2017-04-29, 23:33
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Ja, var 100:e Södermalmsbo är journalist enligt undersökningen vilket är mer än dubbelt så högt än motsvarande siffra på Östermalm (0,4% avrundat). Men det spelar ingen roll alls.

Du ger dock exempel på en journalist som är Djurgårdare (måhända tongivande) och menar det är ett bevis för att Djurgården är ett journalistlag. Hyckleri? "Okej"...

Edit: har jag btw sagt att det är representativt för era supportrar? Däremot har jag inga problem med tanken på att ni är populärast bland journalister.

Om frågeställningen är vilket lag som är journalistlaget känns ju gänget vars supporterförenings ordförande jobbar på AB och vars ultras släpper in Oskar Månsson på tifomålning som en större favorit än det som råkar bo granne med massa inflyttade journalister.
Citera
2017-04-29, 23:41
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Om frågeställningen är vilket lag som är journalistlaget känns ju gänget vars supporterförenings ordförande jobbar på AB och vars ultras släpper in Oskar Månsson på tifomålning som en större favorit än det som råkar bo granne med massa inflyttade journalister.
För mig är laget som är hemmahörande i Sveriges journalisttätaste område en troligare kandidat som journalistlaget nr1 än ditt förslag.

Om vi vänder på steken: om Adolfsson skulle sluta jobba som journalist blir vi alltså inte ett journalistlag längre med ditt resonemang, eftersom att det är honom allt hänger på. Det låter som en väldigt lös grund du bygger ditt resonemang på.
Senast redigerad av feed-me 2017-04-29 kl. 23:44.
Citera
2017-04-29, 23:45
Medlem
Citat:
För mig är laget som är hemmahörande i Sveriges journalisttätaste område en troligare kandidat som journalistlaget nr1 än ditt förslag.
Södermalm - Djurgårdsland eller hur var det nu igen?
Citera
2017-04-29, 23:45
Medlem
Citat:
Ni är ju också hemmahörande på Söder.
Citera
2017-04-29, 23:47
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Södermalm - Djurgårdsland eller hur var det nu igen?
Det tyckte ni inte förut eller har ni ändrat er?
Citat:
Söderort kommer alltid va vårt

Citat:
Ursprungligen postat av herrwille
Ni är ju också hemmahörande på Söder.
Ja men är vi laget de flesta på söder håller på?
Citera
2017-04-29, 23:52
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:

Om vi vänder på steken: om Adolfsson skulle sluta jobba som journalist blir vi alltså inte ett journalistlag längre med ditt resonemang, eftersom att det är honom allt hänger på. Det låter som en väldigt lös grund du bygger ditt resonemang på.

Nej, för era ultras är fortfarande polare med Månsson.
Citera
2017-04-29, 23:53
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Nej, för era ultras är fortfarande polare med Månsson.
Och om Månsson också skulle sluta som journalist?
Citera
2017-04-29, 23:54
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Och om Månsson skulle sluta som journalist också?

Caoz kids kan nog hitta någon ny att sälja sin integritet till isåfall
Citera
2017-04-29, 23:55
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Caoz kids kan nog hitta någon ny att sälja sin integritet till isåfall
Okej... Då har du visat vad du bygger din tes på: 2 journalister som håller på Djurgården gör Djurgården till journalistlaget nr1.
Citera
2017-04-29, 23:58
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Okej... Då har du visat vad du bygger din tes på: 2 journalister som håller på Djurgården gör Djurgården till journalistlaget nr1.

Hålla på ändra hela inlägget sådär...

2 journalister och en ultrasgrupp som låter AB gör insidereportage, måste ju göra att man kommer närmare att vara journalistlaget än att bo på i samma stadsdel
Senast redigerad av SoderortFTW 2017-04-30 kl. 00:00.
Citera
2017-04-29, 23:59
Medlem
Citat:
Det tyckte ni inte förut eller har ni ändrat er?
Mig veterligen har varken jag eller någon annan Malmöit försökt claima söderort.
Citera
2017-04-29, 23:59
Medlem
Citat:
Ja men är vi laget de flesta på söder håller på?
Nej det sa jag inte.

Citat:
Det är ju erat ordförande eller är jag ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in