2017-04-30, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
En annan tanke som gnagt mig.

Hur mycket påverkade rot-avdrag byggandet av hyresrätter, hus och bostadsrätter). Alla renoverade så det skrek om det. Hade vi kunnat minska konkurrensen om byggarbetare och snickare om vi lagt mer fokus på att bygga istället för att få avdrag för att renovera? Dvs nybygge hade omfattats, renoveringar hade inte omfattats? Det vore väl en bättre åtgärd.
Inget alls. Det har inte det minsta med saken att göra.
Problemet med HR är att Hyresregleringen gör att ett fastighetsbolag som lät bygga sådana och hyra ut till bruksvärdeshyra gick back på det. Och dom har inget intresse av att gå med förlust.

Däremot hade folk som ställer sig bakom Hyresregleringen möjlighet att starta ett fastighetsbolag som bygger och hyr ut till bruksvärdeshyra. Också tar dom och gör nyemissioner för att täcka förlusterna.

Men det har dom inte gjort. Varför har de som försvarar Hyresregleringen inte öppnat sina plånböcker och låtit bygga hyreshus. Är det ondska som ligger bakom, eller vad?

Citat:
Hur mycket bidrag i form av avdrag får hus och bostadsrättsägare som har lån? ROT är ett exempel, men ränteavdraget kostar väl en slant också?
Rot är minskad skatt. Det är inget bidrag. Kostar inget för någon.
Ränteavdragen finns för att hindra dubbelbeskattning. Avsaknad av dubbelbeskattning kostar inget för någon.

Citat:
Nej men gudbevars om en ensamstående undersköterska med tre barn får en hyresreglerad 4:a i ett halvfint område. BIIIIDRAAAAG, KÅMMUNISM.
Står dig och likasinnade helt fritt att öppna era plånböcker och ha ett hyresbestånd där ni hyr ut till undersköterskor till av er subventionerad hyra.
Varför gör ni inte det?

Citat:
Det kommer sluta med att det är strax före pension man kan köpa sitt drömhus?
Nu ser jag dock par under 30 som köper villor. Handlar bara om att ha tillräckliga inkomster och ha sparat ihop kontantinsats. Uppenbarligen har dom det.
Citera
2017-04-30, 12:52
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det beror på standardhöjningen. Den sätter hyran och det är tack vare det system du försvarar.

Förvaltaren kanske inte gjort så mycket standardhöjande åtgärder?

Varför inte förbjuda all privat verksamhet slemmet? Staten sköter allt... det är väl mysigt så säg?

Jodå, allting utom att lägga parkettgolv och bara delvis renovering av köket som räcker gott och väl. Krävs det 2500 kr/mån ytterligare i hyreshöjning för dessa småtätgärder för du och akelieus ska få ekonomi i era projekt? Det är lika bra du erkänner det är rena ockret.

Jag skrev nyss att jag och socialdemokratin är för fri marknad inom allt annat och det är en garant för västerlandets välstånd, inte att staten ska äga allt. Är du dum i huvudet och ska ha stryk gubbe?
Citera
2017-04-30, 12:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Jodå, allting utom att lägga parkettgolv och bara delvis renovering av köket som räcker gott och väl. Krävs det 2500 kr/mån ytterligare i hyreshöjning för dessa småtätgärder för du och akelieus ska få ekonomi i era projekt? Det är lika bra du erkänner det är rena ockret.

Jag skrev nyss att jag och socialdemokratin är för fri marknad inom allt annat och det är en garant för västerlandets välstånd, inte att staten ska äga allt. Är du dum i huvudet och ska ha stryk gubbe?

Köp en egen bostad då så du slipper bli utsatt för ocker.
Citera
2017-04-30, 12:59
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Köp en egen bostad då så du slipper bli utsatt för ocker.

Håll truten på dig din överbelånade hyrestorsk och br-kommunistmedlem.

Renovräkningar förbjuds snart, så its all good
Citera
2017-04-30, 13:03
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Håll truten på dig din överbelånade hyrestorsk och br-kommunistmedlem.

Renovräkningar förbjuds snart, så its all good

Hur tänkte du där, hur kom du fram till att jag är en "överbelånad hyrestorsk"? Vilka droger tar du egentligen?
Citera
2017-04-30, 13:05
Medlem
Citat:
Sämsta svar någonsin.
Tvärtom.
Citat:
Svara på frågan ist, varför kan förvaltaren stambyta och renovera badrum och även kök för 550 :-/mån medans du, akelius och andra rövhål behöver 5-6 ggr mer? Som det snart är ett slut på och din glädjekalkyler att alla hyresrätter kommer renoveras och bli dyra i framtiden grusas.
Det får du väl fråga byggjobbarna som bestämmer nivån på offerterna.
Kan vara helt olika omfattning av jobben.
I båda fallen så är det HGF och hyresnämnden som ska godkänna i slutändan. Noterar att du indirekt klandrar dom.

Citat:
Att ockra på folks boende är en styggelse, det är därför socialdemokratin reglerade det för nästan ett sekel sedan medans dom lät produkttillverkning och övrig handel vara avreglerat och konkurrensutsatt, vilket är en garant för västerlandets välstånd.
(S) reglerade hotellrummen också. Vilket fick till följd att det inte byggdes hotell. Det insåg dom till slut att det skadade landet och slutade med.
Men att skada landet med hyresregleringen har som fortsatt att skada landet med.

I ditt favoritland Venezuela prisreglerade man mat, så det inte gick att gå runt på import, så underskott på mat uppstod i landet. Jag antar att du glädjer dig åt att folk fick svälta.

Fö frågade jag ang ocker som COOP ägnar sig åt och OKQ8 i sin biluthyrning. Enligt er "kommunister" skall det uppstå. Varför står ni då med byxorna nere när ni skall redovisa det?

Av någon anledning förstår ni inte enkla saker som:
* på en fri marknad finns ett visst överskott på utbud.
* den som ockrar på en fri marknad blir utan kunder, och går i kk.
Citera
2017-04-30, 13:06
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Hur tänkte du där, hur kom du fram till att jag är en "överbelånad hyrestorsk"? Vilka droger tar du egentligen?

Du är medlem i din kommunistiska br-förening. Sjunger ni internationalen medans ni röstar fram föreningens kommunistordförande Hoenecker?
Du hyr din bostadsrätt och som du hör i namnet bostads"rätt". Du har rätt att vistas i din bostad men du äger den inte.
Citera
2017-04-30, 13:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du är medlem i din kommunistiska br-förening. Sjunger ni internationalen medans ni röstar fram föreningens kommunistordförande Hoenecker?

Nu var det överbelånad hyrestorsk jag undrade över hur du kom fram till. Lyckades du inte ens läsa att det var det jag citerade?
Citera
2017-04-30, 13:09
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Nu var det överbelånad hyrestorsk jag undrade över hur du kom fram till. Lyckades du inte ens läsa att det var det jag citerade?

Du hyr den av din förening och har överbelånat dig för att köpa dig det klubbmedlemskapet . Br-förening och båtklubb är samma typ av ekonomiska förening och till självkostnadspris.
Du försvarar äganderätten benhårt men du äger bara en cykel, cykelhjälm och ett kommunstiskt klubbkort, märkligt.
Senast redigerad av slemhog 2017-04-30 kl. 13:17.
Citera
2017-04-30, 13:20
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du hyr den av din förening och har överbelånat dig för att köpa dig det klubbmedlemskapet . Br-förening och båtklubb är samma typ av ekonomiska förening och till självkostnadspris.
Du försvarar äganderätten benhårt men du äger bara en cykel, cykelhjälm och ett kommunstiskt klubbkort, märkligt.

Nej jag hyr den inte och du redogör inte hur du kom fram till att jag var överbelånad, du verkar vara helt förvirrad din stackare.
Citera
2017-04-30, 13:22
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Nej jag hyr den inte och du redogör inte hur du kom fram till att jag var överbelånad, du verkar vara helt förvirrad din stackare.

Br-förening och båtklubb är samma typ av ekonomiska förening. Jag hyr iallafall min båtplats enligt mig, precis som du hyr din bostadsrätt med rätt att nyttja den. Du kan även bli vräkt och och tvingas tvångförsälja din BR, något man inte kan från något man ÄGER. Kommunistmedlem svennebanan. Årsmöte snart igen va för kommuniststyrelsen?
Senast redigerad av slemhog 2017-04-30 kl. 13:25.
Citera
2017-04-30, 13:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Br-förening och båtklubb är samma typ av ekonomiska förening. Jag hyr iallafall min båtplats enligt mig, precis som du hyr din bostadsrätt med rätt att nyttja den. Kommunistmedlem svennebanan. Årsmöte snart igen va för kommuniststyrelsen?

Din båtklubb är jag ointresserad av och det har inget med min br att göra din förvirrade galenpanna. Men återigen, hur kom du fram till att jag var överbelånad, vilka siffror utgår du ifrån slemmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in