Citat:
Nej. Jag blir lite nyfiken, hur tolkar du korrelationskoefficienten i en situation där det rör sig om ett kausalt samband? = )
Så när du skrev att korrelationen går ifrån SAT-resultat till framgång i STEM så hade det inget med korrelationen att göra, utan du pratade i själva verket om orsakssambandet? Men vad bra, då var det alltså precis som jag skrev från början, du blandade ihop korrelation och kausalitet.
Hur går det med det svaret i frågan du fortfarande försöker ducka genom att spela dum? Skall vi köra din spelade oförståelse några varv till så du svara på om vi förväntar oss fler riktigt framgångsrika män inom STEM, givet att fler män skriver riktigt bra på SAT?
Citat:
Nej, det har du ju inte. Eller menar du frågeformuläret med så låg svarsfrekvens att du aldrig accepterat det om det om jag hänvisat till något sådant? Där dessutom de flesta uppger att det överhuvud taget inte testat om det de påstår om sin egen skola stämmer
Det gjordes redan upprepade gånger i den tråden, du valde att ignorera det.
. "They found that both GPA and ACT scores were effective in predicting moderate achievement in college, even if GPA was somewhat more accurate than ACT score. GPA was, in contrast, not an effective predictor of high achievement in college, whereas ACT score was effective in predicting success at all achievement levels.". Ditt jobb är som bekant att visa att GPA är bra bortom medelmåttig svårighetsnivå. Lycka till = )
Citat:
Jag fick ingen varning, jag citerade studien om att feta inte är lika attraktiva och så blev jag avstängd.
Du blir inte avstängd omedelbart för minsta lilla överträdelse. Att du blev avstängd berodde ju på att du upprepade ditt beteende trots varningar.
Citat:
Hum, eftersom jag konstant blir utsatt för ad hominem på det är forumet av ex. dig och lupac så vore det ju extremt märkligt.
Du antydde alltså aldrig att Flashback är ett forum där man inte kan ta till ad hominem-argument? Jag kan citera där du skriver det motsatta.
Citat:
Nej, diskussionen är ju över, du framstår ju som lika korkad och verklighetsfrånvänd som dumskallarna i den dokumentären. Inte en slump. Fick inget svar förövrigt, varför kunde inte de heller få fram någon studie som stödde deras ståndpunkt?
Ingen bryr sig om din gamla vinklade dokumentärserie längre.
Citat:
Ja, fast du är ju en tomte på ett forum och detta var en professor på Stanford, det är inte så mkt du kan tillägga där. Fakta ligger ju på bordet och det ser inte ljust ut för dig. För mig däremot, bra dagar för mig
Nu har jag som sagt redan skrivit betydligt mer omfattande om den här frågan i en annan tråd. Du är välkommen att diskutera där istället för att gå OT i den här tråden.

Som sagt, diskussionen är ju redan igång i den tråden, så du kanske ska flytta dig dit om du är intresserad istället för att tramsa sönder den här tråden med dina obekommande käpphästar?