2017-05-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
FIFA17 är ett spel som bygger på tålamod, tålamod, tålamod. Borta är pace-kontringarna med Doumbia, Ibarbo och Gervinho. Om man saknar tålamodet att passa runt och leta öppningar och svagheter, är FIFA17 troligen inte spelet för dig.

Saknar inte FIFA15s "dribbla på avspark" (vilket funkade!), passa till en snabb spelare och spring spring spring. Saknar iofs de grovt orealistiska höga genomskärarna på ytan... men men

Tror jag mötte Butland, Smalling, Walker, Bailly och Shaw i typ 80% av matcherna i helgen. Extra skönt att spöa de flesta av dem.

Edit: Bailly skadad, sälj genast eventuella OTWs är tipset. Kommer rasa till 10-12k om skadan inte läker före säsongens slut.

sålde alla mina för 38-39k precis efter skadad...10 min efter rasade han 5k så det var rätt timing den här gången..
Citera
2017-05-01, 21:40
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Finns massa andra alternativ. Vissa spelar med dyra lag men kör ändå Smalling när det finns massa andra man kan spela med.

Seriöst spelar man med Smalling har man i bästa fall en flickvän som är en 4a av 10. Man har sex två gånger max om året (bara missionären) och man köper alltid mellanmjölk till sina köttbullar med mos som man äter varje dag. När man lyxar till det köper man en burgare på olearys och tror man supportar "sitt" lag som man aldrig sett live.

Har bara två torsk (en på straffar) men så jävla tråkigt med Smalling i varenda lag

Vrf inte spela med den som är bäst och billigast?
Citera
2017-05-01, 22:26
Medlem
Jag kör 4321 med Martial och Walcott på kanterna, växlar mellan TOTKS Lacazette och Griezmann på strikern. Båda spelarna är packade men Griezmann får 8 chem och Lacazette får bara 7, hur fan är det möjligt???
Citera
2017-05-01, 22:29
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FIFAjaha
Jag kör 4321 med Martial och Walcott på kanterna, växlar mellan TOTKS Lacazette och Griezmann på strikern. Båda spelarna är packade men Griezmann får 8 chem och Lacazette får bara 7, hur fan är det möjligt???
Tränare? Sån där lojal? Om det nu ger kemi.
Citera
2017-05-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Tränare? Sån där lojal? Om det nu ger kemi.

Amen vafan, hade Enrique som tränare men tänkte bara på att han va spansk...
Citera
2017-05-01, 23:10
Medlem
Tjenare, har tagit upp ultimate team igen och spelar just nu i division 7 med ett Seria A-lag.

https://www.futbin.com/17/squad/3547320

Bytte nyligen ut Perin mot Handanovic i mål, det kändes värt med tanke på ratingen. Han funkar OK hittills tycker jag, men är det värt att lägga ytterligare 10k på Buffon? Har en ganska dålig budget. För övrigt, vad skiljer en målvakt som har traditionell stil (Handanovic) jämfört med någon som har akrobatisk (Perin)?

Undrar egentligen samma med försvaret, att uppgradera från Barzaghli till Chiellini, är det värt ca 20k extra?

Mittfältet fungerar kanon tycker jag, drömmen skulle möjligtvis vara att ha Nainggolan som CDM men det får vänta, finns det några vassare alternativ som CAM istället för Hamsik, även om jag tycker att han gör bra ifrån sig?

Anfallet känns som min svagaste länk, spelade med Bacca i början men tycker han är riktigt usel, så kör honom som sub tills vidare och starar med Eder och Icardi istället. Båda har stänkt in mål men det beror också på att jag skapar väldigt mycket chanser med mitt starka och passningssäkra mittfält, det känns som att de båda två bränner ofantligt mycket frilägen. Nästa uppgradering borde väl vara till Dybala och Higuain, eller finns det något mellanting som inte kostar skjortan?

Övriga tankar om laget uppskattas givetvis, tack för mig!
Senast redigerad av tauqs79 2017-05-01 kl. 23:28.
Citera
2017-05-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauqs79
Tjenare, har tagit upp ultimate team igen och spelar just nu i division 7 med ett Seria A-lag.

Bytte nyligen ut Perin mot Handanovic i mål, det kändes värt med tanke på ratingen. Han funkar OK hittills tycker jag, men är det värt att lägga ytterligare 10k på Buffon? Har en ganska dålig budget.

Undrar egentligen samma med försvaret, att uppgradera från Barzaghli till Chiellini, är det värt ca 20k extra?

Mittfältet fungerar kanon tycker jag, drömmen skulle möjligtvis vara att ha Nainggolan som CDM men det får vänta, finns det några vassare alternativ som CAM istället för Hamsik, även om jag tycker att han gör bra ifrån sig?

Anfallet känns som min svagaste länk, spelade med Bacca i början men tycker han är riktigt usel, så kör honom som sub tills vidare och starar med Eder och Icardi istället. Båda har stänkt in mål men det beror också på att jag skapar väldigt mycket chanser med mitt starka och passningssäkra mittfält, det känns som att de båda två bränner ofantligt mycket frilägen. Nästa uppgradering borde väl vara till Dybala och Higuain, eller finns det något mellanting som inte kostar skjortan?

Spara in lite coins genom att köra Khedira istället för Marchisio, riktigt bra..
Manolas och Bonucci kör jag, riktigt grymma ihop..
Pengarna du får från att sälja Marchisio kan du använda till att uppgradera till Higuain..
Annars är Jovetic oförskämt effektiv..
First inform Gomez som CAM kanske? Var bra både som CAM och ST för mig..SIF Belotti gör mycket mål, samma sak med SIF Immobile..
Citera
2017-05-01, 23:44
Medlem
Kör just nu Higuain och Muriel IF på topp med mitt Serie A-lag. Funderar dock på att sälja Muriel då pace inte känns lika bra som förut. Funderar på Immobile IF eller Keita. Har en budget på 100-150k, någon som har lite tips?
Citera
2017-05-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauqs79

Bytte nyligen ut Perin mot Handanovic i mål, det kändes värt med tanke på ratingen. Han funkar OK hittills tycker jag, men är det värt att lägga ytterligare 10k på Buffon? Har en ganska dålig budget. För övrigt, vad skiljer en målvakt som har traditionell stil (Handanovic) jämfört med någon som har akrobatisk (Perin)?

Jag har kört med nästan varenda Serie A spelare och tycker att du borde köpa Manolas och spela han ihop med Bonucci.
Han är billig och väldigt bra. Jag själv har Manolas ihop med IF Koulibaly (high/high workrates men fungerar kanon för mig) som favorit mittbackspar men det blir kanske för dyrt?

Khedira är nog den CDM i Serie a som är mest prisvärd och några andra mittfältare du bör testa som är riktigt grymma som CM är Bonaventura, Asamoah, Milinkovic-Savic(84). (billiga)

Bästa CAM är enligt mig IF Banega. Men Hamsik, Bonaventura fungerar bra där också.

Till anfallet så är dom lite dyrare spelarnas IF kort bäst och där har några av dom fått ett positions byte till ST också. Keita Balde, Mertens, Gomez, Dybala, Higuain, El Shaarawy (84) är väl dom bästa i Serie A.

Testa Niang om du vill han är helt ok och billig om du inte gillar Bacca.
Senast redigerad av ACM81 2017-05-02 kl. 01:27.
Citera
2017-05-02, 07:46
Medlem
sonofnatures avatar
Någon som provat berg orange kort ? E ju billigt å ser redigt nice ut.

Det e aldrig regn , snö när jag spelar . Nu spelar jag 90 % på hemmaplan. Om det e så att min arena ej har dessa väderlekar.

Men aldrig spelat i snö eller i regn på fut. Bara regn offline utanför
Fut.

Vill bygga ett 2a lag.
Just nu har jag hybrid med fransmän och engelska ligan.

Men kommer ej på något roligt å bygga.
Inte serie a
Inte spanjorer

Någon med något roligt udda tips ?

Kan rekommendera att spela med bolasie som cm. Då han e stark, snabb å skicklig med boll. Tyvärr en kratta på skjuta. Därför bra å köra han som cm . Då han e stark å kan dribbla å hålla i bollen å passa upp. Även springa å störa motståndaren.
Citera
2017-05-02, 07:54
Medlem
sonofnatures avatar
De spelare som vänder lätt i stegen vad ska man kolla då på i futhead. Tex sissoko rör sig stelt. Har svårt å spela med sådana sega på fötterna. E det reaction ? Osäker stavning
Citera
2017-05-02, 08:40
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
De spelare som vänder lätt i stegen vad ska man kolla då på i futhead. Tex sissoko rör sig stelt. Har svårt å spela med sådana sega på fötterna. E det reaction ? Osäker stavning

Agility förmodligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in