska börja spela in nu när han spelar hög musik.

Detta är från dagens spelande. Vad tycker ni?
https://www.youtube.com/watch?v=em6kkwdCEfY&feature=youtu.be

Driver du eller? Det enda jag hörde var dina fötter på golvet..
Citera
2017-05-02, 22:47
Medlem
Vad fan ska man göra med högljudda grannar?

Bor i nuläget med min sambo i en hyresrätt som vi hyr av en privat hyresvärd. Vägg i vägg till vår lägenhet har en arabisk förening precis öppnat upp som dunkar hög musik under fredag och lördagar, vilket påverkar våra arbeten då vi båda arbetar i en matbutik.

Har hört av mig till vår jour men de har inte hand om den byggnaden, har även vid 3 tillfällen ringt polisen men dem säger bara att det är jourens ansvar och att det inte är något dem sysslar med. Då vi är någorlunda nyinflyttade i staden (7 månader) så har vi inte tillräckligt med köpoäng för att flytta. Har varit kontakt med alla hyresvärdar i staden och söker över 40 lägenheter i veckan utan något svar än så länge.

Hade gärna gått över och bett dem sänka, men det är människor i 18-25 års åldern så vet nog redan vad mitt svar kommer att bli. Det blir heller inte bättre av att dem står och bråkar och skriker precis utanför vår lägenhet heller. Är trött på att inte kunna sova om helgerna, vad fan ska man göra?
Citera
2017-05-02, 22:51
Medlem
Sn0o0oZs avatar
så du har inte haft bollarna att dunka på dörren och ta ett snack med som?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in