Citat:
Ursprungligen postat av
arneankann
Jag börjar få panik alltså. Min granne sitter och typ harklar sig eller något VARJE VAKEN SEKUND utav dagen. DEt börjar vid 8-tiden och slutar runt 24.00. Med typ 15 sekunders mellanrum hör jag "ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖHM" typ där inifrån och det stör mig rejält när jag sitter och pluggar.
Det är väldigt lyhört och jag vet att man ska "räkna" med att grannarna stör fram till typ 22.00 men det här är ju fan inte normalt. Låter som att snubben har tourettes fast det bara är random ljud och inga svordomar. Har bankat i väggen och har skrikit tillbaka att han tamefan får hålla käften, men inget hjälper. Dags att kontakta hyresvärden och be honom pratamed honom?
Kan han vara sjuk? Vad för sjukdom får en människa att hålla på sådär?
Eftersom du inte vet om det hela beror på sjukdom etc så gå över och tala vänligt med grannen. Att vråla "Håll käften" är inte speciellt konstruktivt även om jag förstår din frustration.
Det kan ju de facto visa sig att grannen har någon sjukdom som gör harklandet oundvinkligt, det kanske inte hjälper dig med att få ner ljudnivån men då kan du iaf ta det därifrån och får en förståelse för varför det väsnas.
Det är ALLTID bättre att prata med grannarna själv först innan man kontaktar värden.