2017-05-01, 20:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag vet inte men visst, Eva kanske var lite egen med tanke på att det bara verkar ha varit hästar som gällde. För dom allra flesta tjejer brukar det väl oftast vara killar som lockar från det att man är i 14-15 åldern.

Med osäker och oerfaren menade jag rent relationsmässigt, inte att hon saknade erfarenhet på andra områden. Hon var säkert ett bra föredöme precis som Anneli uttryckte det och föregick nog ofta med gott exempel.

Nej stört omöjligt är det givetvis inte, det är klart att det måste ha funnits någon som vid något tillfälle lyckades väcka Eva's intresse sexuellt eller romantiskt. Men som sagt, mig veterligen hade hon aldrig varit ihop med någon kille trots att hon var 27 år.

Sexuellt och romantiskt kan väl sammanfalla, jag skriver så mer som en helgardering. Men det är inte så att hon var så oerfaren att man antingen gick på tå kring det eller kanske skojade om det? Om det var så att P möjligtvis flirtade med henne av den anledningen? Att det liksom är "safe" att göra det utan att det kanske var så allvarligt ment, inte i avsikt att såra men som att skoja lite med sin före detta svägerska? Det är väl inte så ofta någon blir betuttad i sin före detta svåger?

Du har ju skämtat lite om att han bodde nära sin mor likt vad man brukar kalla "gammel-gosse" på landsbygd, det kanske fanns vissa liknande drag hos Eva? Fast å andra sidan är det kanske lite bekvämlighet att bli kvar hemmavid länge om man har ett intresse som kräver mycket tid och viss uppbackning?
Citera
2017-05-01, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Enligt polisen fanns det inga misstankar mot "pojkvännen" P-A J. Däremot fanns det en person i bekantskapskretsen som tidigt blev misstänksam mot P.

Ja polisen började intressera sig för "cykelmannen" (Sture) redan efter helgen, dvs. första veckan efter mordet. Kan det möjligen vara så att P-A J tipsade polisen om "Sture" i ett väldigt tidigt skede för att avleda alla misstankar mot sig själv?

Förhållandet ifrågasattes givetvis av Eva's närstående eftersom ingen varken inom familjen eller i den närmaste bekantskapskretsen kände till eller ens hade hört talas om att Eva och P skulle ha varit ett par vid tidpunkten för mordet, men polisen valde konstigt nog och av okänd anledning att tro och lita på P-A J till 100%.

Som sagt, åtminstone en person i bekantskapskretsen misstänkte P-A J redan från början, även Eva's mamma ska ha misstänkt P ett par år efter mordet innan hon själv dog i början på 90-talet. Antar att även systern A misstänkte P-A J redan vid denna tidpunkt, precis som mamman.
Annelis väninna Pia-hon blev den som misstänkte P, direkt. Det framgick i intervjun som gjordes med henne.
Det vore allt av intresse att få klargjort -hur denne M- ställde sig till Evas komplimanger om hans utseende och intresset hon uttryckte för honom.
Var han lillebror till Annelis kille- så var han väl yngre än Eva.
En ung kille borde ha blivit berörd av Evas intresse, visade han i sin tur intresse för henne ?
Och hur visades det intresset - ingen relation hann startas enligt era uppgifter-men hade de haft någon träff med varandra, eller?
Citera
2017-05-02, 00:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Sexuellt och romantiskt kan väl sammanfalla, jag skriver så mer som en helgardering. Men det är inte så att hon var så oerfaren att man antingen gick på tå kring det eller kanske skojade om det? Om det var så att P möjligtvis flirtade med henne av den anledningen? Att det liksom är "safe" att göra det utan att det kanske var så allvarligt ment, inte i avsikt att såra men som att skoja lite med sin före detta svägerska? Det är väl inte så ofta någon blir betuttad i sin före detta svåger?

Nej jag har väldigt svårt att tro att P-A J drev med Eva. Som jag har förstått det så suktade han efter henne och flirtade med henne för att han ville ha henne. Sen kan man givetvis fråga sig hur seriös han var, antingen ville han bara ha i säng henne eller så ville han kanske att dom skulle bli ett par? men hur det verkligen låg till med den saken vet han ju endast själv.

Nej det har du rätt i, det hör det knappast till vanligheterna att man gladeligen "övertar" sin lillesyrras ex i den åldern. Men att kalla Eva före detta svägerska är att ta i, P-A J var ju aldrig gift med systern.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du har ju skämtat lite om att han bodde nära sin mor likt vad man brukar kalla "gammel-gosse" på landsbygd, det kanske fanns vissa liknande drag hos Eva? Fast å andra sidan är det kanske lite bekvämlighet att bli kvar hemmavid länge om man har ett intresse som kräver mycket tid och viss uppbackning?
Ja förvisso, men det där med "gammel-gosse" är väl mer förknippat med den traditionella bonde familjen på landsbygden som t.ex. driver ett lantbruk och där sonen bor kvar och sedan tar över. Men att man som P-A J år ut och år in bor dörr i dörr med sin mamma i samma portuppgång måste väl ändå ses som lite udda? Ok om det rådde total brist på lägenheter och om det inte fanns något som helst alternativ, men han kanske bara var extremt lat och bekväm av sig och tyckte att det var smidigt att ha en morsa som tvättade hans skitiga kläder m.m.

Svårt att svara på när det gäller Eva, mycket hade nog med hästintresset att göra och hade rent praktiska förklaringar. Men det går inte att jämföra med P, Eva var ju på väg att flytta till Sundsvall och dessförinnan bodde hon väl i Umeå. Hon var ingen "gammel-jänta" som satt hemma hos föräldrarna, hon rörde ju på sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-05-02 kl. 00:10.
Citera
2017-05-02, 00:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Annelis väninna Pia-hon blev den som misstänkte P, direkt. Det framgick i intervjun som gjordes med henne.
Det vore allt av intresse att få klargjort -hur denne M- ställde sig till Evas komplimanger om hans utseende och intresset hon uttryckte för honom.
En ung kille borde ha blivit berörd av Evas intresse, visade han i sin tur intresse för henne ?
Och hur visades det intresset - ingen relation hann startas enligt era uppgifter-men hade de haft någon träff med varandra, eller?

Det där pratet om sötnosen "M" var väl inget djupt seriöst och allvarligt menat från Eva's sida, utan mer något som hon använde sig av för att göra P-A J svartsjuk efter att han hade legat med hennes väninna. Som jag har förstått det hela så ville hon förmodligen bara ge tillbaka med samma mynt så därför finns det heller inget intresse av att gräva i den historien, jag utgår ifrån att Eva blev sårad när hon fick höra att P hade legat med hennes gifta kompis.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-05-02 kl. 00:31.
Citera
2017-05-02, 00:20
Medlem
Sven-Gustafs avatar
En kuriosafråga. I lokaltidningsreportaget med PAJ från 2016 (dålig tajming att ställa upp på intervju och fotografering just då) som länkats till ett par gånger i tråden, berättar han att han arbetat på Posten ända sedan gymnasiet, med undantag för 1990-talet, då han arbetade med lokal-TV, tills lokal-TV lades ned, varpå han återgick till Posten.

Vad gjorde han på lokal-TV?

"Jag & mitt jobb" (sidan 8): https://issuu.com/kramforsbladet/docs/t1413882809krju
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2017-05-02 kl. 00:32. Anledning: länk inlagd
Citera
2017-05-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
En kuriosafråga. I lokaltidningsreportaget med PAJ från 2016 (dålig tajming att ställa upp på intervju och fotografering just då) som länkats till ett par gånger i tråden, berättar han att han arbetat på Posten ända sedan gymnasiet, med undantag för 1990-talet, då han arbetade med lokal-TV, tills lokal-TV lades ned, varpå han återgick till Posten.

Vad gjorde han på lokal-TV?

"Jag & mitt jobb" (sidan 8): https://issuu.com/kramforsbladet/docs/t1413882809krju
Ja han gjorde väl precis som det står där, skrev och fotograferade.
Citera
2017-05-03, 18:15
Medlem
Att Eva reagerade som hon gjorde vad gäller att P låg med hennes gifta väninna kan ju bero på att det finns en oskriven regel att man håller sig från dom som är gifta. Kan ju inte varit på allvar eftersom det inte blev något mellan dom.
Hon kanske fick en annan syn på P efter det.
Citera
2017-05-07, 20:29
Medlem
Citat:
Personen i fråga är noggrannt utredd vad gäller mordet på Eva.
Vad som hände mellan Eva och personen ifråga vet endast dom.
Citera
2017-05-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Personen i fråga är noggrannt utredd vad gäller mordet på Eva.
Vad som hände mellan Eva och personen ifråga vet endast dom.
Så tyst i tråden. Hur går det med polisförhören som gjorts angående det beställda mordet.
Vem har då varit anstiftaren? Var finns den utpekade torpeden ? Hittar inget i media- .
Citera
2017-05-14, 16:55
Medlem
Citat:
Så tyst i tråden. Hur går det med polisförhören som gjorts angående det beställda mordet.
Vem har då varit anstiftaren? Var finns den utpekade torpeden ? Hittar inget i media- .

Vilka polisförhör? Den utpekade har väl hörts upplysningsvis och konfronterats med uppgifterna, och nekat. Sen har det väl knappast hänt något mer. Anstiftaren är väl till 100% P-A. Den utpekade kommer ifrån Kramfors.
Citera
2017-05-18, 21:32
Medlem
Tror snart att det rullar på igen
Citera
2017-05-19, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Tror snart att det rullar på igen
Tror jag också.
Välkommen tillbaka i tråden.