2017-04-30, 16:30
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det stämmer att jag trodde så i början. Precis som polisen. Idag förstår jag att MR sannolikt utfört mordet på JMS far och mycket talar för att JM övertalat honom. Men det utesluter inte att Anki var med på det hela.
Precis ,d utesluter ej att CM ( pettersons blogg kallar också modern för christina dvs ej AM ) varit inblandad från början Det finns ett nedlagt fall gällande en pensionerad båtbyggare " drunknad " Lass* T*ll där hans fru, numera änkan, Gunn*l T*ll inte var med på den uppgivna kanotturen och först misstänktes Den adopterade sonen, Dani*l, vilken föraktfullt hörts säga " gubbdjäv*l om styvfadern ( uppgavs av medlemmar i missionsförsamlingen föräldrarna besökte på sommaren under Vätternrundan ) fick hyra en bostadsrätt av styvmamman efter arvet fallit ut, eftersom DT inte klarat av studierna på socialhögskolan och behövde pengar Det var nämnligen så att sommarhuset endast tillhörde LT trots att han var gift med GT Märkligt nog avled även deras äldsta adopterade dotter plötsligt, som 25åring , i sömnen uppges det Hade makarna Möll*r äktenskapsförord eller speciella överenskommelser gällande sommarhuset Gunn*l T*ll var verksam just på flyktingförläggning samt ansvarig för vininköp till sin missionskyrka men LT uppgav sej vara nykterist ( pga av dåliga barndomsminnen : hans farbror var en alkoholiserad skeppare ) De hade också en fosterflicka vilken nekades del av arvet efter LT Det jag undrar är om inte JM hade " besittningsrätt " på bostadsrätten men det kanske enkom gäller hyresrätt ? Sitter modern i några idella uppdrag ?
Citera
2017-04-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Det enda märkliga här är din tolkning av sakernas tillstånd. Finns det någon vedertagen standardmall för hur man skall/bör bete sig/uppfatta saker när man vaknar upp av att någon hugger en tillskärare i ens kropp?
Och hur kan det vara märkligt att det bara är AM som har uttalat sig om händelsen? Märkligt, milt uttryckt, hade det varit om Göran haft saker att säga.
Nåja, när det gäller vräkningen och samtidig glädjen över det förväntade besöket av JM och barnbarnen i stugan den 4 augusti finns det säkert flera som har saker att säga. JMs barn tillexempel. Där tycker jag AM inte är trovärdig. Förutsatt att båda uppgifterna kommer från AM. Därutöver är jag skeptisk till AMs initiala och även senare beskrivning av händelsen då hennes make dödades. Jag har följt den här historien från första början. Det finns kanske förklaringar till allting vad AM har sagt i FUP men eftersom jag inte har läst FUP så spekulerar jag, precis som du gör.
Citera
2017-04-30, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virusfree
Jag begriper inte vad människan gjort av med så mycket pengar varje månad.
70.000 spänn i lön, plus barnbidragen på det och sen har ju tvillingarna också efter Aki fått barnpension vilket alla minderåriga barn får när ena föräldern avlider.

Jag själv fick ut 10.000 i mån när mina 2 barns pappa avled, i bara barnpension..

Mycket vidrig bitch denna empatistörda människa eller vad hon nu är...

Har lite svårt att förstå de som tror att det är svårt att göra av med mycket pengar? Man kan ju i stort sätt leva som förut, men den lilla detaljen att prislappen på varje vara man köper är mångdubblad mot den man köper som knegare. Man har en bil för 700 000 kr istället för 200 000, man köper en tröja för 2000 kr istället för 500 kr, en jacka för 10 000, istället för 2000 kr, handväskor för 10 000 kr styck, man äter på restaurang varje dag osv.
Citera
2017-04-30, 16:58
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
I mina ögon är detta nästan grymmare än morden och mordförsöket. Sonen är ett offer som ska leva vidare med vetskapen att ens egna mamma har gjort detta. .
i mina ögon är det mammas lidande som är värst. Hon som överlevt att hennes egen dotter som hon har fött, uppfostrat, och hjälp under alla dessa år på alla sett och vis, har kallblodigt beordrat deras död.
Ens eget barn som man ursprungligen älskar utan gränser, har en känslokall, hänsynslös psykopat som bara för pengarnas skull utför sådan obegriplig brott.
Hur kan en mamma fortsätta leva med det?
Citera
2017-04-30, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virusfree
Jag begriper inte vad människan gjort av med så mycket pengar varje månad.
70.000 spänn i lön, plus barnbidragen på det och sen har ju tvillingarna också efter Aki fått barnpension vilket alla minderåriga barn får när ena föräldern avlider.

Jag själv fick ut 10.000 i mån när mina 2 barns pappa avled, i bara barnpension..

Mycket vidrig bitch denna empatistörda människa eller vad hon nu är...

Om det var så att JM bidrog med pengar till knark så är det inte konstigt att pengarna gick åt.
Citera
2017-04-30, 17:05
Medlem
Citat:
Nåja, när det gäller vräkningen och samtidig glädjen över det förväntade besöket av JM och barnbarnen i stugan den 4 augusti finns det säkert flera som har saker att säga. JMs barn tillexempel. Där tycker jag AM inte är trovärdig. Förutsatt att båda uppgifterna kommer från AM. Därutöver är jag skeptisk till AMs initiala och även senare beskrivning av händelsen då hennes make dödades. Jag har följt den här historien från första början. Det finns kanske förklaringar till allting vad AM har sagt i FUP men eftersom jag inte har läst FUP så spekulerar jag, precis som du gör.

En mor som också är mormor är nog inte så hårdhudad att hon inte glädjs över att få träffa sina små barnbarn oavsett sin bevikelse över sin dotters livsstil.
Citera
2017-04-30, 17:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad föräldrarna visste i april har du ingen aning om och om nu flyktingomhändertagande gav så mycket pengar så var det väl bara att köpa sig ett nytt boende och vräkning var inte direkt så att de blev utkastade på gatan som du vill få det till.
JM hade en månadslön på 70 000 kr. En årsinkomst på 840 000. Rätt skapligt.
Det räckte dock inte för henne med hennes dyrbara vanor.
Nej, välbärgade pappa och mamma förväntades hålla henne med stålar "så det gick ihop"
och det gjorde man länge och väl men till slut tröttnade man förståeligt nog.
En sak om ens avkomma har det jävligt knackigt ekonomiskt och man vill bistå med hjälp
efter förmåga, men så var ju knappast fallet när det handlar om den här kvinnan.
Hon tjänade mer än bra. Men hon var helt enkelt bortskämd och ansvarslös.

Citat:
"De ekonomiska motiven stämmer inte, jag tjänar bra. Jag har inte fått några pengar av pappa sedan 2012."

Hennes mamma, som överlevde mordförsöket i sommarhuset utanför Arboga den 3 augusti, förde anteckningar över hur mycket föräldrarna hjälpte dottern 2009–2011. Mamman uppskattar värdet till "kanske en miljon". Pengarna användes till en lägenhet, en bil, skulder med mera.
Ett liv med pengar i fokus
http://tt.omni.se/f1d15e8750601488d128f9df56d907d1163b5594

Passar på att lägga in det här också:

Citat:
– Du vet att vi måste neka, neka. Aldrig. Vi måste neka, förstår du? Så fort vi har gift oss, då kan vi dra utomlands, förstår du?, sa Möller när det före detta paret satt i en bil dagar innan de greps.

Polisen avlyssnade paret: ”Vi måste neka hela tiden”
http://omni.se/polisen-avlyssnade-paret-vi-maste-neka-hela-tiden/a/jWw9b

Citat:
- I förrgår var sista gången som jag pratade med mina föräldrar. Min mamma ringer aldrig till mig utan det är bara pappa som hör av sig. Jag önskar att det var min mamma som dog i stället för min pappa, ska hon ha sagt till en förhörsledare skriver tidningen.
http://omni.se/t/arbogafallet/07dde6a4-86c7-428b-b62a-9dcf00552d69

Kvinnans ord om mamman: "Önskar att hon dog"
Citera
2017-04-30, 17:25
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dial999
En mor som också är mormor är nog inte så hårdhudad att hon inte glädjs över att få träffa sina små barnbarn oavsett sin bevikelse över sin dotters livsstil.
Nu har ju dessa barnbarn indirekt hjälpt sin mamma på en rad olika sätt undantaget de två yngsta.
Det handlar ju om halvgamla och myndiga "barnbarn" som även blivit uppmuntrade till att hålla kontakten med mormor och moster för att sedan kunna rapportera så mycket som möjligt tillbaka till lilla mamma JM
barnbarnen (med undantag av tvillingarna) är inga duvungar utan missbrukande, kallhamrade mytomaner som prostituerat sig mentalt mer en 1 gång.
Är detta barnbarn att glädjas över ? Nej tror inte det va
Citera
2017-04-30, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu har ju dessa barnbarn indirekt hjälpt sin mamma på en rad olika sätt undantaget de två yngsta.
Det handlar ju om halvgamla och myndiga "barnbarn" som även blivit uppmuntrade till att hålla kontakten med mormor och moster för att sedan kunna rapportera så mycket som möjligt tillbaka till lilla mamma JM
barnbarnen (med undantag av tvillingarna) är inga duvungar utan missbrukande, kallhamrade mytomaner som prostituerat sig mentalt mer en 1 gång.
Men hur lätt är det att vara barn till denna mamma? På ett ungefär?
De har tagit enorm skada och kanske trots allt fått lite vila från eländet hos just mormor och morfar? Vad vet vi?
Måtte deras pappor klara av nuvarande situation och all proffshjälp de kan få är dem väl unnad.
Senast redigerad av tantigheter 2017-04-30 kl. 17:48.
Citera
2017-04-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baborska
Ligger lite efter i läsningen och svar har kanske inkommt om detta.

Då makarna var gifta och bägge barnen är gemensamma så sitter
makan kvar i orubba bo. Särkullebarn däremot får ut arvet efter en
avliden förälder.

Vet faktiskt inte om man kan skriva testamente om denna ärvdabalk
inte ska tillämpas.
Tack för din kommentar.
Jag var nog otydlig i min fråga. Försöker på nytt: under normala förhållanden blir det ju så vid ett arvsskifte att om en bröstarvinge är avliden, då träder hens barn i dennes ställe. Därför undrade jag; om det är så, att en arvinge som fälls för mord på arvlåtaren (heter det så?) inte får ärva, träder då mördarens barn i förälderns ställe?
Det här har inget med Ankis rättigheter att göra - tänk bort henne och se bara till den principiella frågan.
Senast redigerad av tantigheter 2017-04-30 kl. 17:47. Anledning: hade tappat bort en halv sats
Citera
2017-04-30, 17:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det stämmer att jag trodde så i början. Precis som polisen. Idag förstår jag att MR sannolikt utfört mordet på JMS far och mycket talar för att JM övertalat honom. Men det utesluter inte att Anki var med på det hela.
Ungefär lika troligt som att Mats Alm inte hade någonting med Linda Chens död att göra
eller att man kommer att påträffa Zaida Catalans avhuggna/avskurna huvud.

Känns det bra att vara så verklighetsfrånvänd?
Citera
2017-04-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

Du läste nog mitt inlägg allför snabbt. Jag skrev ju småbarn med tanke på tvillingarna som skulle komma på besök dan efter mordet. De barn du nämner har inget med detta planerade besök att göra. De är ju dessutom myndiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in