2017-04-30, 17:52
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
GM och AM kunde valt andra lösningar än att vräka sitt eget barn och barnbarn. Tex höjt hyran så att man kompenserade för insatsen i lägenheten och på så vis låta nollorna ticka på ändå.
tror du hon betalade öht för boende
hon är en egocentrisk psykopat som bara vill att andra ska göra saker åt henne och ge henne allt
"jag slutade ta pengar från pappa 2012" sa hon, så hon har levt på de till hon var 38 minst... vad säger det om henne?
vad vet du vad hade föräldrarna försökt i alla dessa år, för att hjälpa henne ... hon fick hjälp otaliga gånger
de förståndigt fick nog och krävde motprestation. att hon själv ska ta ansvar för sina barns liv, inte mjölka föräldrarna livet ut.
Hon levde lyxliv, åkte på resor, tjänade bra, hade företaget, men nej föräldrarna skulle betala boende, tycker du?
Citera
2017-04-30, 18:06
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack för din kommentar.
Jag var nog otydlig i min fråga. Försöker på nytt: under normala förhållanden blir det ju så vid ett arvsskifte att om en bröstarvinge är avliden, då träder hens barn i dennes ställe. Därför undrade jag; om det är så, att en arvinge som fälls för mord på arvlåtaren (heter det så?) inte får ärva, träder då mördarens barn i förälderns ställe?
Det här har inget med Ankis rättigheter att göra - tänk bort henne och se bara till den principiella frågan.
Under "normala" förhållanden och att inget testamente finns så ärver inte JM (i detta fallet) utan hennes del delas av hennes sex barn.
Så du är helt rätt ute.
Citera
2017-04-30, 18:09
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Under "normala" förhållanden och att inget testamente finns så ärver inte JM (i detta fallet) utan hennes del delas av hennes sex barn.
Så du är helt rätt ute.

Då gäller det bara att JM inte får förvalta arvet åt de minsta. Vilka kontakter kan man behöva hos polisen och de sociala myndigheterna i Eskilstuna för att få till stånd ett sådant arrangemang...

Citera
2017-04-30, 18:09
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men oavsett om man nu felaktigt skämt bort sitt barn ekonomiskt och ordnat lägenhet åt henne - vräker man verkligen plötsligt sitt barn? Hon har ett par småtvillingar och en son i yngre tonåren samt en myndig son i en närliggande lägenhet - barnbarnet. Ska man plötsligt göra alla dessa barn och barnbarn bostadslösa, även den myndige sonen skulle ju lämna sin lägenhet??

Det kanske är förståligt om föräldrarna plötsligt inte har råd längre, men de är ju mångmiljonärer, faktiskt att betrakta som rätt förmögna sedan företaget såldes.

Det sunda är väl att man ställer upp för sina barn i vått och torrt. De kanske gör saker man tycker illa om och har åsikter man inte delar - men sätta barn och barnbarn på gatan???

Om föräldrarna trodde att hon mördat Aki skulle de gått till polisen.
Och även om JM haft flyktingsex på film och andra suspekta affärer - så har väl inte hennes minderåriga barn förtjänat att straffas. Det är ju paret Möllers barnbarn. Inte sjutton river man upp hemmiljön, närheten till dagis, skola, kompisar för sina barnbarn utan vidare! Barnbarnen har väl inte gjort något ont?

Det är något suspekt med att Göran med AM goda minne meddelade JM med familj att de skulle lämna sina hem. Tycker inte detta tyder på en sund familj. Är det därför utvecklats till den hon är?

Personligen tycker jag att du har totalt fel!!!

Att hjälpa ett sitt barn om det hamnat i knipa någon gång i livet, är en sak, men här är det ju gång på annan som förälder får rycka ut med understöd.
En vuxen kvinna med egen inkomst ska leva efter sina EGNA tillgångar och inte efter föräldrarnas, eller annans tillgångar.
JM känns mera som ett typiskt Lyxfällanobjekt.

Många gånger är "att hjälpa" kan bli till "att stjälpa" vilket det tyder på i detta fall.

Vi vet ju i detta nu hur det förhåller sig med dessa 2 bostäder som Göran stod för. Fattat som att dessa lgh är bostadsrätter på vilka Göran äger. Vissa BRF godkänner inte uthyrning i 2:a hand, utan kräver att ägaren själv är boende i dessa. Har själv ägt en BR med den policyn.

Dessutom vänder sig BRF ordföranden till bostadens ÄGARE om det blir klagomål gällande ev. störande moment från aktuell lägenhet och att det kommit fram om dotterns/barnbarns leverne.

Kanske allehanda "skvaller" om Akis drunkning å de förklaringar till den har kommit GM/AM till del, även "skvaller" om sexaffären med HVB barnen och hur det låg till med den saken.

Hade inte JM fler fastigheter själv vid tidpunkten innan mordet??

Annars har hon fått besöka någon fd. kollega på socialkontoret och bett om hjälp
Citera
2017-04-30, 18:17
Medlem
lasternassummas avatar
Får en advokat hjälpa till att skaffa falskt alibi?
I det här brevet, utsmugglat från häktet och troligen adresserat till JB, så finns många intressanta passager:

https://s22.postimg.org/i86fissnl/170430_brev_fr_n_JM_till_JB.jpg

En av flera fomuleringar som fick mig att fundera:

"Jag behöver ett alibi för kl. 21:40. Ta NN, hon får 10 000. Om ni tar någon annan säg då till min advokat att hon ska hälsa mig namnet på den personen."

Får en advokat ta aktiv del i ett arrangemang som går ut på att "köpa" ett alibi som har som syfte att fria en mordmisstänkt?

Jag gissar att ett sådant agerande från en advokat är olagligt.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-04-30 kl. 18:31.
Citera
2017-04-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Så du är helt rätt ute.
Tack snälla!
Är det också så, att man testamentariskt kan förbigå ett barn till förmån för hennes barn?
I så fall skulle Anki kunna lämna sina andelar testamentariskt till Johannas barn och lotten efter pappa Göran faller bort per automatik (naturligtvis förutsatt att Johanna fälls) och Johanna blir helt utan?
Citera
2017-04-30, 18:24
Medlem
Smhfs avatar
JM:s mamma satte sig emot pengaregnet som ströddes över monstret, då önskade dottern hellre livet av mamman än pappan.

Här ser man tydligt när ngn sätter sig emot monstret då finns bara en utväg att ta död på den som inte medverkar i hennes sjuka värld.

Om allt hade klaffat för monstret så skulle hon dra utomlands med sin leksakspojke undrar vart?
Citera
2017-04-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
JM:s mamma satte sig emot pengaregnet som ströddes över monstret, då önskade dottern hellre livet av mamman än pappan.

Här ser man tydligt när ngn sätter sig emot monstret då finns bara en utväg att ta död på den som inte medverkar i hennes sjuka värld.

Om allt hade klaffat för monstret så skulle hon dra utomlands med sin leksakspojke undrar vart?
Till Strömstad, har hon sagt
Citera
2017-04-30, 18:30
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
I det här brevet, utsmugglat från häktet och troligen adresserat till JB, så finns många intressanta passager:

https://s22.postimg.org/i86fissnl/170430_brev_fr_n_JM_till_JB.jpg

En av flera fomuleringar som fick mig att fundera:

"Jag behöver ett alibi för kl. 21:40. Ta NN, hon får 10 000. Om ni tar någon annan säg då till min advokat att hon ska hälsa mig namnet på den personen."

Får en advokat ta aktivt del i ett arrangemang som går ut på att "köpa" ett alibi som har som syfte att fria en mordmisstänkt?

Jag gissar att ett sådant agerande från en advokat är olagligt.

Hon ''jobbar'' lika febrilt utanför som innanför hon har inget annat för sig på dagarna än att smida planer för att klara sig ifrån dessa fruktansvärda brott.
Citera
2017-04-30, 18:30
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det stämmer att jag trodde så i början. Precis som polisen. Idag förstår jag att MR sannolikt utfört mordet på JMS far och mycket talar för att JM övertalat honom. Men det utesluter inte att Anki var med på det hela.
Du trodde inte ens att det var JM efter att det kommit fram att polisen intresserade sig för någon som borde varit just JM, och fast det redan var känt att lite väl mycket mycket udda hänt just henne.
Citat:
Enligt vad jag läst i media har 41 åringen, som eventuellt är MGM, någon typ av anknytning till det manliga BO. En dotter till båda BO skulle knappast beskrivas på så sätt.
Det är framför allt därför jag inte tror att JM är 41 åringen. Om hon var det skulle hon i media ha kallats för anhörig till BO. Precis som den drunknade personen kallades trots att han bara var svärson.

Och sen trodde du att JM skulle ha agerat lockbete för att hjälpa till att fånga in den verklige GM:
Citat:
Om de hade attackerats av okända personer och om modern inte hade pekat ut någon skulle JM inte vara intressant för polisen idag. Jag börjar undra om JM överhuvudtaget är intressant för polisen eller om detta handlar om någon strategi, typ fälla från polisens sida i syfte för att locka fram den verkliga GM. Som JM spelar med i.Jag har i alla fall aldrig varit med om att en person pekats ut i media på detta sätt utan att bli gripen.
:
Citera
2017-04-30, 18:32
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tack snälla!
Är det också så, att man testamentariskt kan förbigå ett barn till förmån för hennes barn?
I så fall skulle Anki kunna lämna sina andelar testamentariskt till Johannas barn och lotten efter pappa Göran faller bort per automatik (naturligtvis förutsatt att Johanna fälls) och Johanna blir helt utan?
Nu blir det lite överkurs för mig.

Jag vet att man kan avstå arv till sina barn dvs hoppa över en generation (var mer aktuellt förr då det fanns arvskatt) men det är ett frivilligt åtagande i så fall.

Tror inte att Anki kan testamenera bort laglotten (dvs hälften av arvet) efter sig själv utan det har JM alltid rätt till. Osmakligt i detta fall.

Arvet efter Göran får dock inte JM tillgång till (om hon döms vill säga).
Är dessutom tämligen säker på att hon inte heller är aktuell att förvalta sina omyndiga barns arv då de lär uppgå till x basbelopp och då behövs det en separat förmyndare har jag för mig.
Citera
2017-04-30, 18:34
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Hon ''jobbar'' lika febrilt utanför som innanför hon har inget annat för sig på dagarna än att smida planer för att klara sig ifrån dessa fruktansvärda brott.

För att travestera lite på det gamla begreppet "att ta sig vatten över huvudet".

Hon trodde hon skulle komman undan med att sänka Aki, men nu ser det ut som om hon har tagit sig vatten över huvudet...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in