2017-04-30, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Har också beställt. Laddar upp så fort jag får hem den.
Var beställer man förundersökningen?
Citera
2017-04-30, 15:06
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaisMiller
Var beställer man förundersökningen?
http://www.vastmanlandstingsratt.domstol.se/Drunkningsfallet-B-4202-16/
Citera
2017-04-30, 15:08
Medlem
Honan6s avatar
Förhandlingsplanens datum 5 och 8 juni - dagarna då Johanna ska höras

Om planen håller, så blir datumen 5 och 8 juni de mest intressanta för alla som är intresserade av hur Johanna ska bemöta frågor och framläggandet av utredningens material.

Hur tänker man när man ber sin son att ta på sig skulden?
I förhör hos Polisen får Johannas son DB veta att hon angivit honom som delaktig i gärningarna mord och mordförsök.
Vilken chock att få reda på att ens egna mamma är beredd att offra sitt barn för egen vinning.
Han blir då övertygad om att mamman är "skyldig till 100%".

I beslagtaget gods finns handskrivna lappar från Johanna som är riktade till sonen där hon beskriver vilken historia han ska hålla sig till när han anger sig vara medskyldig. "Du måste säga till Polisen att jag inte visste något! Skynda dig!" Därefter följer instruktionerna blandat med "Ok!" och hjärtan!!!

Hur kan hon tro att grabben ska ta på sig mammans verk?
Hur kan en mamma ens tänka tanken?

I mina ögon är detta nästan grymmare än morden och mordförsöket. Sonen är ett offer som ska leva vidare med vetskapen att ens egna mamma har gjort detta.

Johannas begäran om hjälp av barnen att döda Aki

Betänk att de tre vuxna barnen har fått leva med och ska leva med att deras mamma har bett dem om hjälp till att mörda maken som sen mystiskt dör i en drunkning. De har sannolikt älskat sin mor och vet kanske inte hur de ska hantera den information de bär på. Har hon skojat eller menade hon allvar? Idag vet alla inblandade att hon menade allvar.

Johannas begäran om att ena dottern skulle ange sig vara den som syns i sexfilmen
När sexskandalen uppdagades begärde Johanna att dotter JB skulle säga att det var hon som hade sex i mobilfilmen. Hur ska den dottern må av att få en sån begäran av sin mamma?

Johannas begäran om att en av sönerna ska ge henne falskt alibi

Inget av barnen går skyddade från Johannas intressen att skydda sig själv. Hon begär att hennes då 12-åriga son ska ge henne falskt alibi för mordkvällen den 3:e augusti när han hade fått uppdraget att passa sina halvsyskon medan mamman far iväg för att mörda morfar och mormor.
Grabben måste ha mått väldigt dåligt efter första polisförhöret då han gör som mamma har bett om, att säga att de varit hemma allihopa.
Tack och lov, så har grabben fått lätta sitt hjärta och han återtog det första vittnesmålet.

Mamman förstår direkt att dottern ligger bakom
AM uttrycker redan i ambulansen att det kan vara Johanna som ligger bakom skräckfilms-dådet i sommarstugan. Det ligger sannolikt en rad bakomliggande faktorer till detta som kommer att lyftas fram i målsägandeförhören den 1 juni då AM och syster UF ska höras.

En känd faktor är att under våren har GM och AM bestämt att JM och hennes sons besittning av deras bostadsrätter ej längre ska fortsätta och "de sägs upp".

En annan är att de har kontaktat mäklare för att sälja sommarstället och det ville inte Johanna. Hon ville köpa det, men hade inte medel förrän i februari då hon av någon anledning förväntar sig ha det.

Johannas ekonomi
Utifrån sett, såg det ut som att Johanna levde med dyra vanor, åkte fin bil och bodde i ganska nybyggd bostadsrätt. Problemet var att såväl bostad som bil ägdes av föräldrarna. Trots hög omsättning i flyktingaffärerna, så tycktes Johanna sakna egna medel.

Scenariot kan vara att hon förköper sig innan tänkta medel inkommit. Hon tvingas därför återkommande låna av sina föräldrar. Måhända att varken hon eller hennes vuxne son betalade sina månadsavgifter. Då är det ganska förståeligt att föräldrarna tröttnar på att försörja vuxna människor som borde kunna klara av den saken själva.
Vad det gäller deras barnbarn, är han ju ung, men det är ändå inte deras ansvar att försörja honom. Kanske de hoppades att hans "strulande" med narkotika och annat skulle kunna försvåras om de inte hjälpte till mer.

Vilken dom/ar Johanna än får, så är det viktigaste att de överlevande offren som på ett eller annat sätt har drabbats av hennes förehavanden, får stöd av olika slag för att kunna hantera sin smärta, sorg och psykiska lidande.
Senast redigerad av Honan6 2017-04-30 kl. 15:27.
Citera
2017-04-30, 15:10
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Har det framkommit om polisen JM hade en relation med är inblandad i hanterandet av ärendet?

Den polisen hon hade en relation med är väl nu i alla fall Länsbefälshavare över Södermanlands län, eller vice......

Den polis som "hanterat" allt som "drabbat" stackars JM sedan augusti 2015 är väl denne herre.....mästaren i att vända på alla stenar. Om jag inte missminner mig.....

http://www.ekuriren.se/nyheter/polisanmalan-mot-foretaget-som-placerade-flyktingpojkarna-polisen-utreder-misstankt-sexbrott/
Citera
2017-04-30, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Ytterdörren var stängd men olåst när paret Möller gick till sängs ?
Vem vet? Utifrån vad jag har läst börjar jag undra om inte Anki var med på mordet av Göran. Alla uppgifter kommer från henne. Exempelvis att Göran hade bestämt sig för att vräka sin dotter och sina barnbarn men ändå såg både han och Anki framemot att umgås med JM och barnbarnen den 4 augusti. Anki vaknade inte när hennes man togs av daga men när hon väl vaknade i och med att hon själv blev skadad trodde hon att det var maken slagit henne för att hon snarkade. Märklig historia.
Citera
2017-04-30, 15:24
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Den polisen hon hade en relation med är väl nu i alla fall Länsbefälshavare över Södermanlands län, eller vice......

Den polis som "hanterat" allt som "drabbat" stackars JM sedan augusti 2015 är väl denne herre.....mästaren i att vända på alla stenar. Om jag inte missminner mig.....

http://www.ekuriren.se/nyheter/polisanmalan-mot-foretaget-som-placerade-flyktingpojkarna-polisen-utreder-misstankt-sexbrott/

Nja, den som först gjorde sig känd som "stenvändare" i den här tråden var den nu pensionerade Lars Rogenfelt, som jag tror arbetade i Köping sommaren 2015, då Anki mördades.

"– Vi vände på alla stenar vi kunde utan att hitta tillräckliga bevis för att kunna inleda en förundersökning om mord eller dråp, säger han till VLT."

Detta har bl.a. omskrivits här:
http://www.vlt.se/vastmanland/arboga/sommarstugemordet-41-aringens-makes-dod-granskas-pa-nytt
och här:
https://www.svd.se/uppmarksammad-drunkning-i-arboga-utreds-igen

Citera
2017-04-30, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem vet? Utifrån vad jag har läst börjar jag undra om inte Anki var med på mordet av Göran. Alla uppgifter kommer från henne. Exempelvis att Göran hade bestämt sig för att vräka sin dotter och sina barnbarn men ändå såg både han och Anki framemot att umgås med JM och barnbarnen den 4 augusti. Anki vaknade inte när hennes man togs av daga men när hon väl vaknade i och med att hon själv blev skadad trodde hon att det var maken slagit henne för att hon snarkade. Märklig historia.
Men det trodde ju du från början. Starkt i dessa tider att stå för det. Förutom trollen är du nog ganska ensam om det.
Citera
2017-04-30, 15:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Dottern J*lia Bl*msterlund (andra dottern, nr 2 i barnaskaran tror jag) är dömd för ringa narkotikabrott och var på något behandlingshem ett kort tag. Länk till hennes dom finns i tidigare del av denna tråd. Äldste sonen är även han dömd för narkotikabrott och rattonykterhet (tror jag), stod i någon artikel i lokaltidning i samband med att han blev anhållen i Aki-mordet.

Sedan tror jag att JM haft barnflickor hela tiden, alternativt helt gratis barnflickor i form av de fosterbarn hon har haft och dessutom fått grymt bra betalt för av placerande kommun

JM har nog aldrig själv smutsat ner sig med blöjbyten, nappflaskor, spyor.........

Det är märkligt det där med ungarna
De har en morsa som knullar afghanpojkar på film som cirkulerar på nätet och de tar inte avstånd från henne
De har en morsa som anklagar den ena dottern att vara den som är knullandes med på filmen, men det protesterar inte dottern mot
De har en morsa som anklagar en dotter för att ha stulit från morföräldrarna, men inte heller denna gång kommer det några protester
De har en morsa som är misstänkt för att stå bakom mordet deras morfar och mordförsöket på deras mormor, då åker de med mamma till Thailand på semester
De blir kallade till förhör om sin egen och sin morsas inblandning i 2 mord och 1 mordförsök och de slingrar sig och försöker att ljuga ända tills de inser att Farbor Blå har mer bevis än de kunnat inse och DÅ som först kryper de till korset och gör VISSA medgivanden, där det finns bevisning
Citera
2017-04-30, 15:44
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Typiskt nantale. I tråd efter tråd.
Fullständigt renons på slutledningsförmåga.

Så Anki skulle medvetet utsätta sig själv för 20 knivhugg, varav några dödliga?
Citera
2017-04-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Men det trodde ju du från början. Starkt i dessa tider att stå för det. Förutom trollen är du nog ganska ensam om det.
Det stämmer att jag trodde så i början. Precis som polisen. Idag förstår jag att MR sannolikt utfört mordet på JMS far och mycket talar för att JM övertalat honom. Men det utesluter inte att Anki var med på det hela.
Citera
2017-04-30, 15:48
Bannlyst
"2017-04-25

Beställning av allmänna handlingar i må B 3570-16 och B 4202-16

Handlingarna kommer att expedieras till de som beställt så snart tingsrätten fått del av handlingarna och gjort vederbörlig sekretesskontroll. Förundersökningen i tingsrättens mål B 3570-16 och B 4202-16 kommer sannolikt att vara så stor att det inte är möjligt att skicka över den elektroniskt."

För stor för elektronik ? Fast elektroniken blir mindre och mindre. Tur att papper inte
behöver så stort utrymme.
Citera
2017-04-30, 15:48
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det är märkligt det där med ungarna
De har en morsa som knullar afghanpojkar på film som cirkulerar på nätet och de tar inte avstånd från henne
De har en morsa som anklagar den ena dottern att vara den som är knullandes med på filmen, men det protesterar inte dottern mot
De har en morsa som anklagar en dotter för att ha stulit från morföräldrarna, men inte heller denna gång kommer det några protester
De har en morsa som är misstänkt för att stå bakom mordet deras morfar och mordförsöket på deras mormor, då åker de med mamma till Thailand på semester
De blir kallade till förhör om sin egen och sin morsas inblandning i 2 mord och 1 mordförsök och de slingrar sig och försöker att ljuga ända tills de inser att Farbor Blå har mer bevis än de kunnat inse och DÅ som först kryper de till korset och gör VISSA medgivanden, där det finns bevisning

Det blir så förödande när man gör sådana där sammanstälningar, MeMajk.
Först tänker jag att något sådant kan inte finnas på riktigt.
Sedan tänker jag att det måste finnas någon horribel skräckfilm som kan tävla.

Jag har inte kommit på någon, så filmen om JM blir nog den ultimata skräckfilmen.
Tänk om den slutar med att hon går samma väg som OJ Simpson...

Då är det många som får förstärka sina bevakningar mot terrorövergrepp, inklusive ekuriren, VLT, AB, Expressen, IF, åklagare, utredare och polis i Västerås och säkert några till.
Troligen har dessa gjort JM arg.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in