Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-29, 02:46
Bannlyst
Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra . Finns många så pass korta killar som 165 cm som skulleutan problem både brotta ner och slå ner killar på 190 cm . Till som säger nej jo det finns det .Så beskydd har inget med längden att göra en kille som är kort kan skydda bättre än en lång kille .

Hade förstått om tjejerna valde killar som va långa och stora killar . Fast killarna dem väljer som är långa är ju smala och ser ut som snobbar . Dem hade inte haft en chans i en fight mot en 165 cm orten kille .Så nej tjejer skyll inte på beskydd !

Det borde rent logiskt bara handla om som jag och många andra säkert redan förstått att dem vill ha killar som andra tjejer blir imponerade av , med hög status . (Vilket längre killar oftast får ) . Alltid velat veta den exakta anledningen till att tjejer vill ha längre killar . Vet ni några bättre anledningar ?

Bara tänk på det korta killar 10/10 med vältränad kroppar och hög status och välbetalt jobb . Dem har inte lika lätt få en riktigt fin tjej som lång smal kille med vanligt jobb med vanligt utseende .

Visst det finns korta killar som får snygga tjejer , fast dessa tjejer vill oftast inte visa upp dessa killar inför sina föräldrar eller vänner därför . Visst finns tjejer som skiter i en killes längd fullständigt . Dock är dem få , finns killar som är långa och vanliga som har lättare få tjejer än snygga korta killar .

Är det samhället och media som matar in i tjejers hjärna att en kille ska vara lång ? Eller vad handlar det om ? Har jag rätt eller fel ? Svara både killar och tjejer . Vad är det som är så viktigt och tändande med en lång kille ? Ser det snyggare ut ? Mer status bland era vänner kanske ?
Citera
2017-04-29, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra . Finns många så pass korta killar som 165 cm som skulleutan problem både brotta ner och slå ner killar på 190 cm . Till som säger nej jo det finns det .Så beskydd har inget med längden att göra en kille som är kort kan skydda bättre än en lång kille .

Hade förstått om tjejerna valde killar som va långa och stora killar . Fast killarna dem väljer som är långa är ju smala och ser ut som snobbar . Dem hade inte haft en chans i en fight mot en 165 cm orten kille .Så nej tjejer skyll inte på beskydd !

Det borde rent logiskt bara handla om som jag och många andra säkert redan förstått att dem vill ha killar som andra tjejer blir imponerade av , med hög status . (Vilket längre killar oftast får ) . Alltid velat veta den exakta anledningen till att tjejer vill ha längre killar . Vet ni några bättre anledningar ?

Bara tänk på det korta killar 10/10 med vältränad kroppar och hög status och välbetalt jobb . Dem har inte lika lätt få en riktigt fin tjej som lång smal kille med vanligt jobb med vanligt utseende .
Visst det finns korta killar som får snygga tjejer , fast dessa tjejer vill oftast inte visa upp dessa killar inför sina föräldrar eller vänner därför . Visst finns tjejer som skiter i en killes längd fullständigt . Dock är dem få , finns killar som är långa och vanliga som har lättare få tjejer än snygga korta killar .

Är det samhället och media som matar in i tjejers hjärna att en kille ska vara lång ? Eller vad handlar det om ? Har jag rätt eller fel ? Svara både killar och tjejer . Vad är det som är så viktigt och tändande med en lång kille ? Ser det snyggare ut ? Mer status bland era vänner kanske ?

Varför upplever du det så?
Är 180cm och är inte jätte framgångsrik hos damerna.
Har dock många polare som är kortare som får ligga betydligt mer.
Citera
2017-04-29, 03:19
Medlem
ImAFlirts avatar
En lång tränad kille är generellt sätt starkare än en kortare tränad kille. Men man behöver inte vara starkare än den andre för att vinna en fight nödvändigtvis så självklart finns det andra faktorer som spelar in som teknik och mentalitet.

Men längd är helt klart attraktivt för många kvinnor för att det signalerar dominans.
Jag tror personligen att det sitter biologiskt.

Man får acceptera det. Jag ligger själv några få cm under den svenska medellängden och får acceptera att jag vid en första anblick kanske inte är lika attraktiv som vänner på 185+ men man kan göra väldigt mycket med en varm, stabil och självsäker personlighet.

Jag vill lägga till att bitterhet och avundsjuka är det mest oattraktiva som finns. Det är inte bara oattraktivt, det är destruktivt för både dig och människor runtomkring. Acceptans är ett måste.
Senast redigerad av ImAFlirt 2017-04-29 kl. 03:22.
Citera
2017-04-29, 03:26
Bannlyst
Korta killars aggressiva framtoning!

Tja i dagen västvärld så ska man inte slå någon på käften utan lösa konflikter med käften.

Vi får väl se hur länge det fungerar.

Dåså till TS fundering om hur små kort vältränade små aggressiva dvärgar slår ner långa gängliga svenskar.

Tja det är ju inte ens svårt och handlar bara om hur en lågbegåvad kort kille med komplex finner nöje i att slå ner allt och alla som flinar åt kortisens tillkortakommande.

Det TS måste försöka visualisera är en vältränad aggressiv lång man som käkar korta killar till frukost.

Eller varför inte ännu hellre enligt TS egen logik en lång vältränad man som spelar fotboll med små korta lönnfeta killar.

Jag tror TS fattar vad det handlar om eller så är vederbörande dum i huvudet.

Slagsmål handlar inte om styrka endast. Det sitter i det mentala. Alltså hur långt någon är beredd att gå i en fight.

Jaja stackars korta killar med dåligt självförtroende som försöker kompensera det med att jag kan i alla fall slå någon på käften.

*suck*

Edit: Tvåa på bollen.
Citera
2017-04-29, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Korta killars aggressiva framtoning!

Tja i dagen västvärld så ska man inte slå någon på käften utan lösa konflikter med käften.

Vi får väl se hur länge det fungerar.

Dåså till TS fundering om hur små kort vältränade små aggressiva dvärgar slår ner långa gängliga svenskar.

Tja det är ju inte ens svårt och handlar bara om hur en lågbegåvad kort kille med komplex finner nöje i att slå ner allt och alla som flinar åt kortisens tillkortakommande.

Det TS måste försöka visualisera är en vältränad aggressiv lång man som käkar korta killar till frukost.

Eller varför inte ännu hellre enligt TS egen logik en lång vältränad man som spelar fotboll med små korta lönnfeta killar.

Jag tror TS fattar vad det handlar om eller så är vederbörande dum i huvudet.

Slagsmål handlar inte om styrka endast. Det sitter i det mentala. Alltså hur långt någon är beredd att gå i en fight.

Jaja stackars korta killar med dåligt självförtroende som försöker kompensera det med att jag kan i alla fall slå någon på käften.

*suck*

Edit: Tvåa på bollen.

Jag fösöker inte kompensera med att jag kan i alla fall slå någon på käften . Är emot våld , säger bara tjejer som säger att dem väljer längre killar för beskydd bara har det som ursäkt för dölja den verkliga anledningen. Det handlar bara om att det helt enkelt är attraktivt och status för tjej vännerna att ha en lång kille . Så nästa gång en tjej svarar varför hon inte vill ha en kort kille behöver hon inte säga " Jag känner mig skyddad med en lång kille " och i stället säga " Han har mer status och respekt och är helt enkelt rent fysiskt mer attraktiv en vad en kort kille är "

Långvältränad aggressiv kille käkar kort kille till frukost ? En lång kille som bråkar med en kort kille båda lika agressiva och vältränade skulle inte vara självklar för den långa . Fördelen den långa killen har är mer räckvid . Inte alltid det hjälper .

Jag skiter i vem som är starkare än vem egentligen , det jag i grund och botten vill veta är . Om man är 170 cm lång kille , fast man är vältränad sköter sin hygien och sitt ytrre på bästa sätt och ser ut som vilken annan kille som helst alternativt snygg .Klär sig snyggt och modernt och har charm och status . Kommer tjejerna avisa denna killen endå enbart pga hans längd ? Kommer denna killen aldrig kunna få den där snygga kassörskan som hans 190 cm arbetslösa kompis kan få ?

Vill veta om det är helt kört att få en tjej man finner attraherande eller om man som kort kille måste nöja sig med någon man inte är intresserad av pga sin längd ? Och om man nu hittar en tjej som säger hon inte har emot korta killar , kommer hon alltid innerst inne fantisera om långa män ? Vara otrogen bakom ens rygg ?
Citera
2017-04-29, 03:58
Medlem
DoctorWos avatar
Lång man lång kuk. Projektion i sin simplaste form.
Citera
2017-04-29, 04:30
Medlem
Korta killar har samma komplex som överviktiga tjejer. Bara man närmar sig deras längd eller vikt i ett samtal är de som att svära i kyrkan.
Inte ovanligt att dom kompenserar sin dvärg-växt med hårt arbete på gymmet vilket gör att dom ser ganska roliga ut.
Senast redigerad av Kedd 2017-04-29 kl. 04:34.
Citera
2017-04-29, 05:24
Medlem
Ska generalisera lite nu.
Långa killar = lugna, säkra
Korta killar = osäkra, aggressiva

Ser ofta hos korta killar dessa egenskaper och det gäller även långa killar.
Men det är min personliga åsikt.

Sen vill ju självklart tjejen se upp till sin kille. Inte se ner på han =)
Citera
2017-04-29, 06:51
Medlem
Om vissa tjejer bara vill ha långa killar, och om de väljer bort korta killar, varför skulle det överhuvudtaget vara ett problem? Varför skulle en kort kille ens vilja ha tjejer som bedömer killar på ett så lågintelligent sätt?

Människor är alla olika. Vi har alla lite olika preferenser. Men samtliga av dessa som gäller detaljer i utseendet (om allt är normat i övrigt) är ytliga och antagligen biologiska, från en tid när vår intelligens var låg. Det som kännetecknar människan är inte längd, utan iq, och det är den viktigste egenskapen i kombination med sund social förmåga.

När vi var apor för ett par hundratusen år sedan kanske längd var egenskap som gav primitiv respekt i apflocken pga att längre apor syntes bättre, dvs fick mer uppmärksamhet när de hittade en banan (som de dessutom nådde utan stege), blev mer kända, och om de gjorde något vad som helst, så fick det mer uppmärksamhet och väckte mer känslor hos åskådarna. Vissa kvinnliga apor hade kanske en ide att det skulle öka överlevnaden hos hennes barn att även dessa blev långa, så de syntes bra o kunde plocka frukt ur höga buskar?

Men nu lever vi i en mindre aplik miljö, och bruket av stegar är allt vanligare, och träden hugger vi ned. Kroppslängd verkar ännu vara populärt, men ingen kan egentligen förklara varför.

Det behöver inte bero på stridsförmåga, utan kanske istället social förmåga är rimligare. Vi är trots allt främst sociala, o den som blir respekterad i gruppen har betydande överlevnadsfördelar, vare sig han är lång eller kort. Världens kortaste kille kan ta livet av vilken annan man som helst bakifrån eller när någon sover, så kroppslängd är oviktigt om man är ett svin, för då kommer man bli dödad (med kniv eller gift, då hjälper inte heller kroppslängd) o att bli dödad av andra i flocken pga avundsjuka ingen bra överlevnadsstrategi.

Är man kort ska man inte slösa tid på de kvinnliga exemplar som finner en ointressant, då dessa kvinnor är varken en bra matchning eller särskilt vettiga i sitt val av män.
Senast redigerad av Redwoodmarin 2017-04-29 kl. 07:15.
Citera
2017-04-29, 07:10
Medlem
oldtimedrunks avatar
Du får mer respekt vid första möte om du är 190 cm lång och välbyggd, det är ett faktum.

Så vid första anblick är det dina fysiska attribut som är viktigast för attraktion/respekt.

Efter det är det din personlighet som är det viktiga. En viss typ av tjejer kommer anse att dina fysiska attribut är det viktigaste men dessa tjejer är ändå inget man vill ha, för det finns alltid nån som är större, starkare, snyggare och mer framgångsrik. Får hon chansen på ett bättre exemplar så hoppar hon av tåget.
Citera
2017-04-29, 07:42
Medlem
FairyCutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Om man är 170 cm lång kille , fast man är vältränad sköter sin hygien och sitt ytrre på bästa sätt och ser ut som vilken annan kille som helst alternativt snygg .Klär sig snyggt och modernt och har charm och status . Kommer tjejerna avisa denna killen endå enbart pga hans längd ? Kommer denna killen aldrig kunna få den där snygga kassörskan som hans 190 cm arbetslösa kompis kan få ?
Du skriver om hygien, träning, det yttre, kläder, status, charm och längd. Och du skriver om den snygga kassörskan... Jag tror du missar poängen att det är det som är innanför det där skalet som för många, inte alla dock, avgör vem man väljer. Kanske ditt fokus vid det yttre (både ditt och tjejers) har fått dig att missa många fina tjejer?

Om skalet är 170 cm långt så kan personligheten, glädjen och utstrålningen vara 2 meter! Och i längden (no pun intended) så är det ett sånt förhållande som har störst chans att hålla längst.
Citera
2017-04-29, 08:09
Bannlyst
Är kassörskan du trånar efter kanske längre än du själv, ja då
kanske det blir svårare. Gillar du långa tjejer?
Endel tjejer kanske nobbar dig direkt pga din längd,
men vill du verkligen vara med den typen av tjejer? Nobbar du själv tjejer pga längden ibland?
Om jag har förstått dig rätt så är du 170? Och det är inte
extremt kort. Du har fortfarande massor av tjejer att välja på
som är kortare än dig. Du är säkert medellång i snitt bland
alla män i hela världen. Globalt sätt så är det inte direkt vanligt att
vara 190 lång. Tänk hur många killar som är kortare än dej
och har tjejer som är så extremt snygga och attraktiva, det finns
miljontals! Glöm inte bort att du befinner dig i ett land som har en väldigt
hög medellängd hos kvinnor och män (svenskarna, dock inte alla
finns sjukt korta svenskar med). Var stolt över var du kommer ifrån
och vem du är! Det om något tycker tjejer är attraktivt.
Senast redigerad av fruciante 2017-04-29 kl. 08:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in