2017-05-01, 17:53
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det funkar inte så, du kom med ett påstående, stärk det genom att hänvisa till källa annars kan man påstå vad fan man vill.
Det här är ett diskussionsfroum, här ska det diskuteras. Att fråga efter källa är inte att diskutera. Hade du resonerat lite själv kring mitt påstående hade möjligtvis kunnat tillmötesgå ditt önskemål eftersom du då hade visat intresse för att föra en diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du kom med ett påstående som du itne kan ge substans, det finn singet annat ärn göra slutsatsen att du hitta på.
Det är inte mitt ansvar och plocka upp källor åt dig.
Ocgh du vägrar plocka upp källa, och det enda det går tolka till är att du hittade på.
Punkt slut(tills du presenterar källa).

Här kommer du med nya påståenden, som jag bara antar du inte heller inte vill styrka.
Sen har psykisk sjuka en fördubblad risk och vara inblandad, 16% för mentalt sjuka mot 7% på den normala befolkningen.
Och är de alkohol inblandat för denna grupp, så går siffrorna rätt upp.
Så mycket för ditt dravel om att de inte använder vapen oftare.

Hur känns det att spy ut lögner, och sen vägra ge källor pga du vet om att du ljuger.
Men nu vet vi att du bara är en sketen lögnare, och tror du inte kommer behöva göra dig besvär innan du har källor som styrker dina obskyra påståenden.
Psykiskt sjuka har inte större benägenhet att begå våldsbrott. Om de begår brott så beror det på att de uppfyller några av de andra riskfaktorerna. Psykisk sjukdom i sig är ingen riskfaktor.
2017-05-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Det här är ett diskussionsfroum, här ska det diskuteras. Att fråga efter källa är inte att diskutera. Hade du resonerat lite själv kring mitt påstående hade möjligtvis kunnat tillmötesgå ditt önskemål eftersom du då hade visat intresse för att föra en diskussion.

Att diskutera är en sak men om den man diskuterar med vill veta vad man bygger sin åsikt på så bör man ju kunna presentera det faktaunderlag som man bygger sin diskussion på.
Din motpart kan ju knappast veta vilken information/källa du baserar dina uttalanden på.

Och när du sedan vägrar ge någon källa till dina påståenden så kan man inte utgå från annat än att de bara är din personliga åsikt utan någon substans bakom.

Citat:
Psykiskt sjuka har inte större benägenhet att begå våldsbrott. Om de begår brott så beror det på att de uppfyller några av de andra riskfaktorerna. Psykisk sjukdom i sig är ingen riskfaktor.

Nja, det beror på vad du menar med "psykiskt sjuka". Det är ju en enormt bred kategori och det finns flera mentala sjukdomar som leder till sämre impulskontroll och ökad våldsbenägenhet.

Flertalet psykiska sjukdomar har även väldigt stark samband till substansmissbruk vilket kraftigt ökar våldsbenägenheten.
Då blir det lite ordklyveri när man säger att det inte finns någon ökad benägenhet att begå våldsbrott när sanningen är att benägenheten att begå våldsbrott är mycket högre hos missbrukare samtidigt som psykiskt sjuka har kraftig överrisk för missbruk.
Kopplingen är alltså tämligen uppenbar.

Samtidigt är det inte korrekt att dra alla psykiskt sjuka över en kam eftersom det är ett väldigt brett spektrum.
2017-05-01, 18:53
Medlem
bernad_laws avatar
Verkar som om Trump abrupt avbröt en intervju med CBS efter att ha fått lite frågor om den påhittade "avlyssningen" som Obama skall ha stått för. Han är verkligen ett barn; han kan inte handskas med sanningen och inte heller med att någon ställer honom till svars för sina lögner:

http://www.cbsnews.com/videos/trump-halts-interview-after-question-about-his-obama-wiretapping-claim/
2017-05-01, 18:56
Medlem
klybans avatar
Citat:

Jo, det är så att det är en ökad risk där.

Hur ska man kunna diskutera fakta som du plockar ur ditt arsle?
Du har inget som stödjer det du påstår, det är DÄRFÖR det inte går att diskutera nått.
Så kom med källa, eller sätt dig ned igen, för du har inget att säga innan(även om du inbillar dig detta).
2017-05-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Verkar som om Trump abrupt avbröt en intervju med CBS efter att ha fått lite frågor om den påhittade "avlyssningen" som Obama skall ha stått för. Han är verkligen ett barn; han kan inte handskas med sanningen och inte heller med att någon ställer honom till svars för sina lögner:

http://www.cbsnews.com/videos/trump-halts-interview-after-question-about-his-obama-wiretapping-claim/

Det känns ju inte som någon nyhet. Jag har anat något sådant. Men hans fanatiker i denna tråd kommer att säga att detta är fake news
2017-05-01, 19:07
Medlem
Att inte kunna hantera en intervjusituation angående ett klart och tydligt uttalande man själv gjort skriftligt inför hela världen är ju verkligen speciellt och annorlunda. När man nu är en toppenförhandlare och president i USA.

Det hade ju varit enkelt att svara ja eller nej beroende på.

Den Ömhudade vill alltså att man inte ska låtsas om vad han twittrar om.

Han är rejält fet.
2017-05-01, 19:08
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Det där är en person som inte är mentalt frisk. Karln blir livrädd när han ska förtydliga sig.

Det är fullt begripligt att han föredrar att twittra i sin ensamhet istället för att riskera att bli motsagd eller få kritiska frågor.

Frågan är hur länge han orkar leva sin lögn i det offentliga
2017-05-01, 19:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Att diskutera är en sak men om den man diskuterar med vill veta vad man bygger sin åsikt på så bör man ju kunna presentera det faktaunderlag som man bygger sin diskussion på.
Din motpart kan ju knappast veta vilken information/källa du baserar dina uttalanden på.

Och när du sedan vägrar ge någon källa till dina påståenden så kan man inte utgå från annat än att de bara är din personliga åsikt utan någon substans bakom.
Vad är syftet med att fråga efter källa? Vad vill man diskutera efter man fått källan som man inte kan diskutera utan den?

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nja, det beror på vad du menar med "psykiskt sjuka". Det är ju en enormt bred kategori och det finns flera mentala sjukdomar som leder till sämre impulskontroll och ökad våldsbenägenhet.

Flertalet psykiska sjukdomar har även väldigt stark samband till substansmissbruk vilket kraftigt ökar våldsbenägenheten.
Då blir det lite ordklyveri när man säger att det inte finns någon ökad benägenhet att begå våldsbrott när sanningen är att benägenheten att begå våldsbrott är mycket högre hos missbrukare samtidigt som psykiskt sjuka har kraftig överrisk för missbruk.
Kopplingen är alltså tämligen uppenbar.

Samtidigt är det inte korrekt att dra alla psykiskt sjuka över en kam eftersom det är ett väldigt brett spektrum.
Det var ju ungefär det jag sa.

Kopplingen våld och psykisk sjukdom finns inte på gruppnivå. Vissa grupper av psykiskt sjuka kan ha förhöjd risk men det beror oftast inte på den psykiska sjukdomen utan på missbruk och/eller social misär.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jo, det är så att det är en ökad risk där.

Hur ska man kunna diskutera fakta som du plockar ur ditt arsle?
Du har inget som stödjer det du påstår, det är DÄRFÖR det inte går att diskutera nått.
Så kom med källa, eller sätt dig ned igen, för du har inget att säga innan(även om du inbillar dig detta).
Lite intressant är att du själv brukar säga till folk att googla och ta reda på saker när de frågar efter källa.
Senast redigerad av tcfmog 2017-05-01 kl. 19:43.
2017-05-01, 19:43
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Är det någon som kan förklara på vilket sätt Trump är en superförhandlare?

Är det någon som ens sett minsta försök?

Det skulle ju vara hans stora styrka samt att han vet hur man sköter företag? Så hur visar det sig att han genom denna insikt är bra på att sköta landet?

Rent ärligt nu?

Hur kan man förhandla med dårar i det demokratiska partiet och deras politiska domare? Det är USA det är fel på inte Trump... Sjukt att domare har så mycket makt i USA när dom uppenbart är styrs av en agenda...

Seeg du svänger mer än en tjej med PMS, patetiskt... Muren kommer att byggas din mes, jag gissar på nästa år! Sluta lipa nu förfan.
2017-05-01, 19:45
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Ahh och vi vet redan vem det blir, lite tråkigt att missa spänningen.
Eftersom vi fått detta från personen själv och Donald använder denna själv som "källa" och "fakta"

Tycker själv han hade mer passat att ersätta Scalia då man direkt ersatt en galning med en annan.

Galning? Du menar globalisterna antar jag? Gorsuch är otroligt kompetent!
2017-05-01, 19:47
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
När han sedan får frågan om han står fast vid uttalanden om att Obama är "sjuk och elak" och att han avlyssnat Trump, svarar han:

Jag står inte fast vid någonting. Du kan tolka det som du vill. Jag tycker att vår sida har starka bevis. Och alla pratar om det.
https://www.svd.se/trump-slangde-ut-journalist-efter-obamafragor/om/usas-nye-president

Citat:
– Jag frågar eftersom ingen vill att det här ska vara fejkade nyheter. Jag vill höra det från presidenten, säger Dickerson.
– Du behöver inte fråga mig, du behöver inte fråga mig, säger Trump.
– Varför inte?
– Eftersom jag har min åsikt, du kan ha din åsikt.
– Men jag vill höra din åsikt. Du är president i USA.
– Det räcker. Tack ska du ha. Tack så väldigt mycket.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/78jgv/trump-avbrot-intervjun-efter-avlyssningsfragor

Vilken jävla stolle

Totalt borta i skallen
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-05-01 kl. 20:00.
2017-05-01, 19:47
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Att inte kunna hantera en intervjusituation angående ett klart och tydligt uttalande man själv gjort skriftligt inför hela världen är ju verkligen speciellt och annorlunda. När man nu är en toppenförhandlare och president i USA.

Det hade ju varit enkelt att svara ja eller nej beroende på.

Den Ömhudade vill alltså att man inte ska låtsas om vad han twittrar om.

Han är rejält fet.

Bra gjort av Trump, svinen i media ska inte få stå oemotsagda, men det tycker väl du som agerar medias knähund?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in