2017-05-01, 09:27
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Ramsor kommer och går överallt. Ska man hålla på sådär är det ju enbart det lag som började sjunga på svenska läktare som har de rättigheterna.

Sedan är det lite svårt att veta vad Örebro har för ramsor om man möjligtvis inte går in på deras sångarkiv. Ska man behöva göra det tycker jag det har gått lite väl långt.
Det är ju så det alltid låter när ett storlag tar en ramsa som ett mindre lag använt länge. En väldigt smidig ursäkt som gör att man även efter man får reda på att andra lag varit före ändå kör på som om ingenting har hänt. Jämför med hur det skulle låta från Djurgårdare om vi började sjunga exempelvis "Åh, alla vet...".

Sen behöver man inte leta igenom alla lags sångarkiv för att hålla hyfsad koll på vad andra lag sjunger, det räcker med att följa allsvenskan på TV relativt regelbundet då det faktiskt är publikljud från matcherna. Har man dessutom lite intresse för svensk supporterkultur som jag så får man en bra bild över vilka lag som sjunger vilka melodier.

På tal om ramsor och först i Sverige. Hörde att GAIS använde AIKs "När jag blev kär i gnaget"-melodi. Blev lite förvånad då det inte känns som en typisk GAIS-ramsa. Vem var först där?

Dessutom är gnagets Offspring-ramsa som ju alla vet Gefles från början
Citera
2017-05-01, 09:51
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
nej det tror jag inte, de flesta är feminister med blått hår i armhålan som avskyr allt som innebär män i grupp. nykterister är de också, idioterna
ni är sjukt stora bland feminister.
Citera
2017-05-01, 11:51
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Känns å andra sidan som att Gnaget har etablerat sig som seriens tredje största publiklag. Mycket pga arenan såklart men ni hade också mycket gratis på Råsunda.

Får Dif lite luft under vingarna är ni snart fyra.. Dags att vakna?

Mycket gratis på Råsunda, vad menar du? men annars är det intressant, AIK:s sjunkande publiksiffror. Förra året hade man tom under 10k i vissa matcher. Mot häcken var det 8 tusen!
Citera
2017-05-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Det är ju så det alltid låter när ett storlag tar en ramsa som ett mindre lag använt länge. En väldigt smidig ursäkt som gör att man även efter man får reda på att andra lag varit före ändå kör på som om ingenting har hänt. Jämför med hur det skulle låta från Djurgårdare om vi började sjunga exempelvis "Åh, alla vet...".

Sen behöver man inte leta igenom alla lags sångarkiv för att hålla hyfsad koll på vad andra lag sjunger, det räcker med att följa allsvenskan på TV relativt regelbundet då det faktiskt är publikljud från matcherna. Har man dessutom lite intresse för svensk supporterkultur som jag så får man en bra bild över vilka lag som sjunger vilka melodier.

På tal om ramsor och först i Sverige. Hörde att GAIS använde AIKs "När jag blev kär i gnaget"-melodi. Blev lite förvånad då det inte känns som en typisk GAIS-ramsa. Vem var först där?

Jag tycker dock det är skillnad på ta och ta. Till exempel hade Gais tagit rakt av "vi är inte AIK" och gjort "vi är inte Blåvitt". Texten är alltså helt kopierad till skillnad från den nya ramsan du säger vi tagit från er där de finns mängder med klubbar som kör den i Europa.

Jag är heller inte för det nya som börjar hända att om man kopierar de allra kändaste Youtubeklippen och gör sin egna version så har man stämpeln att ingen annan får köra just den ramsan.
Citera
2017-05-01, 14:30
Medlem
Skulle vilja diskutera hur samtliga Stockholmsklubbar blivit nöjda med arenor osv.

Drömmen vore väl för alla Stockholmsklubbarna om Dif hade en arena för drygt 15-18 k platser på Östermalm, Aik hade arena för drygt 20-25 k i Solna någonstans och Bajen hade arena för kanske 20-25 k på zinken. Sen till sist hade en arena byggts upp typ vid Globen som tog 50 k som landslaget samt derbyn spelades på. Känns mer landslag att ha nationalarenorna för både hockey och fotboll på samma ställe. Har jag fel?
Citera
2017-05-01, 15:06
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Skulle vilja diskutera hur samtliga Stockholmsklubbar blivit nöjda med arenor osv.

Drömmen vore väl för alla Stockholmsklubbarna om Dif hade en arena för drygt 15-18 k platser på Östermalm, Aik hade arena för drygt 20-25 k i Solna någonstans och Bajen hade arena för kanske 20-25 k på zinken. Sen till sist hade en arena byggts upp typ vid Globen som tog 50 k som landslaget samt derbyn spelades på. Känns mer landslag att ha nationalarenorna för både hockey och fotboll på samma ställe. Har jag fel?
Det vore väl fett. Trist bara att vi lever i en stad där våra lokalpolitiker snarare motarbetar oss än tvärt om, till skillnad från vissa bondlag..
Citera
2017-05-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering

Det var väl i princip samtidigt. GAIS hade en video uppe ett par veckor före man fick höra AIKs version har jag för mig, om man nu vill vara petig. Det är en Napoli melodi.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-05-01 kl. 15:29.
Citera
2017-05-01, 16:24
Medlem
Alltså fy fan vilka plastiga medgångare de är malmösupportrarna. Till och med tv-kommentatorerna anmärker på att det blir knäpptyst på läktaren vid underläge
Citera
2017-05-01, 16:46
Medlem
Sämsta läktarinsatsen sett till förutsättningar iår av Malmö?
Helt knäpptysta genom hela matchen i princip, man hör ju fan spelarna snacka med varandra.
Citera
2017-05-01, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Alltså fy fan vilka plastiga medgångare de är malmösupportrarna. Till och med tv-kommentatorerna anmärker på att det blir knäpptyst på läktaren vid underläge

Har du lärt dig hur man använder åäö nu?
Du är så sjukt patetisk. Du sitter i den här tråden vid näst intill varje MFF-match och förmedlar dina tv-bedömningar till folk du inte tror vet bättre. Det kändes sömnigt hela matchen idag, men jo, det sjöngs även vid underläge.
Citera
2017-05-01, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Har du lärt dig hur man använder åäö nu?
Du är så sjukt patetisk. Du sitter i den här tråden vid näst intill varje MFF-match och förmedlar dina tv-bedömningar till folk du inte tror vet bättre. Det kändes sömnigt hela matchen idag, men jo, det sjöngs även vid underläge.

Oj då, like upprörd som vanligt. Bedömer knappast bara MFF (om du nu läser här så ofta) men det finns få lag i serien som är i närheten av er usel- och plastighet i nuläget
Citera
2017-05-01, 17:07
Bannlyst
Ganska roligt hur övriga Sverige hoppar på Malmö och kallar deras fans medgångare.
Vad jag kan se har de hållt ett fint och jämnt snitt över 2000-talet ständigt topp 3.

http://www.fotbolldirekt.se/2014/02/08/fakta-de-ar-allsvenskans-basta-publiklag-pa-2000-talet-2/

Gissar på det är folk som började följa allsvenskan ifjol som uttalar sig dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in