Citat:
Ursprungligen postat av
CelenoII
Stålkvinnan kanske har styrka nog att svara på denna då? Du måste ha missat den, lätt hänt.
Visst det kan jag svara på Celeno, men sen får det fan vara nog på diskussionen lönediskriminering.
inte bara o.t. utan dessutom ett evigt ekorrhjul där man måste skriva samma sak 300 ggr.
jag har redan suttit i x. antal trådar i ämnet.
1. Hur vet du att medlingsinstitutets resultat 2015 inte skiljer från resultatet från 2014 pga annat underlag, resultatet av förra årets undersökning har tagit fäste hos arbetsgivare ( om man nu mäter samma arbetsplatser) jämställdheten går åt rätt håll etc?
För nej jag tror itne man har använt sig av exakt samma underlag i de exempel du här tar upp som jag får hoppas är korrekta dito? och inget du snytt ur näsan?
Inte heller verkar det som de ändrat variablerna....
Du kan ju kolla själv hur man mätte 2014 resp. 2015
http://www.mi.se/publicerat/loneskillnader-mellan-kvinnor-och-man/
läser du i beskrivningstexten till vardera rapport..tycker jag det ser ut som de mäter efter exakt samma sak. men visa du detta.
Sen den stora bilden.
Fakta kvarstår att hur folk än räknar, hur de än anstränger sig blå, gula och gröna för att finna variabler som kan förklara denna eviga skillnad i lön till "evigt" just kvinnors nackdel kontra män, så återstår det alltid några siffor. Huruvida dessa är 4,2 eller 4,6 tycker inte jag spelar ett skit roll för frågan i sig. Resultatet är alltid detsamma.
Det går självklart aldrig att få exakt rättvisa och balanserade siffror, vore en omöjlighet, vi är människor och människor felar. Men! utan en faktor av diskriminering skulle denna "skillnad" mellan människor som får olika löner trots samma arbete inte gå att urskilja mellan ex. svenskar och invandrare eller som sagt mellan män och kvinnor utan vara i en salig mix.
denna faktor FINNS alltså där. Huruvida den är på 2,4 eller 3,4 spelar ingen roll för bilden i stort.
Den FINNS! och det är det som varit frågan hela tiden.
Nu vet ajg, eftersom du är Celeno , att du i vanlig ordning kommer nonchalera helt vad jag nu svarat och vrida och vända på allt tills det passar din agenda, bygga halmdockor och fokusera på något helt ovidkommande detalj som du bygger luftslott kring, eller förlåt drakbon av, och i vanlig ordning sen ligga efter mig efter varje inlägg jag skriver med nått skit där du kallar mig för nazist, facist eller dylikt.
Därför sätter vi punkt.
fattar du?
PUNKT.