2017-05-02, 09:23
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Agility förmodligen.

Sjusst
Citera
2017-05-02, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Thiago är super skön tycker jag, med 5 star skills och bra pass och skott så är han livsfarlig som CAM.
Blir o testa Forsberg som CAM, så får vi se vad man tycker Tack!

Mitt problem med Thiago är att jag ogillar spelare som har med/med workrates tycker aldrig han är i position när jag vill kontra. Och 3*wf fungerar inte för spelare som mig som inte är så jättebra på spelet. Jag har inte den extra tiden att få bollen på rätt fot när det finns lucka för att skjuta.
Citera
2017-05-02, 09:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jäklar vilket öppet race det är för POTM i april. Kunde ingen gjort ett hattrick så man kunde investerat säkert?

Benteke 5 mål, 1 ass, 5 matcher
Hazard 4 mål, 1 ass, 6 matcher
Son 5 mål, 1 ass, 6 matcher
Jagielka 3 mål, 0 ass, 6 matcher (10 insläppta dock, bara en hållen nolla)
Aguero 5 mål, 1 ass, 6 matcher
Coutinho 4 mål, 1 ass, 6 matcher

POTY försvinner fredag om en vecka, känns osannolikt att April POTM släpps före det? Kanske samma dag. Nomineringarna är inte ute än heller, borde komma denna vecka.

Jagielka och Coutinho tror jag går bort, Evertons försvar har varit för dåligt. 3 mål + hållna nollor och bra form på laget och han hade legat hetare till. Coutinho har varit bra men för lite poäng plus skada igår. Hade han gjort den där cykelsparken istället för Can (som troligen får TOTW på den + en bra insats), hade han legat bättre till. I övrigt är det fan helt öppet.

Jag köpte på mig IF Hazard och SIF Benteke (samma pris som IF) då jag känner mig hyggligt säker på att de korten kommer krävas om de vinner POTM. Köpte i helgen, har redan gjort lite profit. Son är mer osäkert, han har visserligen 2 IF-kort men båda ligger högt. 200k för 83-ratat IF-kort, hallå... borde kosta 50-75k max (men SBCer har väl dammsugit marknaden).

Tror jag kommer sälja alla dyra kort som kan användas när nomineringarna kommer. De kort som behövs kommer såklart explodera när POTM släpps, men samtidigt kommer ju andra kort att tanka. Jäkligt klurigt.
Citera
2017-05-02, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauqs79
Tjenare, har tagit upp ultimate team igen och spelar just nu i division 7 med ett Seria A-lag.

https://www.futbin.com/17/squad/3547320

Bytte nyligen ut Perin mot Handanovic i mål, det kändes värt med tanke på ratingen. Han funkar OK hittills tycker jag, men är det värt att lägga ytterligare 10k på Buffon? Har en ganska dålig budget. För övrigt, vad skiljer en målvakt som har traditionell stil (Handanovic) jämfört med någon som har akrobatisk (Perin)?

Undrar egentligen samma med försvaret, att uppgradera från Barzaghli till Chiellini, är det värt ca 20k extra?

Mittfältet fungerar kanon tycker jag, drömmen skulle möjligtvis vara att ha Nainggolan som CDM men det får vänta, finns det några vassare alternativ som CAM istället för Hamsik, även om jag tycker att han gör bra ifrån sig?

Anfallet känns som min svagaste länk, spelade med Bacca i början men tycker han är riktigt usel, så kör honom som sub tills vidare och starar med Eder och Icardi istället. Båda har stänkt in mål men det beror också på att jag skapar väldigt mycket chanser med mitt starka och passningssäkra mittfält, det känns som att de båda två bränner ofantligt mycket frilägen. Nästa uppgradering borde väl vara till Dybala och Higuain, eller finns det något mellanting som inte kostar skjortan?

Övriga tankar om laget uppskattas givetvis, tack för mig!

Prova Gabbiadini på topp. riktigt allround spelare och uppgradera när du har råd till Higuain. Sen håller jag med de andra som tipsat att Khedira är riktigt riktigt bra, betydligt bättre än Marchisio till och med bättre än Naingolan för mig. Tror dessutom han kommer komma med i Tots och då får vi ett riktigt smarrigt kort.

Hade personligen flyttat upp Pjanic som cam sålt Hamsik och sparat ihop till Naingolan som cm. Behåll De Rossi som cdm finns nog ingen bättre i serie A. Kucka eller Asamoah är 2 billiga cms du kan prova också.
Citera
2017-05-02, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jäklar vilket öppet race det är för POTM i april. Kunde ingen gjort ett hattrick så man kunde investerat säkert?

Benteke 5 mål, 1 ass, 5 matcher
Hazard 4 mål, 1 ass, 6 matcher
Son 5 mål, 1 ass, 6 matcher
Jagielka 3 mål, 0 ass, 6 matcher (10 insläppta dock, bara en hållen nolla)
Aguero 5 mål, 1 ass, 6 matcher
Coutinho 4 mål, 1 ass, 6 matcher

POTY försvinner fredag om en vecka, känns osannolikt att April POTM släpps före det? Kanske samma dag. Nomineringarna är inte ute än heller, borde komma denna vecka.

Jagielka och Coutinho tror jag går bort, Evertons försvar har varit för dåligt. 3 mål + hållna nollor och bra form på laget och han hade legat hetare till. Coutinho har varit bra men för lite poäng plus skada igår. Hade han gjort den där cykelsparken istället för Can (som troligen får TOTW på den + en bra insats), hade han legat bättre till. I övrigt är det fan helt öppet.

Jag köpte på mig IF Hazard och SIF Benteke (samma pris som IF) då jag känner mig hyggligt säker på att de korten kommer krävas om de vinner POTM. Köpte i helgen, har redan gjort lite profit. Son är mer osäkert, han har visserligen 2 IF-kort men båda ligger högt. 200k för 83-ratat IF-kort, hallå... borde kosta 50-75k max (men SBCer har väl dammsugit marknaden).

Tror jag kommer sälja alla dyra kort som kan användas när nomineringarna kommer. De kort som behövs kommer såklart explodera när POTM släpps, men samtidigt kommer ju andra kort att tanka. Jäkligt klurigt.

För svårt att pricka in denna tycker jag och helt för nära Tots så vågar inte investera. Personligen tror jag mest på Son eftersom Tottenham har gått bäst av lagen men kan lika bra bli Benteke med Hazard som 3:e favorit.
Citera
2017-05-02, 09:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
För svårt att pricka in denna tycker jag och helt för nära Tots så vågar inte investera. Personligen tror jag mest på Son eftersom Tottenham har gått bäst av lagen men kan lika bra bli Benteke med Hazard som 3:e favorit.

Exakt. Alldeles för riskabelt att satsa på 4-5 hästar samtidigt när värdet på dyra kort kommer tanka rejält med TOTS bakom hörnet. Vänta in nomineringarna, sälj det som gått upp med profit, bra så.

BPL och Pro League-IF-kort är också snordyrt pga andra och tidigare SBCer.

Däremot kan man ju försöka pricka in discardkorten som kommer krävas. Tidigare klubbar, landslag osv.
Citera
2017-05-02, 10:46
Medlem
snabb fråga. har ca 70k att röra mig med. tänkte köpa Chielini (Stavning?) men kör redan med bonucci och manolas som cb. Är det värt att uppdatera eller ska jag spara lite till och köpa packs när det väl kommer?
Citera
2017-05-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil.a
snabb fråga. har ca 70k att röra mig med. tänkte köpa Chielini (Stavning?) men kör redan med bonucci och manolas som cb. Är det värt att uppdatera eller ska jag spara lite till och köpa packs när det väl kommer?
Jag kör Chiellini och Bonucci, släpper sällan in mer än ett mål per match. Tycker personligen att dom två är den mest stabila backduon i spelet.
Citera
2017-05-02, 12:16
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Vrf inte spela med den som är bäst och billigast?
FÖR DET ÄR TRÅKIGT!? Har redan skrivit varför. Har sålt 80% av mina coins så spelar inte ens fifa längre. Får hoppas 18 är bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av calculated65
Jag kör inte Smalling men du e ju en tomte som tror en massa om andra, mycket funderingar från din hjärna kring fifa oftast men du vet absolut inte bäst, spela för att d e skoj räcker länge.
Jag vet nog mer om Fifa än dig. Spelat FUT varenda år. Varit en av de bästa i Sverige, tävlat i Fifa osv.

Det finns spelare ibland som är OP som typ alla använder. David Luiz t.ex. för nåt år sen. Jag säger att det är tråkigt och går emot det spelet bygger på när alla spelar med samma gubbe. Det jag skrev om Smalling-spelare var inte 100% seriöst men skulle inte förvåna mig om det är så de är. Tråkiga människor på fifa brukar vara tråkiga i livet öht.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-05-02 kl. 12:24.
Citera
2017-05-02, 12:25
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
FÖR DET ÄR TRÅKIGT!? Har redan skrivit varför. Har sålt 80% av mina coins så spelar inte ens fifa längre. Får hoppas 18 är bättre.
FUT18 kommer också ha specifika spelare som många spelar med och det verkar vara det hemskaste som finns för din del. Ingen ide att du kommer tillbaka alltså.
Citera
2017-05-02, 12:55
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
FUT18 kommer också ha specifika spelare som många spelar med och det verkar vara det hemskaste som finns för din del. Ingen ide att du kommer tillbaka alltså.
Förhoppningsvis inte en OP-spelare som ALLA spelar med. Men vi får se. Ea brukar inte göra nåt åt felen i sina spel.
Citera
2017-05-02, 13:17
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Förhoppningsvis inte en OP-spelare som ALLA spelar med. Men vi får se. Ea brukar inte göra nåt åt felen i sina spel.

Tycker du ska fortsätta spela 17 ändå.
Släpp det med vad andra har för lag.

Tycker de man möter som e bra (riktigt bra) har oftast ett skit lag. Å dom spelar ju 100* Bättre än vad andra gör.
Vet ej vilka dessa filurer e.
För ser man på youtube så har ju ändå de redigt dyra lag.

Så dessa e några riktigt luriga jävlar . Antagligen sådana som inte bryr sig ett skit å spelat från första början.

De syns inte ofta . Men 1-3 ggr per år dyker dom upp. De åren jag spelat

Intressant faktiskt. Va dessa e för spelare. Säkert äldre nördar i 30-50 års åldern med långt skägg. Gråa adidas byxor, vit lång xxl T-shirt. Svarta solbrillor. Äger kanske en affär som köper in tv-spel å serietidningar.

Spelar ej ofta FIFA . Men när dom väl gör det så slår dom alla med ett väldigt konstigt ihop byggt lag .

Vet du mer vilka dessa herrar e?
Senast redigerad av sonofnature 2017-05-02 kl. 13:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in