2017-05-02, 22:54
Medlem
Hej, det låter som ett uppdrag för din hyresvärd eftersom det är ett ständigt återkommande problem. Ta hjälp av hyresgästföreningen om ni behöver stöd i att driva detta.
Citera
2017-05-02, 22:59
Medlem
#Sn0o0oZ

Varken vill eller kommer att göra det heller. Inte direkt sugen på att trycka mig förbi 100 människor för att komma fram till personen som sköter musiken. Och du vill inte som vit man gå in ensam och starta bråk med en massa unga muslimska män.
Citera
2017-05-02, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Svenssons kör huvudet i sanden

Om dom bråkar så ring polisen och överdriv: säg att det skriks från lägenheten å är ett jävla liv. Då fan kommer lata polisen

Hade det varit en fair fight så men 1 mot 100 är lite väl. Redan gjort en gång, tog polisen 1 timme att komma och dem åkte lika fort igen.
Citera
2017-05-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Hej, det låter som ett uppdrag för din hyresvärd eftersom det är ett ständigt återkommande problem. Ta hjälp av hyresgästföreningen om ni behöver stöd i att driva detta.

Försökt få kontakt med min hyresvärd under de senaste 2 månaderna, varken svarar i telefon eller finns på kontoret. Har sämsta hyresvärden och sämsta lägenheten, men det är nästan omöjligt att få något annat som nyinflyttad.
Citera
2017-05-02, 23:06
Medlem
Om du har tillgång till en störningsjour skall du i första hand ringa dem om du upplever att din granne stör. Störningsjouren åker ut och gör en egen bedömning av ljudet. Om de anser att grannen stör knackar de på hos grannen och ber den att dämpa ljudet. Störningsjouren rapporterar störningen till hyresvärden. Det är en bevisfråga och upp till hyresvärden att driva frågan, när frågan prövas i hyresnämnden måste hyresvärden kunna bevisa störningar vid minst tre tillfällen.

(FB) Den stora samlingstråden om besvärliga grannar
Citera
2017-05-02, 23:08
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reeker
#Sn0o0oZ

Varken vill eller kommer att göra det heller. Inte direkt sugen på att trycka mig förbi 100 människor för att komma fram till personen som sköter musiken. Och du vill inte som vit man gå in ensam och starta bråk med en massa unga muslimska män.
Då är det alltså dem som har vunnit, en gång för alla? Man måste som svensk vara "rädd" för muslimer? Ta, ett snack med dem. Bara för att de spelar högt musik, behöver de inte vara otrevliga.
Citera
2017-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Då är det alltså dem som har vunnit, en gång för alla? Man måste som svensk vara "rädd" för muslimer? Ta, ett snack med dem. Bara för att de spelar högt musik, behöver de inte vara otrevliga.

Absolut att man inte måste vara rädd för muslimer. Men se det från mitt perspektiv. Att gå över ensam vid 12-1 på natten till en förening där de har bråk nonstop och försöka snällt be dem sänka musiken känns inte så smart. Hade det varit en vanlig granne så hade jag bankat på den dörren tills dess att musiken inte hördes längre. Men nu pratar vi om en förening i ett halvdant kvarter.
Citera
2017-05-02, 23:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reeker
Försökt få kontakt med min hyresvärd under de senaste 2 månaderna, varken svarar i telefon eller finns på kontoret. Har sämsta hyresvärden och sämsta lägenheten, men det är nästan omöjligt att få något annat som nyinflyttad.

Frågan är om en förening verkligen får hyra en lägenhet? Tror de måste hyra lokal istället. Kolla med kommunens byggnadsnämnd, kan löna sig!
Citera
2017-05-02, 23:35
Medlem
Fioreens avatar
1. Gå över till grannen en annan tid på dygnet och påpeka störningarna om du är skraj nattetid
2. Ta kontakt med hyresvärden, alternativt ta dig till kontoret om du inte får svar via telefon
3. Kontakta hyresgästföreningen
4. Ring störningsjouren
5. Ring polisen

Du har nog inga fler alternativ
Citera
2017-05-02, 23:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioreen
1. Gå över till grannen en annan tid på dygnet och påpeka störningarna om du är skraj nattetid
2. Ta kontakt med hyresvärden, alternativt ta dig till kontoret om du inte får svar via telefon
3. Kontakta hyresgästföreningen
4. Ring störningsjouren
5. Ring polisen

Du har nog inga fler alternativ
Jo, kolla om det är en lägenhet som föreningen hyr. Lägenheter får endast utnyttjas till bostadsändamål. En förening "bor" inte. Där är ett loophole för TS..
Citera
2017-05-02, 23:41
Medlem
Enoch.Thulins avatar
  1. Utnyttja ditt våldskapital.
  2. Flytta.
Dessa är de två alternativ som står till buds.
Citera
2017-05-06, 16:37
Medlem
E.Morses avatar
Nu orkar jag banne mig inte mer! Jag bor sedan många år i ett radhus och nu flyttade några nya grannar in nyligen. Herren betraktar sig tydligen som musiker på fritiden, däremot är han hantverkare till vardags. Flera kvällar i veckan och dessutom hela helgerna är han däremot helt hängiven åt sitt skapande. Den här musikern har förlagt sin musikstudio vägg-i-vägg med mitt vardagsrum och sovrum. Jag håller på att bli galen! Jag har lite hyggligt hintat om att han kanske skulle försöka att komponera med hörlurar och sjunga i något mindre omfattning, men han lyssnar inte på det örat. Att höra samma låt flera dagar i rad, gång på gång och med avbrott, spelfel och annat är extremt irriterande. Dessutom så saknar han helt sångförmåga. Nu vet jag hur Håkan Hellströms grannar sannolikt har det.

Är det bara att acceptera och sälja huset och flytta? Jag har bott här i många år och aldrig haft några störande ljud från grannarna, men den här mannen går mig på nerverna. Han kunde väl skaffa sig en replokal istället? Vad gör man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in