2017-04-29, 19:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag minns att under åtminstone första halvan av 90-talet så var det fullt av midsommarfirande svenskar på väg till Skansen. Man kunde i stort sett se en folkdräktsparad av blonda människor över Norrmalmstorg, Strandvägen och Djurgårdsbron. Orsaken till att jag vet detta är att jag då jobbade oerhört centralt.

Händer detta öht idag?

PS en viss person hamnar på signaturlistan nu.
Citera
2017-04-29, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag klär mig i helt normala, svenska kläder (blus, kavaj, rock/jacka, jeans) och är så gott som svensk. Nej, det har jag faktiskt inte. Enda brottet jag på rak arm kan säga att jag hört om, och som inte gjordes av en svensk, var terrordådet i Sthlm. Men annars har jag faktiskt inte hört om något invandrarrelaterat brott, vad jag kan komma på.
Och nej, troll är jag inte heller.

Haha. Kul trollning. Men läs lite på Fria Tider eller Avpixlat då. Eller vadfan, bara gå in på Aftonbladet så har du minst ett invandrarrelaterat brott på startsidan. Så illa är det. Varje dag.
Citera
2017-04-29, 19:09
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Good point.

...Var inte svaret på frågan.
Citera
2017-04-29, 19:10
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Haha. Kul trollning. Men läs lite på Fria Tider eller Avpixlat då. Eller vadfan, bara gå in på Aftonbladet så har du minst ett invandrarrelaterat brott på startsidan. Så illa är det. Varje dag.

Jag trollar inte och jag läser inte nazistskräp som Avpixlat. Gick förövrigt in på AB. Det enda som mötte mig där var att något hockeylag jag aldrig ens hört talas om, tydligen vunnit någon match.
Citera
2017-04-29, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyckolandet
Du är för ung för att förstå.Ett gott råd är att du kollar på filmklipp från 50,60 och 70-talet.

Jag är inte ung, jag är i mitten av trettioårsåldern. Jag har inga minnen av något slags tryggt Sverige utan araber eller afrikaner. Det gick flera i varenda skolklass, säkert 5-10 av 30. De härjade runt, stökade och betedde sig som fan. Precis som idag. Men visst, 50-60 och 70talet var förmodligen bättre.

Jag kan tänka mig att stämningen i hela Sverige var lite som i en värmländsk by med några bofasta bönder och svenska och tyska sommargäster. Alla är glada, hjälpsamma, avslappnade och trevliga. Man är mer rädd för att bli sparkad av en älg när man går ut än att man skulle kunna bli rånad, våldtagen osv.
Citera
2017-04-29, 19:11
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag minns att under åtminstone första halvan av 90-talet så var det fullt av midsommarfirande svenskar på väg till Skansen. Man kunde i stort sett se en folkdräktsparad av blonda människor över Norrmalmstorg, Strandvägen och Djurgårdsbron. Orsaken till att jag vet detta är att jag då jobbade oerhört centralt.

Händer detta öht idag?

PS en viss person hamnar på signaturlistan nu.

Tack för den!!
Jag uttrycker bara mina helt ärliga åsikter!
Citera
2017-04-29, 19:13
Medlem
Citat:
Bra att du åtminstone är ärlig med att det enbart är dina egna åsikter. För särskilt många håller troligtvis inte med det.

Och många som gör det.
Citera
2017-04-29, 19:14
Medlem
Citat:
Tack för den!!
Jag uttrycker bara mina helt ärliga åsikter!

Det är uppenbart; du är en troller eller helt jävla dum i huvudet. Pick one.
Citera
2017-04-29, 19:23
Bannlyst
Citat:
Jag trollar inte och jag läser inte nazistskräp som Avpixlat. Gick förövrigt in på AB. Det enda som mötte mig där var att något hockeylag jag aldrig ens hört talas om, tydligen vunnit någon match.

Så du läser inte om Arbogamorden när du läser Aftonbladet? Där har du dagens exempel. Läs imorgon för ett nytt.
Citera
2017-04-29, 19:31
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobaf3tt
Det är uppenbart; du är en troller eller helt jävla dum i huvudet. Pick one.

Ingetdera, såklart.
Citera
2017-04-29, 19:32
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Så du läser inte om Arbogamorden när du läser Aftonbladet? Där har du dagens exempel. Läs imorgon för ett nytt.

Arbogamorden var väl en svensk psykiskt sjuk kvinna i 40 års åldern?
Citera
2017-04-29, 19:39
Bannlyst
Citat:
Arbogamorden var väl en svensk psykiskt sjuk kvinna i 40 års åldern?

Kan du inte ens hänga med i Aftonbladets enkla journalistik för de med lässvårigheter? Hur har du missat Afghanen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in