2017-04-29, 15:41
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najs234
Tycker att ni verkar analysera sönder ett problem som inte finns. Jag är tjej och tycker att längd hos killar är otroligt attraktivt, men det är ju inte det enda jag tittar på. Jag skulle inte gå ifrån en kille som jag verkligen gillar för att vara med en kille som är längre.

Så visst, längden spelar in när man väljer partner. Men inte mer än hårfärg, kroppsform, eller vilka andra preferenser man nu har.

EDIT: stavfel

Du bekräftade precis det TS skrev. Att det inte är det enda du tittar på spelar ingen roll. TS försöker förklara varför tjejer finner längd attraktivt.
Citera
2017-04-29, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra . Finns många så pass korta killar som 165 cm som skulleutan problem både brotta ner och slå ner killar på 190 cm . Till som säger nej jo det finns det .Så beskydd har inget med längden att göra en kille som är kort kan skydda bättre än en lång kille .

Hade förstått om tjejerna valde killar som va långa och stora killar . Fast killarna dem väljer som är långa är ju smala och ser ut som snobbar . Dem hade inte haft en chans i en fight mot en 165 cm orten kille .Så nej tjejer skyll inte på beskydd !

Det borde rent logiskt bara handla om som jag och många andra säkert redan förstått att dem vill ha killar som andra tjejer blir imponerade av , med hög status . (Vilket längre killar oftast får ) . Alltid velat veta den exakta anledningen till att tjejer vill ha längre killar . Vet ni några bättre anledningar ?

Bara tänk på det korta killar 10/10 med vältränad kroppar och hög status och välbetalt jobb . Dem har inte lika lätt få en riktigt fin tjej som lång smal kille med vanligt jobb med vanligt utseende .

Visst det finns korta killar som får snygga tjejer , fast dessa tjejer vill oftast inte visa upp dessa killar inför sina föräldrar eller vänner därför . Visst finns tjejer som skiter i en killes längd fullständigt . Dock är dem få , finns killar som är långa och vanliga som har lättare få tjejer än snygga korta killar .

Är det samhället och media som matar in i tjejers hjärna att en kille ska vara lång ? Eller vad handlar det om ? Har jag rätt eller fel ? Svara både killar och tjejer . Vad är det som är så viktigt och tändande med en lång kille ? Ser det snyggare ut ? Mer status bland era vänner kanske ?

Jag själv tycker inte längd är så himla viktigt, men ja tjejer vill ofta vara kortare än sin pojkvän. Jag tror att de vill känna sig små och söta i jämförelse. De vill inte känna att killen i förhållandet är så liten och gullig. Vi har en kultur där större personer tycker mindre personer är bedårande söta, det är rätt underligt som fenomen, men män verkar ju också gilla att tjejer har små skor etc. De verkar inte särskilt vilja ha ett till par storlek 45 i hallen. Hela fenomenet är klart underligt.
Citera
2017-04-29, 17:02
Medlem
Ett barn blir ofta ett slags mellanting mellan sina föräldrar, och även om det inte spelar så stor roll för döttrar om de är långa eller korta så gör det detta för söner. Är hon 160cm och han lika kort, 160cm så har de tur om deras son blir 170cm "lång".

Så det är kanske någon undermedveten biologisk drift utöver en preferens för långa?

Jag är kort, men har stora fötter och händer. Det här har jag hört associeras till att jag skulle ha väldigt stor penis. Det får kvinnor gärna tro, men vill de av den anledningen ha sex med mig och förväntar sig falukorv så lär de blir duktigt besvikna
Citera
2017-04-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Du bekräftade precis det TS skrev. Att det inte är det enda du tittar på spelar ingen roll. TS försöker förklara varför tjejer finner längd attraktivt.

Jo, fast jag syftade mer till hela diskussionen där folk verkar tro att längd är det mest avgörande när man väljer partner. Alla har ju sina preferenser i vad man tycker är attraktivt, och det finns nog inga klara svar på varför man tycker saker är attraktiva/oattraktiva.
Citera
2017-04-29, 18:06
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Jag själv tycker inte längd är så himla viktigt, men ja tjejer vill ofta vara kortare än sin pojkvän. Jag tror att de vill känna sig små och söta i jämförelse. De vill inte känna att killen i förhållandet är så liten och gullig. Vi har en kultur där större personer tycker mindre personer är bedårande söta, det är rätt underligt som fenomen, men män verkar ju också gilla att tjejer har små skor etc. De verkar inte särskilt vilja ha ett till par storlek 45 i hallen. Hela fenomenet är klart underligt.
Det där måste vara något kvinnligt. Jag har aldrig varit med om att någon associerar längd med att vara söt.

Vad har längd med gullighetsfaktor att göra, ser ni kortare människor som bebisar. Är det så kvinnor fungerar?
Citera
2017-04-29, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Det där måste vara något kvinnligt. Jag har aldrig varit med om att någon associerar längd med att vara söt.

Vad har längd med gullighetsfaktor att göra, ser ni kortare människor som bebisar. Är det så kvinnor fungerar?

Lite grann faktiskt. Ingen kvinna vill känna sig som en val bredvid sin kille. Jag tror det där traditionella att killen ska vara större kommer från det. Det är mina 5 cent för att hjälpa dig finna svaret på din fråga
Citera
2017-05-01, 21:07
Avslutad
1) TS undrar "varför tjejer kräver långa killar"

Helt enkelt instinkten.Människan är ett djur även om vissa försöker förringa det.
Honan väljer den som kan ge en stark avkomma och föra generna vidare på bästa tänkbara sätt.Intelligenta och förutseende tjejer som kan tänka längre framåt än näsan räcker är här helt överlägsna dom korkade.

2) Citat "Vad har längd med gullighetsfaktor att göra, ser ni kortare människor som bebisar. Är det så kvinnor fungerar?

Inte bara fruntimmer min vän,även jag som 2 meter snubbe ser dom som bebisar som gapar och skriker i krogkön pga sina mindervärdeskomplex.Ta och stoppa in en vuxennapp (cigarett) och var tyst lille vän
Citera
2017-05-01, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -THH-Wasted
1) TS undrar "varför tjejer kräver långa killar"

Helt enkelt instinkten.Människan är ett djur även om vissa försöker förringa det.
Honan väljer den som kan ge en stark avkomma och föra generna vidare på bästa tänkbara sätt.Intelligenta och förutseende tjejer som kan tänka längre framåt än näsan räcker är här helt överlägsna dom korkade.

2) Citat "Vad har längd med gullighetsfaktor att göra, ser ni kortare människor som bebisar. Är det så kvinnor fungerar?

Inte bara fruntimmer min vän,även jag som 2 meter snubbe ser dom som bebisar som gapar och skriker i krogkön pga sina mindervärdeskomplex.Ta och stoppa in en vuxennapp (cigarett) och var tyst lille vän

Du hånar människor för nåt dem inte kan rå för , dem är korta . Dem väljer inte det , hånar du brännskade och handikapade med då eller ? Va snäll mot dina med människor .
Citera
2017-05-01, 21:41
Avslutad
Har läst en hel del och kan börja med: "Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra ." Det stämmer min vän, det är egentligen bara tomma ursäkter.

En annan dum ursäkt är; "vi är djur och därför föredrar tjejer en lång och stark kille".

Finns många ursäkter och teorier som vi inte bör fördjupa oss i, mina vänner.

Sanningen är...... Det är snyggt/stiligt med en längd på 180+. Ja det är mycket attraktivt och extremt önskvärt hos tjejer. Om någon säger annat, ljuger.
Citera
2017-05-01, 21:46
Medlem
DeadByDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillise
Tjejer vill oftast känna sig små. Killar vill väl oftast känna sig stora?

Om en tjej är längre och större än sin kille tror jag säkert att hon känner sig okvinnlig.

Det är därför män föredrar kvinnor med stora bröst, de vill ju inte känna sig omanliga! Brist på självförtroende kan också vara en faktor!
Citera
2017-05-01, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emile92
Har läst en hel del och kan börja med: "Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra ." Det stämmer min vän, det är egentligen bara tomma ursäkter.

En annan dum ursäkt är; "vi är djur och därför föredrar tjejer en lång och stark kille".

Finns många ursäkter och teorier som vi inte bör fördjupa oss i, mina vänner.

Sanningen är...... Det är snyggt/stiligt med en längd på 180+. Ja det är mycket attraktivt och extremt önskvärt hos tjejer. Om någon säger annat, ljuger.

Detta är det mest rimliga , det handlar alltså inte om beskydd eller djur och deras avkomma osv. Som jag alltid trott och som du säger Snyggt , ser fint ut ,status .Och att dem inte vill skämmas inför sina vänner (status igen ) .

Då kommer vi till frågan , om en kille 170 cm är vältränad snygg och sköter sig klär sig enligt modet . Kommer han ha svårare än en medelång kille att få en fin tjej ? Och om han får en tjej , vill hon egentligen innerst inne ha en lång kille ?
Senast redigerad av Mineralvatten91 2017-05-01 kl. 22:16.
Citera
2017-05-01, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91

Då kommer vi till frågan , om en kille 170 cm är vältränad snygg och sköter sig klär sig enligt modet . Kommer han ha svårare än en medelång kille att få en fin tjej ? Och om han får en tjej , vill hon egentligen innerst inne ha en lång kille ?

Svårare, absolut om nu den medelånga kille är även han "vältränad snygg och sköter sig klär sig enligt modet". Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in