2017-04-26, 00:39
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Om du nu är för tjock och är i för dålig kondition för att klara av att promenera en sträcka av 500 meter, så finns det såväl taxi som spårvagn att tillgå.
Du är iofs Bajen, och har per definition inte råd med taxi eller spårvagn.
De kostsamma färdmedlen kommer också göra att du behöver röra dig rätt lite, och fortsätta odla din groende ohälsa, så sikta på promenixen, gratis och bränner iaf några kalorier.

as i was saying...
Citera
2017-04-26, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
När argumenten inte håller kör man personangrepp, precis som en pubertal tonåring som inte kan uppföra sig. Iof är ni i Malmö inte kända för någon direkt heder på varesig läktaren eller någon annan stans heller (hånar gnagare för en kille som var nära på att dö i Ystad, gråter sen ut i media om att eran och journalisternas lilla älskling Showan blir hånad: http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/showan-om-aiks-han-jag-fick-reklam/).

Nej, ni var inte bra igår! Jag var där på plats och jag såg ett stort gäng eventsupportrar som vart helt tysta vid underläget. Ni har varit helt värdelösa på läktaren de senaste matcherna och sålänge ni vägrar inse det finns ingen chans till förbättring! Varför är det så svårt att inse? Jag tvivlar f.ö. på att du kan kritisera er när ni gör en dålig insats. Citera dig själv när du gjort det och bevisa att jag har fel.

Håller med, jag tycker att vår insats från läktaren i måndags var högst medioker. Kul tio och fina toppar men alldeles för många fågelholkar som pratar uppländska och annan skit. Vi är bättre än så här.
Framåt Malmö!
Citera
2017-04-26, 06:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Intresset för vad? götet eller i allmänhet? För annat? För bärs är det enormt iaf

Intresset för att åka ner till framsidan och stötta ert lag tänker på jag givetvis. Blir ni många, eller blir det en pinsam uppslutning?
Citera
2017-04-26, 07:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Ni är skit

Ahh uttömmande konstruktiv kritik i sitt esse såväl litterärt som intellektuellt!

Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Får lite obskyra Superettan-vibbar när man återigen imorgon ska åka till någon håla där man inte brukar tunnelbana.

Skall vi köra dom gamla fina 80/90-tals ramsorna där vi hyllar spårvagnar och ni tunnelbanan idag?
Förövrigt lite komiskt att vi ska gräva ner varenda tåg och ni bygger ut spårvagnsnätet...

Från 2021 kan vi iaf sjunga "NI HAR INGEN LINBANA"
Citera
2017-04-26, 07:54
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Intresset för att åka ner till framsidan och stötta ert lag tänker på jag givetvis. Blir ni många, eller blir det en pinsam uppslutning?

det blir nog godkänt, trots onsdag och få dagar efter lön (=svårt att boka tåg tidigt etc)
Citera
2017-04-26, 08:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
det blir nog godkänt, trots onsdag och få dagar efter lön (=svårt att boka tåg tidigt etc)

Fast boka resan går ju att göra månader i förväg. Så där spelar ju datumet i förhållande till när lönen kommer i sig ingen roll.

Dock är givetvis en onsdagskväll 50 mil hemifrån långt ifrån optimalt det köper jag helt och fullt.

Själv hade jag gärna haft Sundsvall borta idag så man hade sluppit åka till Norrland igen om några veckor, det är givetvis svårt att planera in för alla lag men att ha Östersund en söndag och Sundsvall en onsdag vore ju perfekt så kan man bara stanna däruppe mellan matcherna och så är dom helvetsresorna gjorda sen.
Citera
2017-04-26, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ahh uttömmande konstruktiv kritik i sitt esse såväl litterärt som intellektuellt!

Skall vi köra dom gamla fina 80/90-tals ramsorna där vi hyllar spårvagnar och ni tunnelbanan idag?
Förövrigt lite komiskt att vi ska gräva ner varenda tåg och ni bygger ut spårvagnsnätet...

Från 2021 kan vi iaf sjunga "NI HAR INGEN LINBANA"

Då kontrar vi med att sjunga "NI HAR INGEN BERGBANA"
Citera
2017-04-26, 08:20
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Fast boka resan går ju att göra månader i förväg. Så där spelar ju datumet i förhållande till när lönen kommer i sig ingen roll.

Dock är givetvis en onsdagskväll 50 mil hemifrån långt ifrån optimalt det köper jag helt och fullt.

Själv hade jag gärna haft Sundsvall borta idag så man hade sluppit åka till Norrland igen om några veckor, det är givetvis svårt att planera in för alla lag men att ha Östersund en söndag och Sundsvall en onsdag vore ju perfekt så kan man bara stanna däruppe mellan matcherna och så är dom helvetsresorna gjorda sen.
det förutsätter framförhållning, och vem fan har det
Citera
2017-04-26, 11:25
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
Men dom är ju så trogna gick de och läsa förra året i motsvarande tråd för 2016.

Fast nu stämmer ju inte trollets siffra heller. Var ju 6200 på plats, vilket inte heller är en bra siffra.
Citera
2017-04-26, 11:32
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Nej, de uppfyller ett praktiskt syfte. Inget att skryta om. Tunnelbanan verkar ju vara någonting ni stockholmare håller hårt om hjärtat. Söderdrägg som ni är lever väl för the thrill av att planka in på blåa linjen.
blå linjen går aldrig under söder
Citera
2017-04-26, 15:07
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Här trodde jag du skulle tycka det var lite plumpt men tackar för hyllningarna!
Citera
2017-04-26, 17:31
Medlem
Citat:
Nu har jag förvisso varit med när en full buss på bortaresa var nära på fantastiskt men vi var alltså endast 110 pers i Östersund på bortaläktaren. Klart det sämsta bortaföljet på många år.

Visst att Östersund är en jävla håla där det är svinkallt etc men ändå.

Bedrövligt naturligtvis men det har sin förklaring. Eftersom matchen började 17:30 gick det inte att ta nattåget hem vilket innebar en hotellnatt plus en förlorad arbetsdag (måndag). Återstår då typ 12 timmar i bil/buss enkel väg.

Men visst, jag trodde nog att ~250 på plats var vår nedre gräns, oavsett omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in