2017-04-29, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Vad är det med de där rosafärgade nostalgiglasögonen som säger att det var tryggt och bra på 90-talet? Det var fullt av araber och afrikaner även då. Personrån, misshandel, hot, ghettoförorter osv osv. Samma skit som idag. Visst det är ännu värre idag, men att se tillbaks på 90talet som nån slags vit idyll fattar jag inte alls hur man kan göra.

Det vill jag jämföra med att säga att maten i går var god för då åt jag ruttna ägg. Men idag var den dålig för att jag fick käka ruttna ägg och ruttna räkskal.
Du är för ung för att förstå.Ett gott råd är att du kollar på filmklipp från 50,60 och 70-talet.
Citera
2017-04-29, 17:46
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du fabulerar och kommer bara med vad du tror - du måste komma med mer än så för att övertyga någon... Du generaliserar dessutom när du häver ur dig att folk var mer "känslomässigt döda än levande" - vad är detta för strunt?

Vad då tror? Det är som jag minns det. Den typiske svensken på 70-talet var ännu mer hämmad och försiktig än idag, fast det som var PK då var inte riktigt detsamma som är PK nu.

Citat:
Inom vilka områden var det mer förbud och nämn gärna konkreta exempel.

Det fanns bara två TV-kanaler. När VHS kom på 1980-talet var det en patetisk "debatt" om att förbjuda (naturligtvis) vissa typer av filmer för att de var "för våldsamma". Det var få affärer öppna på tider när det annars var öppet i de flesta icke-kommunistiska länder, typ på helger och efter kl. 18. Sverige har aldrig varit frihetligt.

Citat:
Ja, våldsamheter förekom, precis som i alla länder. Alla länder måste ta hand om sin inhemska andel utav slödder - men, varför importera fler? Nej, det var inte vanligare med slagsmål då.

Jag har aldrig någonsin röstat för den här politiken, men det här gnällandet är inte särskilt imponerande, och det är inte imponerande med falsk nostalgi heller.

Jag känner inga människor som är yngre än typ mellan 25 och 30 idag, men jag har en känsla av att förutom i s.k. problemområden är det betydligt ovanligare med våld idag än då. Straffen på den tiden var för övrigt ännu mer patetiska än idag. De har faktiskt skärpts de senaste 25 åren eller så.
Citera
2017-04-29, 18:02
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Men, ditt klappmongo! Enkom för att du lyckats klä dig i huckle och undkomma alla kletande arab- och negerdjävlar, gör detta att allt är frid och fröjd i resten utav landet? Har du aldrig läst eller upplevt några problem kring invandringen? Svarar du nej på detta så avskriver jag dig som ett äckligt troll...

Du är säkerligen invandrarblatte själv - därför har du kunnat undkomma och gå under våldtäktsradarn, så länge, lilla vän!

Jag klär mig i helt normala, svenska kläder (blus, kavaj, rock/jacka, jeans) och är så gott som svensk. Nej, det har jag faktiskt inte. Enda brottet jag på rak arm kan säga att jag hört om, och som inte gjordes av en svensk, var terrordådet i Sthlm. Men annars har jag faktiskt inte hört om något invandrarrelaterat brott, vad jag kan komma på.
Och nej, troll är jag inte heller.
Citera
2017-04-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Jag klär mig i helt normala, svenska kläder (blus, kavaj, rock/jacka, jeans) och är så gott som svensk. Nej, det har jag faktiskt inte. Enda brottet jag på rak arm kan säga att jag hört om, och som inte gjordes av en svensk, var terrordådet i Sthlm. Men annars har jag faktiskt inte hört om något invandrarrelaterat brott, vad jag kan komma på.
Nån borde tydligen bli prao-elev hos Peter Springare. För jo, Akilov är (tro't eller ej) inte den ende invandraren som begått brott i Sverige.
Citera
2017-04-29, 18:13
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Hehe, okey - då vet jag att du är ett troll om du säger att det enda invandrarrelaterade brottet du känner till var det senaste terrorbrottet. Vad menar du med "så gott som svensk"?
Citera
2017-04-29, 18:20
Medlem
Citat:
Fast det är ju försvinnande få som blir det. Så det är ju irrelevant att föra fram som argument.
Men ja, jag är för invandringen - så länge den är kontrollerad.
Det här tycker jag är intressant. I synnerhet i kombination med påståendet "Nej, jag ser då ingenting negativt med invandringen.". Varför vill du då att invandringen ska vara "kontrollerad"? Vad skulle enligt dig hända om den inte vore kontrollerad?
Citera
2017-04-29, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det här tycker jag är intressant. I synnerhet i kombination med påståendet "Nej, jag ser då ingenting negativt med invandringen.". Varför vill du då att invandringen ska vara "kontrollerad"? Vad skulle enligt dig hända om den inte vore kontrollerad?
Ungefär samma logik som att vi planterar in max 160000 lejon i Sverige.
Då har vi en kontrollerad inplantering och då är allt frid och fröjd.
Men har ludret tänkt på hur dessa 160000 lejon ska kunna överleva?
Hur många lamm får sätta livet till?
Citera
2017-04-29, 18:54
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Nån borde tydligen bli prao-elev hos Peter Springare. För jo, Akilov är (tro't eller ej) inte den ende invandraren som begått brott i Sverige.

Vem är Peter Springare?
Citera
2017-04-29, 18:55
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:

För utan någon som helst kontroll skulle ju t.ex. folk utan korrekta pass kunna komma - och det är ju inte så bra.
Citera
2017-04-29, 19:01
Medlem
Tycker att den tron på att Sverige skulle vara bättre idag som TS och andra här har är överdriven.

Sverige är bra idag, och mår bra idag.

Går inte att säga hur det hade varit, det faller endast i åsikter. Men resultatet av invandringen är iallafall inte dålig.
Citera
2017-04-29, 19:02
Medlem
Citat:
Vem är Peter Springare?
Good point.
Citera
2017-04-29, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vansinnebrev
Tycker att den tron på att Sverige skulle vara bättre idag som TS och andra här har är överdriven.

Sverige är bra idag, och mår bra idag.

Går inte att säga hur det hade varit, det faller endast i åsikter. Men resultatet av invandringen är iallafall inte dålig.

Bra att du åtminstone är ärlig med att det enbart är dina egna åsikter. För särskilt många håller troligtvis inte med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in