2017-08-07, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theya
Fast komigen.

Bajen är pajsar och det var smutsigt och blablabla allt som hörtill.

Men påstår du på riktigt att ´du inte alls hade känt samma sak som bajarna om du hade stått på Sofia?

Vi har för fan röstat röstat igenom, på ett medlemsmöte, att inte spela ut bollen över långsidan när en motståndarspelare ligger ner.

Visst, det bajen gjorde var jävligt sjukt, osmakligt och Hamads beteende efteråt är direkt barnsligt. Väldigt mycket bajen. Men jag har svårt att se Sofia BUA UT en djurgårdsspelare som gjort samma grej.
Väl skrivet och bemött. Jag är själv bajare och besviken på hur våra spelare agerade, men att alla djurgårdare ska komma och säga att de skulle sluta hålla på Djurgården, bua ut spelarna och aldrig mer gå på en djurgårdsmatch över någod sånt här är bara överdrivet. Det var nog några andra supportar utöver Djurgårdare som skrev också.
Citera
2017-08-07, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Väl skrivet och bemött. Jag är själv bajare och besviken på hur våra spelare agerade, men att alla djurgårdare ska komma och säga att de skulle sluta hålla på Djurgården, bua ut spelarna och aldrig mer gå på en djurgårdsmatch över någod sånt här är bara överdrivet. Det var nog några andra supportar utöver Djurgårdare som skrev också.

Ja, löjligt är namnet. Fan vet hur många gånger man önskat att AIK inte ska spela tillbaka bollen när motståndarlaget maskar. Att sen göra mål är ju fan drömmen. Jag hade varit i extas på läktaren.

Sen alltid skönt med rättvisa och det var bra njutning när häcken körde in 2-1.
Citera
2017-08-07, 15:50
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur många AIKare blir det på Torsdag?

Blir nog inte riktigt lapp på luckan, men 16 000 sålda är väl inte orimligt(15 100 nu).
Svårt att säga, torsdag är sämst för bortaresande. Samtidigt borde vi vara vana då vi, bortsett från måndagsmatch 2016 haft onsdagar alt torsdagar mot blåvitt såväl 2010, 2011, 2013, 2014, 2015. Har för mig att 2012 var på en söndag.
Citera
2017-08-07, 16:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Tror man får in ca 17 000 vid matcher mot t ex MFF och Gnaget. Brukar väl finnas ca 1700 platser för bortalag, dvs 10%, det är ju inte ofta det blir fullt där dock, det är väl bara Malmö som kommit med så mycket folk de senaste åren.

Tycker att det är en bra siffra med tanke på att Way out West även är igång då.
Citera
2017-08-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Svårt att säga, torsdag är sämst för bortaresande. Samtidigt borde vi vara vana då vi, bortsett från måndagsmatch 2016 haft onsdagar alt torsdagar mot blåvitt såväl 2010, 2011, 2013, 2014, 2015. Har för mig att 2012 var på en söndag.

Jo det är ju ingen höjdardag om man nu inte har semester, jag har slappat i en vecka i år ungefär(än så länge kanske jag skall skriva), det blev två dagar på sommarstället, ena dagen spöregnade det så det var ju ingen höjdare. Finns inte en kantarell så långt ögat kan se heller, för torrt i år, mycket makrill dock.

(ja, nu blev det rejält off topic, igen!)

ps. inte så här mycket makrill dock
https://www.youtube.com/watch?v=zy68a7PHU-g

Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Tycker att det är en bra siffra med tanke på att Way out West även är igång då.

Jo jag vet, fast det är inte nödvändigtvis samma kundbas, Torsdag är det inte jättemycket som jag inte kan missa på WoW så kommer sticka iväg på matchen ändå, Fredag är bäst enligt mig.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-07 kl. 16:27.
Citera
2017-08-07, 16:30
Medlem
landofmoronss avatar
WoW är det väl bara gaisare som skall gå på... Hoppas på en kul match, lite folk hade ju inte skadat. Varit dåliga publiksiffror i år. Men med tanke på spelet är det förståeligt...
Citera
2017-08-07, 16:54
Medlem
Citat:
Jo det är ju ingen höjdardag om man nu inte har semester, jag har slappat i en vecka i år ungefär(än så länge kanske jag skall skriva), det blev två dagar på sommarstället, ena dagen spöregnade det så det var ju ingen höjdare. Finns inte en kantarell så långt ögat kan se heller, för torrt i år, mycket makrill dock.

(ja, nu blev det rejält off topic, igen!)

ps. inte så här mycket makrill dock
https://www.youtube.com/watch?v=zy68a7PHU-g

.

Oj oj oj detta måste vara den ultimata goa gubbar-videon.
Hälit, eller nåt.
Citera
2017-08-07, 19:16
Medlem
dif får ännu en billig straff, det är ju i klass med våldtäkt. Bojkotta resterande matcher, Theken1891?
Citera
2017-08-07, 19:21
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
dif får ännu en billig straff, det är ju i klass med våldtäkt. Bojkotta resterande matcher, Theken1891?

El Kabir var ju faktiskt sportslig och missade den.
Citera
2017-08-07, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Han missade ju?
Citera
2017-08-07, 21:33
Medlem
Cruachans avatar
AIK borta var bra, detta var nog än bättre. Svag första halvlek som vägs upp av en - med bortamått mätt - mycket bra andra.

Men ändå: djurgårdens toppar är bäst i Stockholm. Lite halvdant tryck i första, men överlag mycket bra.
Citera
2017-08-07, 22:00
Medlem
Dif så jävla bajsnödiga på läktaren, så sjukt kaxiga på twitter men pallar inte ens bältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in