2017-05-02, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Samtidigt så går det inte att spela Norling/Rolle fotbollen i Europa. Lika bra att riktigt sätta den här effektiva "tråkiga" fotbollen så blir chanserna för ett lyckat europaspel större.

Allsvenskan kommer vi säkert vinna iallafall 6 av 10 säsonger sålänge vi bibehåller kvalitén i spelartruppen.
Vi var en spark ifrån CL med Norlingfotbollen, det går inte att dra en sån slutsats. Sjukt små marginaler.
Citera
2017-05-02, 12:18
Medlem
Skall bli kul att se Irandust, kul namn btw, känns som matchen kan sluta hur som helst, gissar på att det blir väldigt målsnålt dock.
Citera
2017-05-02, 13:03
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
När fan ska afc kickas ut ur allsvenskan? De följer inte 51% regeln. Rätt uppenbart att Ryssholm styr klubben själv. Märks ju inte minst nu när man läser om hur det verkar ha gått till när Johansson fick sparken
Citera
2017-05-02, 13:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
När fan ska afc kickas ut ur allsvenskan? De följer inte 51% regeln. Rätt uppenbart att Ryssholm styr klubben själv. Märks ju inte minst nu när man läser om hur det verkar ha gått till när Johansson fick sparken

Ungefär som de gamla fotbollspamparna som styrde sina klubbar med järnhand. Han följer bara en svensk fotbollsledartradition.
Citera
2017-05-02, 13:08
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored

De verkar hålla på slänga ut sig själva, så de kanske inte blir något jätteproblem.

Blir intressant att se hur Ryssholm tar konceptet vidare om de skulle åka ur, skulle inte förvåna om han bara lägger ner.

I slutändan kanske det hela blir positivt, AFC dör och visar med det tydligt för alla med liknande planer att det inte fungerar.
Citera
2017-05-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Vi var en spark ifrån CL med Norlingfotbollen, det går inte att dra en sån slutsats. Sjukt små marginaler.

Samtidigt som RBS åkte ut mot er med sin absurt naiva fotboll så det går ju att ha det perspektivet också - Kindergartenfussball som Prohaska uttryckte det
Citera
2017-05-02, 14:26
Medlem
Hur blir man medlem i AFC? Går det?
Citera
2017-05-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnirfengnorfen
Samtidigt som RBS åkte ut mot er med sin absurt naiva fotboll så det går ju att ha det perspektivet också - Kindergartenfussball som Prohaska uttryckte det
Tycker inte ens det var särskilt naivt, de skapade extremt många chanser och borde ha gått vidare om vi inte haft maxflyt. Totalt utspelade i första matchen, sen tappade målisen bollen framför Forsberg. Tänker på första dubbelmötet nu. Hareiedes "fantastiska taktik" lyckades enbart tack vare att alla stjärnorna råkade stå rätt.
Citera
2017-05-02, 15:09
Medlem
Lurigfaxs avatar
Gode gud vilken match igår mot Norrköping. Som det redan yttrats i tråden; fantastiska mål av Peking, all heder till er, inte mycket att göra på dom förutom på första kanske där Difs backlinje är alltför passiv och faller för djupt. Med Olsson på planen hade det kanske Telo störts tidigare och därmed hade det inte blivit den träffen. Jaja.

Grymt kul att se Mrabti lira boll igen.
Citera
2017-05-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
GP blir ju snarare sämre och sämre även utanför sporten, mer och mer tt-artiklar och mindre och mindre lokala grejer.
Ledardelen har jag oerhört svårt för vilket säkerligen har med politisk hemvist att göra.
Deras sportdel har ju ständigt varit usel, man trodde väl det skulle bli bra efter Jan Hansson men då kom Härd och Stendum, efter dom kom Balkander...
Jag tycker förvisso inte att en journalist skall vara hejaklacksledare för lagen som vissa tidningar i det här landet verkar vara för vissa lag men att Balkander nu i flera dagar tokdissat derbyt publikmässigt är ju löjligt. Vad tusan skall vi göra åt att Bravida inte tar mer än den gör?
Derbyt är inte vår hetaste match för året direkt...
GP skulle må bra av en värdig konkurrent som på Arbetets storhetstid.

Direktpress är bra ja, där är vi eniga.

Tycker ändå att det finns en del läsvärt, frågan är väl hur länge dom kan skita i att använda betalväggar, utav de stora morgontidningarna är det bara GP kvar mig veterligen(kanske även DN?), vi får dock fortfarande fysiska tidningar distribuerade till kontoret, även DI och SvD. Det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig.

Ja, socialliberalismen på ledarsidan har ju övergetts, det är mer högervridet nu, vilket dock som sagt verkar funka om man kollar statistiken, dom har fått ett ganska stort genomslag på sociala medier.

Jag kommer ihåg Härd, tror jag, skrev inte han väldigt ofta om sitt barnbarn? haha

Jan Hansson måste varit innan min tid....

För övrigt jävligt fint väder idag, igen, hoppas det håller i sig även när det blir avspark på dödens ö.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-02 kl. 15:30.
Citera
2017-05-02, 16:41
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker ändå att det finns en del läsvärt, frågan är väl hur länge dom kan skita i att använda betalväggar, utav de stora morgontidningarna är det bara GP kvar mig veterligen(kanske även DN?), vi får dock fortfarande fysiska tidningar distribuerade till kontoret, även DI och SvD. Det skall bli intressant att se hur det utvecklar sig.

Ja, socialliberalismen på ledarsidan har ju övergetts, det är mer högervridet nu, vilket dock som sagt verkar funka om man kollar statistiken, dom har fått ett ganska stort genomslag på sociala medier.

Jag kommer ihåg Härd, tror jag, skrev inte han väldigt ofta om sitt barnbarn? haha

Jan Hansson måste varit innan min tid....

För övrigt jävligt fint väder idag, igen, hoppas det håller i sig även när det blir avspark på dödens ö.
Det var Ulf Stenberg som skrev om sitt barnbarn i hans Sport och Spelkrönikor varje fredag. Skönt att dessa stofiler inte är kvar iaf.
Citera
2017-05-02, 17:34
Medlem
MrSkargards avatar
AIK måste betala 350 000 i böter på grund av ett regelvidrigt beteende under Isak-affären:

Citat:
AIK utreddes för att, i strid mot gällande regelverk, ha betalat ut pengar till en agent i samband med Alexander Isaks övergång till Bundesliga-laget Borussia Dortmund. Något som är otillåtet att göra avseende spelare under 18 år.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-blir-straffade-for-alexander-isak-affaren/

Är det inte dags för Gnaget att sparka den uppenbart inkompetenta Björn Wesström? Enbart värvningen av Krpic borde räcka för ett avskedande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in