2017-04-29, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Att bli ägd http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Owned

I din alternativa verklighet så är det givetvis inte så.

Jag googlade på Gertruds pussy åt dig, du får gissa vilken som är min.
https://www.google.se/search?q=Gertruds+pussy&source=lnms&tbm=isch&sa=X& ved=0ahUKEwiNhqiWkcrTAhWC3SwKHf5NCqkQ_AUICigB&biw= 1396&bih=669

Det ska man verkligen inte göra, för de talar inte om vem som beställt undersökningen utan bara vem som publicerat den.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/allt-fler-feminister

Jag förstår att det är så du gör, men man måste vara kritisk till källor och hitta hästens mun.

Jag länkade hästen.

En undersökning gjord av SIFO på uppdrag av ekot.

http://opinion.se/sakfragor/allt-fler-svenskar-ar-feminister

tillräckligt objektivt för er?
2017-04-29, 19:18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
En undersökning gjord av SIFO på uppdrag av ekot.

http://opinion.se/sakfragor/allt-fler-svenskar-ar-feminister

tillräckligt objektivt för er?

Ja jag såg det där.
Man blir ju riktigt fundersam. Sifo säger att de gjort den på uppdrag av ekot.
F! att den är gjord på uppdrag av dem. Det är ju inte så troligt att de gjort två precis efter varandra. Något är fishy här.

Okey, den ena var gjord i Maj och den andra i Augusti, båda hade ungefär samma resultat, vilket inte hade reabilitet pga fel i hur studien var utförd. Mao så blir du ägd igen.

Studien är inte tillförlitlig.

Citat:
Eftersom Demoskop och TNS Sifo utgår från telefonnummer och inte individer blir det svårare att beräkna en svarsfrekvens, eftersom en del av numren går till personer (eller företag till exempel) som inte ska vara med i undersökningen. Demoskop berättar att de får ut ungefär 1250 intervjuer om de börjar med 9000 nummer, men hur många av de ursprungliga 9000 som egentligen skulle ingå är svårt att avgöra. Ungefär hälften av de som man faktiskt når vill inte vara med i undersökningen. TNS Sifo har trots upprepade frågor inte uppgett några aktuella siffror om bortfall, vilket är beklagligt.

Tänka sig att jag hade rätt igen!

https://politologerna.wordpress.com/2015/10/16/en-rankning-av-svenska-valjarbarometrar/
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-29 kl. 19:25.
2017-04-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Varför fortsätter du att göra bort dig istället för att bara erkänna att du tog miste?

Kina bygger en rymdstation!

Kinas GDP/capita är en tredjedel av Sveriges.

Har Sverige en rymdstation?
Frågan då gällde Turkiet som mottagarland för flyktingar kontra Sverige, vilekt av dessa två länder har mest resurser "till övers" för företaget ta emot flyktingar.

mitt svar skjälvklart Sverige. Vi har en avsevärd större BNP per capita än Turkiet. Dvs vi sitte rpå ett överskott PER PERSON som vi kan lägga på ex. invandring. I Turkiet kan de ha en mycket högre BNP än Sverige eftersom de är fan så mycket fler turkar än svenskar, men deras BNP PER PERSON är inte lika hög, dvs de har inte samma överskott.

Jeeeesus är detta verklgien svårt?

Sen mig veterligen så är faktiskt Sverige med på nått hörn på en internationell rymdstation..om du nu med rymdstation menar samma som jag menar...dvs plåtgrunka som cirkulerar i rymden, inte typ avskjutningssttion för månfärder â la Cape Canaveval. Vad den heter har jag dock inget minne av längre får du kolla upp själv.
2017-04-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ja jag såg det där.
Man blir ju riktigt fundersam. Sifo säger att de gjort den på uppdrag av ekot.
F! att den är gjord på uppdrag av dem. Det är ju inte så troligt att de gjort två precis efter varandra. Något är fishy här.

Okey, den ena var gjord i Maj och den andra i Augusti, båda hade ungefär samma resultat, vilket inte hade reabilitet pga fel i hur studien var utförd. Mao så blir du ägd igen.

Studien är inte tillförlitlig.

Tänka sig att jag hade rätt igen!

https://politologerna.wordpress.com/2015/10/16/en-rankning-av-svenska-valjarbarometrar/

Var står det att den skulle vara beställd av F!?
Det står att den är beställd av ekot...för din information ekot och F! är alltså inte samma sak.

Och om nu F! har beställt en egen undersökning som säger samma sak, hur kan det då göra att nr 1 plötsligt skulle bli inte trovärdig? Den blir ju snarare mer trovärdig.
Sen din länk visar att TNS Sifo rankas på andra plats efter SCB, får man ju lov säga ger dem trovärdighet..

Som vanligt så blurrar du helt i nattmössan.
2017-04-29, 19:44
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Frågan då gällde Turkiet som mottagarland för flyktingar kontra Sverige, vilekt av dessa två länder har mest resurser "till övers" för företaget ta emot flyktingar.

Du skrev: Turkiet är det grannland som tagit emot flest ändå är detta "bara" knappt 3 miljoner....
3 miljoner och Sverige som är betydligt mer resursstarkt än Turkiet klagar på bostadsbrist och problem när vi tar emot 150 000. Tänk lite björnen.

Givetvis fick du in en nedlåtande kommentarer också. Som alltid.
Citat:
mitt svar skjälvklart Sverige. Vi har en avsevärd större BNP per capita än Turkiet. Dvs vi sitte rpå ett överskott PER PERSON som vi kan lägga på ex. invandring. I Turkiet kan de ha en mycket högre BNP än Sverige eftersom de är fan så mycket fler turkar än svenskar, men deras BNP PER PERSON är inte lika hög, dvs de har inte samma överskott.
Turkiet är mer resursstarkt än Sverige.

Turkiet har råd att ta emot fler flyktingar än Sverige.

Punkt jävla slut.

Att Sverige sedan ger lyxstandard jämfört med tältläger i Turkiet är en annan sak, det gör att de har råd att ta emot ännu fler.
Citat:
Jeeeesus är detta verklgien svårt?
Uppenbarligen.
Citat:
Sen mig veterligen så är faktiskt Sverige med på nått hörn på en internationell rymdstation..om du nu med rymdstation menar samma som jag menar...dvs plåtgrunka som cirkulerar i rymden, inte typ avskjutningssttion för månfärder â la Cape Canaveval. Vad den heter har jag dock inget minne av längre får du kolla upp själv.
Herrejesus. ISS heter den, och Sverige är med i ESA, det är riktigt.

Jag antar att du försöker argumentera för att Sverige är resursstarkast jämfört med Kina.
2017-04-29, 20:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
kul hörredu,

Ge mig ett exempel på där jag blivit "satt på pottan" på detta forum tack.
Ge mig exempel på att jag skule vara "retorisk underlägsen" eller "dåligt påläst".

När man frågade sveriges befolkning (tillräckligt statisitskt stort urval.

Hittade denna i mobilen. Det blir ju rätt roligt
Sifo med ett manfall på 90 % blir inte trovärdigt någonstans.
Förstår du inte vad jag skrivit om kravet på slumpmässigt urval???
Jag minns inte vad det heter nu när urvalet blir skevt på just detta sätt. Men dessa frågor kommer bara de som är positiva till feminism att vilja svara på. Undersökningen har ingen reliabilitet

Du använder mycket sånt här som en absolut sanning. Dvs du letar 'bevis' på din åsikt. Det kan inte bli mer ovetenskapligt än så.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-29 kl. 20:06.
2017-04-29, 20:04
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hittade denna i mobilen. Det blir ju rätt roligt
Sifo med ett Man fall på 90 % blir inte trovärdigt någonstans. Jag minns inte vad det heter nu. Men dessa frågor kommer bara de som är positiva till feminism att vilja svara på.

Du använder mycket sånt här som en absolut sanning. Dvs du letar 'bevis' på din åsikt. Det kan inte bli mer ovetenskapligt än så.
Confirmation bias, filterbubbla och fake news har sin okrönte drottning. Om unge hen lurpack vill ha en egen titel, så kliv upp och ta emot min dubbning.
2017-04-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Du skrev: Turkiet är det grannland som tagit emot flest ändå är detta "bara" knappt 3 miljoner....
3 miljoner och Sverige som är betydligt mer resursstarkt än Turkiet klagar på bostadsbrist och problem när vi tar emot 150 000. Tänk lite björnen.

Givetvis fick du in en nedlåtande kommentarer också. Som alltid.

Turkiet är mer resursstarkt än Sverige.

Turkiet har råd att ta emot fler flyktingar än Sverige.

Punkt jävla slut.

Att Sverige sedan ger lyxstandard jämfört med tältläger i Turkiet är en annan sak, det gör att de har råd att ta emot ännu fler.

Uppenbarligen.

Herrejesus. ISS heter den, och Sverige är med i ESA, det är riktigt.

Jag antar att du försöker argumentera för att Sverige är resursstarkast jämfört med Kina.

ok din lilla krabba...

Här lite fakta för dig räkna på själv

Turkiet är 79 miljoner. De har 9 130 USD i BNP per capita.
De har tagit emot 3 miljoner flyktingar.

dvs varje turk måste försörja 0,038 st flykting på sin BNP per capita.
eller om du hellre vill: varje flykting har 26,3 turkar som tar hand om sig.
som tillsammns genererar 240 119 US dollars.

Sverige är 10 miljoner. Vi har 50 272 USD per capita.
Vi har tagit emot ca 150 000 flyktingar. ( sen syrienkrisen)

dvs varje svensk måste försörja 0,015 flykting på sin BNP per capita
eller varje flykting har 66,67 svenskar som tar hand om sig.
66,67 svenskar som tillsammans jobbar ihop
3 351 634 US dollar.
återigen räkna själv.

Ramlar det ner ett mynt snart? Punkt jävla slut?
eller måste jag formulera detta ännu tydligare?
Senast redigerad av Merapi 2017-04-29 kl. 20:12.
2017-04-29, 20:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
ok din lilla krabba...

Här lite fakta för dig räkna på själv

Turkiet är 79 miljoner. De har 9 130 USD i BNP per capita.
De har tagit emot 3 miljoner flyktingar.

dvs varje turk måste försörja 0,038 st flykting på sin BNP per capita.
eller om du hellre vill: varje flykting har 26,3 turkar som tar hand om sig.
som tillsammns genererar 240 119 US dollars.

Sverige är 10 miljoner. Vi har 50 272 USD per capita.
Vi har tagit emot ca 150 000 flyktingar. ( sen syrienkrisen)

dvs varje svensk måste försörja 0,015 flykting på sin BNP per capita
eller varje flykting har 66,67 svenskar som tar hand om sig.
66,67 svenskar som tillsammans jobbar ihop
3 351 634 US dollar.
återigen räkna själv.

Underbart!
Inte en enda siffra rätt!
Inte en enda!
En del av matten kanske var det, kollade inte så noga, men vad spelar det för roll.

HUR ska man kunna ta dig seriöst om du är så slarvig med fakta?
2017-04-29, 20:23
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phare555
Det existerar en massa orättvisor som slår åt BÅDA hållen, men du väljer endast att se de som du VILL se. Därför är du more or less ett hopplöst fall.

Ja, som man möter man så gott som dagligen manshat från era sektmedlemmar, och bara för att det som jag skrev ovan finns, så betyder inte det att det inte finns en jävla massa manshat där ute. Och INGENTING blir bättre av allt jävla manshat. Feminism idag är precis som en sekt, och därför sår det bara splitt mellan könen istället för att vi tillsammans kan åstadkomma saker.

Men det tåget har gått för länge sedan, och det vet både du och alla andra tokor.

Tacka er galna manshatarledare för den saken.
Vilka orättvisor är det?
2017-04-29, 20:39
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Intressant analys.
Då är det här svenska BLM bara ett sätt att värva svarta - förlåt rasifierade röster...

Det verkar dock som F! inte har så bra strateger. Den kommunistiska analysen är fel i grunden.
De flesta ser sig inte som förtryckta idag.

Folk nappar inte, eller ju som du säger identitetssökande unga bortskämda tjejer som redan ser sig som offer och tycker världen är "ojättvis" mot just dom då...

Så slänger de in lite faktoider och försöker gömma det verkliga skälet bakom dem

Hörrö Merapi - du har glömt könsstympningar i Afrika.
BLM=Bonniers litterära magasin??
Tycker du att svenska feminister är skyldiga till könsstympning i Afrika?
2017-04-29, 20:42
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
ok din lilla krabba...
Haha, den var ny. Kul med variation.
Citat:
Alltså, Merapi. Det är alltid lika roande när du försöker räkna.

Men ingen har ifrågasatt att Turkiet de facto tar emot fler flyktingar. Ingen. Så dina försök till uträkningar är helt meningslösa.

Det är ditt felaktiga påstående att Sverige är mer resursstarkt som folk hänger upp sig på. Eller snarare ditt envisa käftande när du har fel.

Tar din matematik hänsyn till att en ensamkommande i Sverige kostar lika mycket som 100 pers i tältläger i Turkiet eller något sånt?

Oavsett så är det inte heller relevant för ditt fortsatt felaktiga påstående att Sverige är mer resursstarkt än Turkiet. Gemene svensk är mer resursstark än genomsnittlig turk, men det är inte det du envetet fortsätter att hävda.

Att något mynt ska ramla ner hos dig har jag tappat hoppet om för länge sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in