2017-04-29, 18:19
Medlem
Ingen nyhet vid det här laget att DIF är totalt jävla efterblivna när det kommer till skapande av "nya" sånger och ramsor. Föregående exempel är bara ett av många. Ett annat är melodin de tagit från Gais klassiska "framåt gröna svarta gäng" och som frekvent hörs på Tele2. Ibland undrar jag hur fan de står ut med sig själva.

Trevlig kvalborg!
Citera
2017-04-29, 18:55
Medlem
HBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
El Anglofilico Djurgården - Helsingborg
El Plastico Hammarby - Malmö
El White Trashico AIK - GAIS
El Lantiso Elfsborg - IFK Norrköping

El Custico HBK-FFF
Citera
2017-04-29, 20:09
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
En helt annan sak:
I Tyskland kallas matchen mellan Hoffenheim och RB Leipzig El Plastico. Sveriges motsvarighet till denna är enligt mig AFC Eskilstuna mot Östersunds FK. Bajen - MFF är helt klart El Medieco.

Hur vi kan bli media när JKs ordförande jobbar på AB...
---
Anyway, skönt att tvåla dit horlaget, GRÖNA-VITA-HAMMARBY börjar snabbt bli min nya favoritramsa.
Citera
2017-04-29, 20:12
Medlem
snurresnigels avatar
Hur många pekingsupportrar kan man förvänta sig imorgon då?
Citera
2017-04-29, 20:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Hur många pekingsupportrar kan man förvänta sig imorgon då?
Inte många alls.
Citera
2017-04-29, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Grattis Djurgården, ni är bara 8 år efter ÖSK med denna melodi:
https://www.youtube.com/watch?v=o-KRRucJJhY&feature=youtu.be&t=36

Andra ramsan i år ni snor från oss, wtf?

Ramsor kommer och går överallt. Ska man hålla på sådär är det ju enbart det lag som började sjunga på svenska läktare som har de rättigheterna.

Sedan är det lite svårt att veta vad Örebro har för ramsor om man möjligtvis inte går in på deras sångarkiv. Ska man behöva göra det tycker jag det har gått lite väl långt.
Citera
2017-04-29, 21:33
Medlem
Astrorbits avatar
Sjunger inte Göteborgare och AIK:are samma ramsa med samma version, framåt stolta Göteborg/AIK?
Citera
2017-04-29, 21:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Sjunger inte Göteborgare och AIK:are samma ramsa med samma version, framåt stolta Göteborg/AIK?
Stämmer.
Citera
2017-04-29, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit

Framåt Blåvitt gör ett mål, lyder den. Den har vi sjungit så otroligt länge så bryr mig inte vem som var först med den melodin.
Citera
2017-04-29, 23:10
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Hur vi kan bli media när JKs ordförande jobbar på AB...
---
Anyway, skönt att tvåla dit horlaget, GRÖNA-VITA-HAMMARBY börjar snabbt bli min nya favoritramsa.
Ja, och Södermalm är Sveriges journalisttätaste ort om du har missat det... Det finns ett ord för sån där argumentationsteknik, det kallas halmdocka. Dessutom är "amen ni rå"-argumentet ingenting som motbevisar min uppfattning.

Citat:
Vår undersökning visade redan 2007 att Södermalm är Sveriges mest journalisttäta område. I dag är var hundrade invånare där journalist. I Rinkeby-Kista är motsvarande siffra en på tvåtusen, en nivå av underrepresentation som motsvarar den i många glesbefolkade småkommuner och små industriorter – extrema skillnader trots att avståndet mellan stadsdelarna är mindre än två mil.

Källa: http://journalisterna.mediestudier.se/?t=main
Senast redigerad av feed-me 2017-04-29 kl. 23:15.
Citera
2017-04-29, 23:20
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Ja, och Södermalm är Sveriges journalisttätaste ort om du har missat det... Det finns ett ord för sån där argumentationsteknik, det kallas halmdocka. Dessutom är "amen ni rå"-argumentet ingenting som motbevisar min uppfattning.

Källa: http://journalisterna.mediestudier.se/?t=main

1% (vilket blir ännu lägre med Söderort) är journos alltså. Sjukt representativt för vår klubb.

En av de mest tongivande i era led är journo, på en av de viddrigaste tidningarna. Tydligen inte alls representativt.

Du kallar min argumentation för "amen ni rå", jag kallar din för hyckleri.

EDIT: Det var dessutom inte vi som släppte in AB för göra reportage om tifomakeri...
Citera
2017-04-29, 23:25
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
1% (vilket blir ännu lägre med Söderort) är journos alltså. Sjukt representativt för vår klubb.

En av de mest tongivande i era led är journo, på en av de viddrigaste tidningarna. Tydligen inte alls representativt.

Du kallar min argumentation för "amen ni rå", jag kallar din för hyckleri.
Ja, var 100:e Södermalmsbo är journalist enligt undersökningen vilket är mer än dubbelt så högt än motsvarande siffra på Östermalm (0,4% avrundat). Men det spelar ingen roll alls.

Du ger dock exempel på en journalist som är Djurgårdare (måhända tongivande) och menar det är ett bevis för att Djurgården är ett journalistlag. Hyckleri? "Okej"...

Edit: har jag btw sagt att journalistyrket är representativt för era supportrar? Däremot har jag inga problem med tanken på att ni är populärast bland journalister.
Senast redigerad av feed-me 2017-04-29 kl. 23:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in