Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
GP blir ju snarare sämre och sämre även utanför sporten, mer och mer tt-artiklar och mindre och mindre lokala grejer.
Ledardelen har jag oerhört svårt för vilket säkerligen har med politisk hemvist att göra.
Deras sportdel har ju ständigt varit usel, man trodde väl det skulle bli bra efter Jan Hansson men då kom Härd och Stendum, efter dom kom Balkander...
Jag tycker förvisso inte att en journalist skall vara hejaklacksledare för lagen som vissa tidningar i det här landet verkar vara för vissa lag men att Balkander nu i flera dagar tokdissat derbyt publikmässigt är ju löjligt. Vad tusan skall vi göra åt att Bravida inte tar mer än den gör?
Derbyt är inte vår hetaste match för året direkt...
GP skulle må bra av en värdig konkurrent som på Arbetets storhetstid.
Direktpress är bra ja, där är vi eniga.
Tycker ändå att det finns en del läsvärt, frågan är väl hur länge dom kan skita i att använda betalväggar, utav de stora morgontidningarna är det bara GP kvar mig veterligen(kanske även DN?), vi får dock fortfarande fysiska tidningar distribuerade till kontoret, även DI och SvD. Det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig.
Ja, socialliberalismen på ledarsidan har ju övergetts, det är mer högervridet nu, vilket dock som sagt verkar funka om man kollar statistiken, dom har fått ett ganska stort genomslag på sociala medier.
Jag kommer ihåg Härd, tror jag, skrev inte han väldigt ofta om sitt barnbarn? haha
Jan Hansson måste varit innan min tid....
För övrigt jävligt fint väder idag, igen, hoppas det håller i sig även när det blir avspark på dödens ö.