2017-05-02, 16:57
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Bara den lilla detaljen att den oförklarade löneskillnaden är vad man har kvar EFTER att man räknat bort alla variabler man kan komma på.

Oförklarad löneskillnad är allt exakt detta : OFÖRKLARAD.

Och är där och då som alla borde fatta att då återstår bara att ringa DO.
En logiskt tänkande människa förstår att det som krävs är en grundlig genomgång av variabler , mätmetoder och det statistiska urvalet för att se om man kan hitta förklaringen , inte ett samtal till myndigheterna .

Vad tycker du man ska säga till DO då man ringer ?

"- Hej jag heter Merapi och jag förstår inte varför jag kanske har flera procent lägre lön , jag kan inte bevisa vad det beror på så det måste ju vara diskriminering ! "

Citat:
Men vissa har ju problem med logiken.
Vi märker det.....
2017-05-02, 17:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Nej, så är det inte.
Jo, så är det. I Europa växer det fram nyfascistiska partier i Europa som vill införa inskränkningar av kvinnors rättigheter. Enligt dagens fascister står nationen och kulturen i fokus. Raser är utbytt mot kultur, men andemeningen är densamma.

Citat:
Korrekt.

Men nu råkar nästan ALLA partiledare för just FI plagiera:

Schyman: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10417750.ab

Rosenberg: http://www.expressen.se/debatt/har-ar-ju-annu-fler-plagiat-tiina/

Bara F! som plagierar? Seriöst? Inga copycats bland SD-politiker som den här? Varför inte Le Pen? Inte ens moderater undgår anklagelser om plagiering. För att inte tala om musikartister som snor låtar från andra.

Citat:
Hur ska man kunna ta dig på allvar när du om och om igen skriver idiotier som att Halland ingår i Västra Götaland eller att 29 är större än 1000?

För femtioelfte gången: En del av landskapet Halland ingår i länet Västra Götaland. Hur många gånger ska jag upprepa detta faktum för att det ska trilla ner en polett för dig? Jag rår inte för att gränsdragningarna ser ut som de gör. Om du är missnöjd med dem så får du vända dig till länsstyrelserna i både Västra Götalands län, Hallands län och Skåne län. (Halland (länk))

Jag har aldrig påstått att 29 är större än 1000. Om jag i FB:s sökmotor söker på "Feminazi" som användaren Celeno har skrivit, då får jag upp 29 träffar av sammanlagt 29. Skulle jag istället söka efter ordet "är" (oerhört vanligt ord), då får jag upp 1000 träffar av sammanlagt 1000. Det är helt klart att du skrivit "är" i avsevärt fler inlägg än de listade 1000. Säkert i vartenda av de drygt 10.000 inläggen du skrivit under din gamla signatur. Men nu är det 1000 som är det maximala antalet som listas i sökmotorn.

Är du en idiot på riktigt? Det är sådana som du som drar ner nivån på debatten till långt under sandlådenivå. Om det är någon som är fruktansvärt trög och ohederlig i det här forumet så är det DU och dina likasinnade idioter. Dina raljeranden, tillmälen och tramsanden hör inte till god diskussionston i forumet.
2017-05-02, 17:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Nej, som jag redan skrivit så mäter MI inte ens helt avgörande saker som

Inte ens antal år i företaget eller antal jobb-byten mäts.

Men även om någon hypotetisk undersökning skulle kunna tänkas som tog hänsyn till samtliga faktorer som existerar, så kommer skillnaden mellan två grupper med miljoner medlemmar ändå inte att bli exakt noll, och inte ens den skillnaden måste bero på diskriminering.

För den ena gruppen jobbar 25% mer än den andra och är sjukskriven i mindre utsträckning.

Hur mycket man än kompenserar för det så är det inte en objektiv sanning att det är värt X kronor och allt utöver det är diskriminering.

Vad hade du själv tyckt om kollegan som jobbar 20% mindre än dig och jämt är sjukskriven ändå får samma löneutveckling?

Så är det. Att så intensivt lobba för exakt likhet är patologiskt och diktatoriskt. Ta ett helt slumpmässigt urval av individer och ställ dom mot varandra så får du alltid en differens av något slag. Det behöver inte ens vara slumpmässigt utan du kan välja efter vilka attribut som du vill. Längd, hårfärg, hudfärg, favoritfärg men skillnaden blir aldrig noll oavsett vad du mäter. Det är sjukt att tro nått annat.

Jag är nästan 100% säker att om kvinnor som grupp gjorde ett aktivt val att fokusera hårdare på karriär och bygga upp sitt eget cv så skulle lönegapet minska mycket fortare än om man försöker ändra systemet, men skillnaden skulle fortfarande inte vara 0. Det är så enkelt egentligen. Vill du ha högre lön? Lyft på röven, läs en bok och införskaffa kunskap som kan ge värde på arbetsmarknaden. Det är inte svårare än så. Men feministerna vill inte veta av det. Lata som dom är. Det är mycket bekvämare att skylla på diskriminering.
2017-05-02, 17:19
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jo, så är det. I Europa växer det fram nyfascistiska partier i Europa som vill införa inskränkningar av kvinnors rättigheter. Enligt dagens fascister står nationen och kulturen i fokus. Raser är utbytt mot kultur, men andemeningen är densamma.

Du har helt rätt, islamofascism växer och frodas samtidigt som vänsterextrema element blir allt mer våldsamma och uppvisar fascistiska tendenser. Vad göra?

Citat:
Bara F! som plagierar? Seriöst? Inga copycats bland SD-politiker som den här? Varför inte Le Pen? Inte ens moderater undgår anklagelser om plagiering. För att inte tala om musikartister som snor låtar från andra.

Visst alla plagierar alla, men F! verkar ligga i framkant. Brist på egen intelligens månne? Varför är du apologet för ett parti som F!?
2017-05-02, 17:19
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Är du en idiot på riktigt? Det är sådana som du som drar ner nivån på debatten till långt under sandlådenivå. Om det är någon som är fruktansvärt trög och ohederlig i det här forumet så är det DU och dina likasinnade idioter. Dina raljeranden, tillmälen och tramsanden hör inte till god diskussionston i forumet.
Och detta inlägg är förstås ett under av glänsande retorik och lingvistisk briljans ???
2017-05-02, 17:40
Medlem
Citat:
De flesta av vad du där raddar upp är typiska variablar man räknar på.
övrigt är saker jag redan skrev i inlägget var gällande ex har jabbat lika länge.
Om kivnnor skulle vara sämre löneförhandlare dvs värdera sitt arbete lägre än män, så stämmer ju mitt påstående att kivnnors arbete värderas lägre.

Att kvinnors arbete ofta värderas lägre ÄR fortsatt ett faktum.

Du haringa bevis för din tro....betyder det då att du gått och blivit religiös på gamla dar olfen?

Är de? Vilka är de man inte räknar på?

Om kvinnor värderar sitt arbete lägre så värderas kvinnors arbete lägre, av kvinnor.
Var det faktumet du talade om?

Jag tror inte att oförklarad löneskillnad inte är lönediskriminering, jag vet att du saknar bevis för det. Snubblade du medan du tänkte eller?
2017-05-02, 17:58
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Bara F! som plagierar? Seriöst?
Nej, det skrev jag inte. Men det är ganska typiskt lupac att inte kunna läsa och sen skriva långa svar som alltså inte har med något att göra.

Alla kan läsa vad jag skrev. Alla kan se att du inte tolkar rätt.

Något är det som är fel. Jag har redan gissat på Aspergers. Jag är ingen doktor men när en kompis fick diagnosen i vuxen ålder var det ingen som blev förvånad.

Han tolkar saker på ett sätt som liknar dig och kan också ge enorma mängder fakta ingen har frågat om.

Samma sak i ditt förra inlägg till mig. Jag frågade:
Citat:
Lyssnade du på Kawesas tal, det hon plagierade?
Men istället för att svara på frågan om du lyssnade på talet, så börjar du prata om det oväsentliga i meningen, att det var plagierat:
Citat:
Plagiatörer finns överallt...

I några inlägg tidigare så påstår du att du måste hålla med mig för att "bekräfta". Jag ger ett hypotetiskt exempel för att visa att så inte alls är fallet:
Citat:
Citat:
Om jag bekräftar allt du skriver så betyder det att jag håller med dig. Vilket jag naturligtvis inte gör.
Nej, det betyder inte alls att du håller med mig.

Ett hypotetiskt exempel (observera ordet hypotetiskt, detta är alltså för att illustrera en poäng, inte ett påstående eller några citat).

Celeno: lupac kan inte räkna.

lupac: Jo, det kan jag visst. 29 är mer än 1000.

Förstår du? Jag påstod att du inte kunde räkna. Du höll inte med, men bekräftade ändå precis vad jag sa, att du inte kan räkna.
Jag är övertydlig angående att det är ett hypotetiskt exempel (observera ordet hypotetiskt, detta är alltså för att illustrera en poäng, inte ett påstående eller några citat).

Ändå så handlar ditt svar inte om det vi diskuterar, huruvida bekräftar kräver att man håller med, utan du bemöter det hypotetiska exemplet!:
Citat:
Det är du som inte förstår när jag menar att sökmotorn visar maximalt 1000 inlägg oavsett hur många som postats av en viss användare.

Likadant med inläggen före, där du bemöter saker helt i det blå. Du verkar inte vara kapabel till abstrakt tänkande.

Jag bad dig tänka abstrakt:
Citat:
Du kan inte tänka dig en skola utan klassrum och kateder, utan mekaniskt lärande och utan prov som testar meningslös kunskap, en skola där man lär sig genom praktisk handling utomhus.

Det krävs nämligen lite fantasi för det.

Du kan inte tänka dig scenariot att i den skolan skulle pojkarna lyckas bäst, och det skulle krävas extra resurser för att hjälpa flickorna lyfta, hoppa högt och springa fort. Personalen skulle behöva lägga tid och energi på att få flickorna att skita ner händerna, hoppa i leran, undersöka vad som finns under den ruttna stocken.

I denna skola skulle ingen någonsin få för sig att skylla på "den skadliga kvinnligheten" och göra tjejerna mer följsamma med droger.
Men du lyckades inte såklart, utan försöker istället luska ut vilken naturskola jag kan tänkas mena. Jag menade precis vad jag skrev; att du skulle använda din fantasi.

Detta är hopplöst.
Citat:
För femtioelfte gången: En del av landskapet Halland ingår i länet Västra Götaland. Hur många gånger ska jag upprepa detta faktum för att det ska trilla ner en polett för dig?
Jag vet. Det var jag som talade om det för dig: (FB) Ljuger kvinnor aldrig om våldtäkt?

DU påstod:
Citat:
Nej, som sagt är Halland bara en del av Västra Götaland. Läs artikeln en gång till istället för att tramsa, så ser du att det gjordes 100 våldtäktsanmälningar i Halland, jämfört med 800 i Västra Götaland. Det var fyra konstaterat falska anmälningar av 800.
Du tänkte fel helt enkelt. Misstog kanske Västra Götaland med Polisregion Väst, vad vet jag.
Citat:
Jag har aldrig påstått att 29 är större än 1000. Om jag i FB:s sökmotor söker på "Feminazi" som användaren Celeno har skrivit, då får jag upp 29 träffar av sammanlagt 29. Skulle jag istället söka efter ordet "är" (oerhört vanligt ord), då får jag upp 1000 träffar av sammanlagt 1000. Det är helt klart att du skrivit "är" i avsevärt fler inlägg än de listade 1000. Säkert i vartenda av de drygt 10.000 inläggen du skrivit under din gamla signatur. Men nu är det 1000 som är det maximala antalet som listas i sökmotorn.
På frågan Så 29 av över tiotusen inlägg är enligt dig "så gott som alla inlägg" svarar du:
Citat:
Du vet att FB:s sökmotor inte visar mer än max 1000 inlägg.
Max 1000 träffar visas ja.

Visas bara 29 så betyder det att det bara fanns 29 träffar.

Inte fler. För då hade det visats fler. Upp till 1000. Förstår du? Jag har redan förklarat detta.
Citat:
Detta blev ett långt inlägg, men du brukar ju gilla långa inlägg.

Jag låter inlägget tala för sig själv.

Lite sorgligt är det.
2017-05-02, 18:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jepp! jag har konsekvent och rätt envetet hållit fast vid att enda rimliga förklaringen som åsterstår då man räknat bort precis alla övriga variabler man kan tänka på i en oförklarlig löneåtskillnad mellan 2 parter är någon form av diskriminering...

Har du problem med det eller?
Lite problem, har de räknat bort att 98% av dem som dör på jobbet är män, vilket får mig att tro att de gör de farligaste jobben som borde ha anständiga risktillägg? 2% räcker inte om man jobbar med livet som insats, vilket varje takläggare gör, t.ex.
2017-05-02, 18:03
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är därför verkligheten "görs om", det är därför som folk får storhetsvansinne, eller tror på saker som är tvärtom verkligheten, som att ena könet skulle vara förmer än det andra. Kvinnor och män hanterar sitt mindervärdeskomplex genom att övervärdera det egna könet och racka ned på det andra. Män och kvinnor med en sund självkänsla gör inte det.

Jag fattar inte hur Focault kunnat få sånt genomslag så att vi inte protesterar när kejsaren uppenbarligen inte bara är naken utan också skvatt galen.

Det sägs att masspsykosen upphör när tillräckligt många förstår vad som pågår. Det här underforumet och diskussionerna eller bristen på diskussioner här är ju verkligen en ögonöppnare.
Kan man inte göra om verkligheten kör man rinse and repeat med nya ord. De måste ha en hel avdelning som enbart hittar på nya ord, med "man-" i början och i syfte att peka ut män som sitter, står, pratar osv..
2017-05-02, 18:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jo, så är det. I Europa växer det fram nyfascistiska partier i Europa som vill införa inskränkningar av kvinnors rättigheter.
Ännu en lurpacklögn.
Du ska inte tro att du kan smyga in vessleord i debatten här.
Vi är vakna och helt obehindrade att rätta dig varje gång.
Nu till ditt påstående:

Nämn ett!

Gärna med länk till uttalandet.
2017-05-02, 20:14
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ännu en lurpacklögn.
Du ska inte tro att du kan smyga in vessleord i debatten här.
Vi är vakna och helt obehindrade att rätta dig varje gång.
Nu till ditt påstående:

Nämn ett!

Gärna med länk till uttalandet.
Högerextrema partier i Europa:

Gyllene Gryning (Grekland)
UKIP (Storbritannien)
Jobbik (Ungern)
Nationella Fronten (Frankrike)
FPÖ (Österrike)

Antidemokratiska, rasistiska och antifeministiska.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/hogerextrema-paketerar-fascism-i-flickaktig-form/

Uppenbarligen är du inte tillräckligt vaken för att förstå att jag inte smyger in vessleord i debatten. Kvickna nu till så ser du att jag säger sanningen precis som den är. Oförvanskad i all sin prakt.
2017-05-02, 21:25
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Högerextrema partier i Europa:

Gyllene Gryning (Grekland)
UKIP (Storbritannien)
Jobbik (Ungern)
Nationella Fronten (Frankrike)
FPÖ (Österrike)

Antidemokratiska, rasistiska och antifeministiska.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/hogerextrema-paketerar-fascism-i-flickaktig-form/

Uppenbarligen är du inte tillräckligt vaken för att förstå att jag inte smyger in vessleord i debatten. Kvickna nu till så ser du att jag säger sanningen precis som den är. Oförvanskad i all sin prakt.

Ingen tar dig på allvar med dina nazispöken. Har du inte förstått det än? Jag antar att det är som Celeno skrev, ni lider av nån slags asberger. Marine Le Pen antidemokratisk, rasistisk och antifeministisk? (ja förhoppningsvis är hon antifeminist) UKIP? Du har inte alla hemma

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in