2017-04-28, 23:52
Medlem
dekarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Det skulle man kunna säga att jag är, typ. (Orkar och vill inte förklara av risk att röja mig totalt).

Jasså. Men som sagt, ingen varken bekant eller bekants-bekant har på något sätt blivit sexuellt utsatt av en invandrare. Så det kan ändå inte vara så vanligt.

Oj, det där med flyktingboendet lät inte så bra. Men det kan ju ha varit just några individer på just det boendet. Det behöver ju absolut inte vara normativt, ens för andra boenden i området.

Jag har träffat många trevliga och produktiva invandrare; familj som gift sig med Europeiska invandrare; så mitt problem ligger inte i och med invandringen utan med typen av invandring.

Det grova våldet har ökat tack vare invandringen, och, om du kan lite historia om andra nationers brottsstatistik och invandring, t.ex. Frankrike, så förstår du att vi kommer få se fler mord och våldtäkter tack vare att vi importerar riktiga barbarer från Afrika och Muslimska nationer.

Nej, min släkting förklarade att bara några pojkar från Syrien (Dessa var uppenbarligen barn) var tacksamma och glada för att vara I Sverige. De andra, vilket enligt henne är de flesta, kräver saker, är otrevliga och respektlösa.

Kan påpeka att denna flyktinganläggning kom upp på tal för inte allt för länge sen.
Citera
2017-04-28, 23:54
Medlem
dekarons avatar
Citat:
Ja, tacka fan för att jag inte är en av de 13% rasister/nazisterna i det här landet!

Fast google hjälper inte, jag har redan min bestämda uppfattning utifrån mina egna upplevelser och uppfattningar.

Du borde ifrågasätta dig själv, man växer som person.

Vet inte riktigt vad som gör just de som röstar på SD rasistiska.

Kan tillägga att jag inte är 100% Svensk, utan har påbrå från central-Europeiska samt Öst-Europeiska nationer. Heh, har ett till påbrå som jag inte direkt bryr mig om men låt mig skriva att det går troligen tillbaka till tredje korståget och efter att en viss stad föll. Har alltid röstat rött (T.ex. miljöpartiet en gång för länge sen) och nu kommer rösta på SD för att hjälpa ursprungsbefolkningen i landet att slippa Islam och Muslimerna.
Senast redigerad av dekaron 2017-04-28 kl. 23:59.
Citera
2017-04-28, 23:55
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ja, tacka fan för att jag inte är en av de 13% rasister/nazisterna i det här landet!

Fast google hjälper inte, jag har redan min bestämda uppfattning utifrån mina egna upplevelser och uppfattningar.

Schysst, jag och en hel del andra röstade på SD, många människor som du troligen skulle bli häpen av att veta att de är sådana rasister/nazister; poliser, sjuksköterskor, lärare, t.o.m. den där vänliga killen i kassan!

Ojojoj....

Jag ser fram emot att få se ett skapat ämne i någon tråd sen här när du blivit utsatt, garanterat kommer jag påminna dig om detta då.
Citera
2017-04-29, 00:02
Medlem
MajorNybergs avatar
Citat:

Bygger man en verklighetsuppfattning baserad på sin umgängesbubbla så får man ofta en väldigt skev bild av verkligheten.
Nyheter och statistik från världens alla hörn behövs, det med en rejäl nypa källkritiskt salt för att komma så nära verkligheten som möjligt.
Och orkar man inte lägga energi på det så är det bättre att vara fördomsfull än naiv, sett till sin egen och bekantas säkerhet i alla fall.
Citera
2017-04-29, 00:23
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Då vill jag gärna höra på vilket sätt det han beskrivit är felaktigt? Hur såg "ditt" Sverige ut på 70/80 och 90-talet?

Betydligt tråkigare än i dag. 70-talet var ju en mardröm. Och TS överdriver gravt hotbilden i dag.
Citera
2017-04-29, 00:41
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
87 skaran? Vad är det?
Naw. Det där var nästan sött.

Tyvärr är det 18-årsgräns på flashback.org. Vg återkom när du har åldern inne.
Citera
2017-04-29, 00:41
Medlem
MajorNybergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Betydligt tråkigare än i dag. 70-talet var ju en mardröm. Och TS överdriver gravt hotbilden i dag.

Även om TS överdriver så har Sverige gått ner sig rejält. Är den trygghet och sammanhållning som vi tappat värt den enligt dig mindre tråkiga tillvaro som vi har idag?
Citera
2017-04-29, 00:52
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorNyberg
Även om TS överdriver så har Sverige gått ner sig rejält. Är den trygghet och sammanhållning som vi tappat värt den enligt dig mindre tråkiga tillvaro som vi har idag?

Tror inte vi tappat något.
Citera
2017-04-29, 00:55
Medlem
maxorrs avatar
Citat:
Ja, inte hade det varit bättre iaf.
Jag anser att invandrarna har berikat Sverige på ett bra sätt. Jag menar, utan all den arbetskraften vi fått, hur hade det då gått för företagen, nu mitt under brinnande högkonjunktur?
Nej, jag ser då ingenting negativt med invandringen.

Tyvärr är du för ung och oförståndig att förstå, ta till dig, lära, vara påläst, inlärt eller erfara alla dessa kunskaper till massinvandringens skövling, men det är inte ditt fel och förväntas inte av dig för du är ung och rock n roll liksom osv mm. Och din uppfattning är din egen åsiktsfrihet att yttra fritt i din egna isolerade bubbla till umgänge, fritid, skola och din ort osv.

Det du menar är så långt ifrån verkligheten man kan komma som baserat på fakta och vetenskapliga grunder till händelser och statistik i Sverige om skadorna på välfärden pga av massinvandringen.

Lycka till sen när dina arab polare bedrar dig med råge happy days joy joy... ja huvudsaken var ju att 2-3 st du tyckte var hur trevliga som helst och bra så är ju resten av alla invandrare likadant så då är ju allt tip top .. ja för tusan, man ska ju inte bedömma helheten till massvinvadringagen mega skövlingen på Sveriges välfärd och bestånd. för jösses.. utan bara att mina 2-3 invandrar är mysiga och gulliga polare så är allt bara fin fint och alla andra invandrare i heeela Sverige. sådeså
Senast redigerad av maxorr 2017-04-29 kl. 01:01.
Citera
2017-04-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Sverige har invandrats av tyskar, holländare, danskar, ryssar m.m från allra första början. Kan du inget om ditt lands historia?

Ja det var lyckat så länge Sverige höll sig till Europeerna,våra bröder och systrar...det är den Utom-Europeiska invandringen som har vart ogynnsam för landet, gäller dock inte bara i Sverige utan hela Europa där det Europeiska folket rasar över att de blivit överkörda av Dessa korrupta politikerna som förstör Europa...
Citera
2017-04-29, 00:57
Medlem
Folktomt.

Färre pengar hade hamnat i privatföretagens fickor, så svenska män hade väl haft en sämre löneutveckling.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-04-29 kl. 01:02.
Citera
2017-04-29, 01:15
Bannlyst
Ett tryggare sverige ,ett tage erlander sverige där folk var trygga och kunde lita på välfärden, arab smutsen har verkligen förstört sverige. Nu har vi fått ett äcklig palme samhälle där den kosmopoliter smutsen är en plåga för oss alla.
Senast redigerad av 53280 2017-04-29 kl. 01:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in