2017-05-02, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Ok att du och andra är övertygade handlar inte om att saker är vetenskapligt bevisade.

Detta är krav som ställs - jag citerar en flashbackare i en annan tråd, du kan byta ut spöken mot UFO'n.

(FB) Vad krävs för att något ska vara vetenskapligt bevisat?

Nu står det tydligt och klart att de som framhärdar i att vara feminister inte klarar av strukturerat tänkande, men om någon läsare skulle göra det, så är det så att vetenskapen inte en talar i termer av bevis, utan man konstaterar att något hittills inte kunnat motbevisats, och för det krävs dels att man säkerställt att det man mäter - för ja man mäter - det man tror sig mäta. Samt att resultatet av studien inte går att falsifiera trots upprepade försök.

Nu är dock inte alla forskare oklanderliga, vissa är mer seriösa än andra sas. Men för att det skall klassas som vetenskapligt så krävs en hållning - en inställning till både metod och resultaten. Vi har länkat tydliga videos om detta till dig för ett par år sedan, men du är som vidskepliga är mest du tror vad du väljer att tro på. Men din trovärdighet blir därmed noll.

Vetenskap är en hållning förstår du. En inställning till data som du inte verkar ha mental kapacitet att omfatta med ditt intellekt.

Så fort du pratar om "bevis" gör du bort dig. Du är som en unge som ljuger och vid konfrontation svarar med - bevisa det.

Om man skall vara trovärdig så skall man använda begrepp på ett adekvat sätt, man kan inte ta dem, eller delar av dem och använda lite som man vill. Det som slår mig när du diskuterar är att du gör likadant som narcissister. Istället för att bemöta det som sägs/skrivs, så vänder du bara på det och kastar tillbaka det. Det finns inget som helst intellekt i det förfarandet. Det blir som en tvååring som säger "mamma är dum".

Vi har pratat om båda i tråden, och nej det går inte att tröska igenom andra tänkbara rimliga skäl, eftersom de flesta sådana inte går att leda i bevis, eller motbevisa och därmed är omöjliga att utesluta.

Vetenskap pratar inte i absoluter, det är bara ideologier och religioner som gör.

Jag har inte sett en enda feminist som fyllt kraven på vetenskaplighet, därför klarar de heller inte att "försvara" sina teser

http://www.mdh.se/student/minastudier/examensarbete/omraden/metoddoktorn/vetenskaplighet-etik/vad-ar-vetenskap-1.31495

Att feminister inte platsar här är uppenbart.

Inlägg med merparten personpåhopp as usual (tydliggjort via fetning av mig)
Utöver totalt nonsens kring vetenskap
Varför skulle någon vettig människa vilja diskutera?
Senast redigerad av Merapi 2017-05-02 kl. 08:24.
2017-05-02, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Låt mig introducera kapitalism. Ett system som inte tar hänsyn till varken kön, hudfärg eller religion. Utan vars enda mål är att extrahera ett värde ur en arbetare baserat på individens kompetens och ge individen skälig kompensering för utfört arbete. Egentligen borde alla feminister vara kapitalister. Det finns inget system som är mer neutralt och jämställt än det, trots att systemet missbrukas.

Om du ska leta efter diskriminering, så leta i offentlig sektor! Och diskrimineringen riktas inte åt det håll du tror
Och ett system som hanteras av människor i människors samhällsstrukturer.
2017-05-02, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Detta är hysteriskt roligt.

Och du skäms inte ens!

DU HAR KONSEKVENT OCH ENVETET PÅSTÅTT ATT DEN OFÖRKLARADE LÖNESKILLNADEN INTE HAR NÅGON ANNAN FÖRKLARING ÄN DISKRIMINERING.

Min poäng är klockren, min tråd är röd som 0xFF0000, mina argument är konsekventa.

Att du inte förstår är en helt annan sak.
Så först anklagar du mig för "ett ständigt krabbande i cirklar utan tråd, vett eller logik" sedan avslutar du ditt inlägg med att upprepa exakt samma jävla bullshit en gång till!

Du är ju en parodi på dig själv.

Surprise!

Låt mig citera mig själv:

Helt jävla underbart! Detta kan bokmärkas!

Citat:
DU HAR KONSEKVENT OCH ENVETET PÅSTÅTT ATT DEN OFÖRKLARADE LÖNESKILLNADEN INTE HAR NÅGON ANNAN FÖRKLARING ÄN DISKRIMINERING.

Jepp! jag har konsekvent och rätt envetet hållit fast vid att enda rimliga förklaringen som åsterstår då man räknat bort precis alla övriga variabler man kan tänka på i en oförklarlig löneåtskillnad mellan 2 parter är någon form av diskriminering...

Har du problem med det eller?
Senast redigerad av Merapi 2017-05-02 kl. 08:37.
2017-05-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nu är jag inte säker på vad den undersökningen som passar din agenda bäst hade tagit hänsyn till, jag chansar.

Exempelvis:

* Jobbar färre timmar
* Sjuk oftare
* Tar ut mer semester
* Tar ut mer föräldraledighet
* Sämre på att förhandla lön
* Inte arbetat lika lång tid på arbetsplatsen
* Har inte identiska ansvarsområden
* Har inte identiska arbetsuppgifter
* Presterar sämre

osv osv

Att kvinnors arbete värderas lägre är inte fakta, det är en tro.
Att mäns arbete värderas högre är inte fakta, det är en tro.

Du har inga bevis för din tro men du tänker inte ändra dig, du är i stort sett religiös.

De flesta av vad du där raddar upp är typiska variablar man räknar på.
övrigt är saker jag redan skrev i inlägget var gällande ex har jabbat lika länge.
Om kivnnor skulle vara sämre löneförhandlare dvs värdera sitt arbete lägre än män, så stämmer ju mitt påstående att kivnnors arbete värderas lägre.

Att kvinnors arbete ofta värderas lägre ÄR fortsatt ett faktum.

Du haringa bevis för din tro....betyder det då att du gått och blivit religiös på gamla dar olfen?
2017-05-02, 08:44
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Jepp! jag har konsekvent och rätt envetet hållit fast vid att enda rimliga förklaringen som åsterstår då man räknat bort precis alla övriga variabler man kan tänka på i en oförklarlig löneåtskillnad mellan 2 parter är någon form av diskriminering...

Har du problem med det eller?
De flesta på detta forum har nog problem med att godta detta .

Du har alltså en skillnad i lön som du inte kan påvisa vad den beror på och väljer att skylla på begreppet "diskriminering" i brist på solida fakta om orsaken .

En Imam skulle istället ha hänvisat till Allah , vilket är vad han tror styr världen .

Ingen av dessa teorier är dock godtagbara innan de kan härledas i bevis .
2017-05-02, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
De flesta på detta forum har nog problem med att godta detta .

Du har alltså en skillnad i lön som du inte kan påvisa vad den beror på och väljer att skylla på begreppet "diskriminering" i brist på solida fakta om orsaken .

En Imam skulle istället ha hänvisat till Allah , vilket är vad han tror styr världen .

Ingen av dessa teorier är dock godtagbara innan de kan härledas i bevis .

För sista gågnen nu..

Diskriminering HAR solid evidens för sin existens. Liksom därför vi har något som heter DISKRIMINERINGS ombudmannen ex. / forskning kring diskriminering samt en samhällsdebatt som mycket ofta tar upp ämnet diskriminering var sig det nu handlar om löner eller annat.

ok?

Diskriminering har alltså avsevärt mer evidens för sin existens än någonsin en gudom/ spöken/ tefat eller vad annat gojja ni har jämfört med.

Men visst! imamer och präster har ofta tagit upp sin GUD som skäl till all möjlig pågående disrkiminering, ex inga kvinnor får tala/ synas etc i gudens hus.

I min värld, och hoppas även din, så är detta ingen ursäkt för diskrimineringen.

Jag vet....att ni vet också...att OM detta skulle hända i era egna liv att ni upptäckta att ni fick mindre i lön än kivnnan bredvid er för samma jobb/ med samma meriter så skulle ni vrålandes springa till just......DO, som alltå står för.....ja vadå?

end of discussion.
2017-05-02, 10:20
Medlem
Citat:
För sista gågnen nu..

Diskriminering HAR solid evidens för sin existens. Liksom därför vi har något som heter DISKRIMINERINGS ombudmannen ex. / forskning kring diskriminering samt en samhällsdebatt som mycket ofta tar upp ämnet diskriminering var sig det nu handlar om löner eller annat.

ok?

Diskriminering har alltså avsevärt mer evidens för sin existens än någonsin en gudom/ spöken/ tefat eller vad annat gojja ni har jämfört med.

Men visst! imamer och präster har ofta tagit upp sin GUD som skäl till all möjlig pågående disrkiminering, ex inga kvinnor får tala/ synas etc i gudens hus.

I min värld, och hoppas även din, så är detta ingen ursäkt för diskrimineringen.

Jag vet....att ni vet också...att OM detta skulle hända i era egna liv att ni upptäckta att ni fick mindre i lön än kivnnan bredvid er för samma jobb/ med samma meriter så skulle ni vrålandes springa till just......DO, som alltå står för.....ja vadå?

end of discussion.

1. Att moskéer och kyrkor ej tillåter kvinnliga präster/imamer är ej diskriminering i juridisk bemärkelse i Sverige.

2. Även i arbetslivet kan man komma undan med att ta kvinnor i hand av muslimska skäl. Är du kristen kan du dock inte komma undan med något genom hänvisning till religion i arbetslivet. Se Ellinor Grimmark.

3. DO driver inte fall där diskrimineringen drabbat vita män. DO vägrade driva fallet mot Polishögskolan när de diskriminerade etniskt svenska män, så männen fick istället gå till Centrum för Rättvisa som tog fallet till tingsrätten och Polishögskolan dömdes att betala ut skadestånd. DO borde läggas ner.
2017-05-02, 10:46
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
För sista gågnen nu..

Att diskriminering existerar i världen har väl ingen ifrågasatt men du kan väl inte påstå att en löneskillnad som du inte kan bevisa orsaken till kan förklaras med diskriminering bara för att du inte kommer på något annat ?
Då är du nere på teologins område och harvar .

" Det finns ingen annan gud än Feminismen och Kawesa är dess profet"- Fi:s nya slogan ?

Citat:

Att skylla ett korkat och irrationellt beteende på sin tro är lika dumt oavsett om religionen heter Islam , kristendom eller Feminism .

Citat:
end of discussion.

Om denna osannolika händelse skulle inträffa skulle jag givetvis ta en diskussion med min chef istället för att gråtande ta på mig offerkoftan och ringa DO .

Hade han en godtagbar förklaring till löneskillnaden vore det inte mer med det .

Så fungerar det i verkligheten , vanligt folk har annat för sig än att hitta på konspirationsteorier mot sig själva och sitt kön hela tiden .

Inte undra på att DO har brist på tid till verklig diskriminering om gnälliga typer ska anmäla sin misslyckade löneförhandling dit ...

Citat:
DO, som alltå står för.....ja vadå?

Myndigheten borde egentligen döpas om till Dumskalleombudsmannen med tanke på vilka nötter som begagnar sig av den för att få skadestånd istället för att behöva arbeta
Senast redigerad av sealstryper 2017-05-02 kl. 10:49.
2017-05-02, 11:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Utöver totalt nonsens kring vetenskap
Så sade kyrkan till Kopernikus och hans efterföljare också.

Du frågade varför någon skulle vilja diskutera. Nej det är klart att det inte är roligt om man får på tafsen hela tiden.
Jag har funderat på hur du orkar. Men religiösa får ju styrka i sina vanföreställningar, liksom de som tror de är Napoleon.

Känner du att du åstadkommer något? Eller kommer belöningen från gud?
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-02 kl. 11:09.
2017-05-02, 12:14
Medlem
Citat:
Så sade kyrkan till Kopernikus och hans efterföljare också.

Du frågade varför någon skulle vilja diskutera. Nej det är klart att det inte är roligt om man får på tafsen hela tiden.
Jag har funderat på hur du orkar. Men religiösa får ju styrka i sina vanföreställningar, liksom de som tror de är Napoleon.

Känner du att du åstadkommer något? Eller kommer belöningen från gud?
Nej, det sa kyrkan inte alls till Kopernikus, vetenskap som begrepp existerade inte ens då.

Och jag och feminister på ditt forum får ju inte på taften...jag får ju bara personpåhopp från dig ex.
totalt osakligt "ovetenskapligt" skit utan värde i en debatt, ungefär samma som att sitta och

"du är dum!" fast i ditt fall upphöjt till 100.

Totalt poänglöst med andra ord.
2017-05-02, 12:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Nej, det sa kyrkan inte alls till Kopernikus, vetenskap som begrepp existerade inte ens då.

Och jag och feminister på ditt forum får ju inte på taften...jag får ju bara personpåhopp från dig ex.
totalt osakligt "ovetenskapligt" skit utan värde i en debatt, ungefär samma som att sitta och

"du är dum!" fast i ditt fall upphöjt till 100.

Totalt poänglöst med andra ord.

Ännu ej publicerat inlägg
Citat:
Copernicus hade gjort upptäckten att jorden inte var universums centrum redan under 1500-talet, men det starkt religiösa paradigm han levde under förbjöd hans skrifter. Hundra år senare försökte Galileo ge honom rätt, men blev ställd inför inkvisitionen, och fick göra avbön då kunskapen inte passade in i rådande trosuppfattning/Paradigm. Idag lever vi i ett annat paradigm som styr vad som får tänkas och sägas, inte heller nu sätter vi vetenskap före ideologi. Vi har förkastat kunskap som inte passar in i paradigmet.

Det handlar om postmoderinismens syn på vetenskap. "Jag behöver inte ha rätt, bara jag är intressant"

Ibland känns dina inlägg som en karikatyr av tidsandan och intellektets död. Om du är en karikatyr så hjälper du det pågående paradigmskiftet på traven. Vi har sett början på slutet.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-02 kl. 12:31.
2017-05-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ännu ej publicerat

Det handlar om postmoderinismens syn på vetenskap. "Jag behöver inte ha rätt, bara jag är intressant"

Ibland känns du som en karikatyr av tidsandan och intellektets död.

Vetenskapen så som vi erkänner och accepterar den idag, kom in i vår tid på 1700-talet. Var då som vi hade upplysningen dvs när religion m.m. fick stå tillbaka för empirisk forskning och förnuft.

Att sitta och jämföra feminism med 1. religion i sig 2. vad religion står för i mångas ögon dvs ovetenskap.
är båda trams. 1. Religion i sig är att tro på övernaturliga krafter, något som står över allt mänskligt och därför övergår vårt förnuft, det gör INTE feminism. Därför kallar man inte feminism för religiös ideologi utan politisk dito 2. Feminism bygger sina teorier på just vetenskap, både empirisk sådan och deduktiv.

Det du m.fl kör med nu är vad som kallas för guilt by association retorik...om vi lyckas få till att man associerar ett fenomen (feminism) med det negativa delarna av religion (tron på övernaturliga krafter) så lyckas vi skita ner feminismen.

Från någon som ständigt sitta och tjatar om saklighet....så är din inlägg tragikomiska rent av utsagt.
Senast redigerad av Merapi 2017-05-02 kl. 12:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in