Citat:
Ursprungligen postat av
bill clayton
Jag undrar varför kurtsune, Svennebanan och alpha är så aktiva i en tråd som mestadels handlar om hyresrätter och dess hyror när dom själva enligt egen uppgift bor i BR.
Varför ett sånt intresse för hyresrätter när det gäller ett boende som inte rör dom själva?
Och varför ett sånt starkt motstånd till reglerade hyror?
Bara en stilla undran som sagt.
Du kommer aldrig få ett ärligt svar av dessa nyliberala kriminella ålar och kryp precis som man aldrig får ett ärligt svar av en kvinna varför hon bryter upp förhållandet eller provocerar fram saker. Har du inte märkt det när jag försökt argumentera genom åren med dom och få reda på vad dom är ute efter?
Dom äger eller vill äga hyreshus, alternativt nya aktiemöjligheter och tjäna storkovan genom ocker på den stora massans bekostnad i en mycket trygg investering+ man märker dom har 0 empati eller förståelse för social politik eller andra människor i det sätt dom resonerar. Flera av dom har kritiserat white trash i förorter och liknande. Typiska slumvärdar. Tror ni det är en slump alla dessa herrar hänger i aktieforumet och minst hälften utger sig för vara mångmiljonärer? Haha kom igen nu.
Om de inte var så som jag säger, hade vi minimun åtminstone sett kurt-sune och dom andra givetvis varit emot att en hyresgäst som är icke-vållande till en eldsvåda blir vräkta i kollektivbestraffning och liknande frågor. Självklarhet att en normal människa är emot att oskyldiga blir av med sitt kontrakt. Altruismen där är icke-existerande och sune langar upp någon länk där han kryptiskt försöker påtala något genom att det är 3 ggr fler bränder i hyreshus.
Tror ni svenne altruist och kurt-sune barmhärtig hade gett sig på och kritiserar besittningsskydd och inte kritisererat värdar som sänker innetempen till 16 grader för hyresgäster, om dom var altruister och ville ha en fungerade bomarknad?
Allt annat är bara konversation och lögner från deras sida.
Vid en avreglering av hyrorna skulle aktiekursen för hyresbolag stiga till skyarna.