2017-04-29, 11:01
Medlem
F.Hansens avatar
En viktig anledning kan vara denne. Precis som att snygga tjejjer kan ha en duff (designated ugly fat friend) med sig (för att se snyggare ut när man jämför dem), så tänker de att de behöver en lång kille så de själv inte ser ut som en "jätte" inför andra.

Det här kan verka ologiskt och det är det, men det är nog så många tjejjer tänker.

Short guys rules the world.
Citera
2017-04-29, 11:02
Medlem
Finns inget positivt med en kort kille. Så det är svaret bara där. Varför nöja sig med en prinskorv till middag? Sen som någon skrev så försöker den lilla prinskorven kompensera och blir då en jobbig liten prinskorv.

Folk kommer i alla storlekar och former men en liten prinskorv som inte har komplex eller kompenserar klarar sig bra på marknaden med
Citera
2017-04-29, 11:38
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Left1below
Finns inget positivt med en kort kille. Så det är svaret bara där. Varför nöja sig med en prinskorv till middag? Sen som någon skrev så försöker den lilla prinskorven kompensera och blir då en jobbig liten prinskorv.

Folk kommer i alla storlekar och former men en liten prinskorv som inte har komplex eller kompenserar klarar sig bra på marknaden med

Det verkar som att du är lite avundsjuk på korta killar och att en del av dem har ambitioner och kommit nånstans i livet.
Citera
2017-04-29, 11:51
Medlem
TheChains avatar
En 190 cm snubbe har ett övertag i en fight mot en 170 cm snubbe om båda kan slåss.
Men visst är det mer än beskydd som gör att tjejer föredrar längre killar. Längd är biologiskt som utseende, det kommunicerar hälsa. Sen har det säkerligen en del att göra med normerna som skapats kring detta. Kille SKALL vara lång eller i vart fall längre än tjejen.

Dock bör man komma ihåg att se på vad tjejer gör och inte vad de säger och jag är säker du kan finna exempel på korta killar som är lyckade med tjejerna. Jag vet flera exempel. Men om andra faktorer är likställt är det bättre att vara lång som man på kött- och relationsmarknaden i utgångsläge än kort, en faktor av många.
Citera
2017-04-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Det verkar som att du är lite avundsjuk på korta killar och att en del av dem har ambitioner och kommit nånstans i livet.

Utveckla gärna. Vad finns det att vara avundsjuk på? Kort= ambitioner och komma någonstans i livet?

Ska bli mycket intressant
Citera
2017-04-29, 11:58
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Jag skiter i vem som är starkare än vem egentligen , det jag i grund och botten vill veta är . Om man är 170 cm lång kille , fast man är vältränad sköter sin hygien och sitt ytrre på bästa sätt och ser ut som vilken annan kille som helst alternativt snygg .Klär sig snyggt och modernt och har charm och status . Kommer tjejerna avisa denna killen endå enbart pga hans längd ? Kommer denna killen aldrig kunna få den där snygga kassörskan som hans 190 cm arbetslösa kompis kan få ?

Vill veta om det är helt kört att få en tjej man finner attraherande eller om man som kort kille måste nöja sig med någon man inte är intresserad av pga sin längd ? Och om man nu hittar en tjej som säger hon inte har emot korta killar , kommer hon alltid innerst inne fantisera om långa män ? Vara otrogen bakom ens rygg ?

Du överdriver längdens inverkan. Det är en faktor av många, mååånga. Sluta lyssna på vad tjejer säger. De säger skit som "killen skall vara lång, fet plånbok, välutbildad, snäll blahblah", sen ser man på vilka som egentligen charmar dem och får dem i säng så möter de inte alltid den mallen som tjejer tjattrar om. Är säkerligen också så att många korta män hålls tillbaka av limiting beliefs kring sin längd och att dessa limiting beliefs är ett större problem än själva längden. Men ja, jag skall inte förneka att längden är en variabel, dock inte den enda eller ens viktigaste variabeln.

Har känt en del grabbar kring 170 cm i mina dar och till och med kortare som haft oerhörda valmöjligheter med det motsatta könet, till följd av att de haft självsäkerhet och social status. Du hade inte ens trott på vissa historier jag har kring det, så jag nöjer mig med att bara konstatera att så är fallet. Vet även nu 40-åriga datanördar på 190 cm+ som är nästintill oskulder.
Senast redigerad av TheChain 2017-04-29 kl. 12:03.
Citera
2017-04-29, 12:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheChain
Du överdriver längdens inverkan. Det är en faktor av många, mååånga. Sluta lyssna på vad tjejer säger. De säger skit som "killen skall vara lång, fet plånbok, välutbildad, snäll blahblah", sen ser man på vilka som egentligen charmar dem och får dem i säng så möter de inte alltid den mallen som tjejer tjattrar om. Är säkerligen också så att många korta män hålls tillbaka av limiting beliefs kring sin längd och att dessa limiting beliefs är ett större problem än själva längden. Men ja, jag skall inte förneka att längden är en variabel, dock inte den enda eller ens viktigaste variabeln.

Har känt en del grabbar kring 170 cm i mina dar och till och med kortare som haft oerhörda valmöjligheter med det motsatta könet, till följd av att de haft självsäkerhet och social status. Du hade inte ens trott på vissa historier jag har kring det, så jag nöjer mig med att bara konstatera att så är fallet. Vet även nu 40-åriga datanördar på 190 cm+ som är nästintill oskulder.

Jo men om man bjuder ut en tjej inom servis yrket , förväntar sig inte tjejen då att killen ska vara lång ? Och att kommer en kort kille så säger hon kanske nej och skäms medans om en längre kille gör samma sak kanske hon tackar jag . Tjejer säger att så länge killen är längre än henens sj är det inga problem . Hur kommer det sig då att tjejer på 155 cm dissa killar på 170 cm och väljer 180 + killar . Hmmm. Och om det sätmmer så länge killen bara är längre , borde ju en tjej på 150 cm inte ha priblem med dejta en kilel på 155 cm . Dock skulle denna tjejen håna denna killen och skämtade med sina vänner och säga hahaha den kille raggade på mig .
Citera
2017-04-29, 12:29
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
En viktig anledning kan vara denne. Precis som att snygga tjejjer kan ha en duff (designated ugly fat friend) med sig (för att se snyggare ut när man jämför dem), så tänker de att de behöver en lång kille så de själv inte ser ut som en "jätte" inför andra.

Det här kan verka ologiskt och det är det, men det är nog så många tjejjer tänker.

Short guys rules the world.

Inte så konstigt, ser du ett "fel" hos en kanske intressant person som du känner att du inte kan stå för, säg en tjock kvinna, tappar du intresset och det med rätta. För det ska stark attraktion till att vända ett socialt tryck. Dom flesta tänder inte på tjocka kvinnor, vill du bli känd som en som datear en tjock kvinna? Är det verkligen värt det när du inte direkt tänder på hennes kropp? osv, absolut ingenting konstigt.
Ingen vill bli tillsammans med någon som sänker ens egna status. Dock inte satt i sten, kanske är det så att Du anser en kvinna vara tjock när andra inte gör det osv. Kanske en 180+ tjej anser 170 killar korta och ratar därefter, medans en 165 tjej inte gör så.

[Vidare svar på citeringen ovan] :
Intressant spår men fel, både killar och tjejer vill ha en partner som man ser som snyggare än sig själv, fast inte heller är det exakt så svart och vitt.
På en medelsnygg med sämre självförtroende stämmer detta in bättre, men på en lite snyggare person med bra självförtroende behöver det inte det vara lika sant.

För vissa är det mer än andra att partnern är snygg för att själv lyfta upp sin egna status. Detta är lika troligt för socialt status på partnern såklart, men det räcker oftast att ett av dessa attribut är högre än det andra och inte båda två står skyhöga.
Sedan som ni vet finns det inga 10-poängare därför att den sista poängen är helt efter individuell smak och passform.
Senast redigerad av fizzle 2017-04-29 kl. 12:35.
Citera
2017-04-29, 12:32
Medlem
Mooons avatar
Senast jag var på stan såg jag många män som du menar är korta med fru/flickvän. Hur kan detta komma sig? Var hittar du den statistiken att korta män inte har ngt förhållande?
Citera
2017-04-29, 12:38
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Jo men om man bjuder ut en tjej inom servis yrket , förväntar sig inte tjejen då att killen ska vara lång ? Och att kommer en kort kille så säger hon kanske nej och skäms medans om en längre kille gör samma sak kanske hon tackar jag . Tjejer säger att så länge killen är längre än henens sj är det inga problem . Hur kommer det sig då att tjejer på 155 cm dissa killar på 170 cm och väljer 180 + killar . Hmmm. Och om det sätmmer så länge killen bara är längre , borde ju en tjej på 150 cm inte ha priblem med dejta en kilel på 155 cm . Dock skulle denna tjejen håna denna killen och skämtade med sina vänner och säga hahaha den kille raggade på mig .

Mycket av det kvinnor attraheras av triggas undermedvetet. Så deras föreställningar om vad de vill ha när de sitter och funderar över drömkillen ger inte hela bilden. De lever i sina känslor i nuet mycket och rationaliserar sina val. Så om en snubbe inte möter alla deras föreställningar de haft tidigare är de ofta villig att rationalisera så länge han triggar rätt attraktion/känslor. Attraktion för kvinnor är en väldigt känslomässig grej, vilket det inte är för män på samma vis varmed vi har svårt att förstå dem.

Men som sagt så är längden och ren fysisk attraktion en faktor. Är du 175 är du i en bättre situation än om du är 155, är du 195 är du i en bättre situation i utgångsläge än om du är 175. På samma sätt som det är svårare/lättare i relation till hur snygg man är i ansiktet. Du har fått en hand tilldelad som du får spela så gott det går. Så länge man är över dvärglängd går det dock att nå above average success med kvinnor. Finns en gräns där kortheten hänger samman med genetiska problem för avkomman. Att bara vara under medellängd är inte en sån dealbreaker som folk tror, men visst kommer vissa tjejer dissa en kille baserat på det. Det får en kort man leva med.
Citera
2017-04-29, 14:31
Medlem
Tycker att ni verkar analysera sönder ett problem som inte finns. Jag är tjej och tycker att längd hos killar är otroligt attraktivt, men det är ju inte det enda jag tittar på. Jag skulle inte gå ifrån en kille som jag verkligen gillar för att vara med en kille som är längre.

Så visst, längden spelar in när man väljer partner. Men inte mer än hårfärg, kroppsform, eller vilka andra preferenser man nu har.

EDIT: stavfel
Citera
2017-04-29, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Inte så konstigt, ser du ett "fel" hos en kanske intressant person som du känner att du inte kan stå för, säg en tjock kvinna, tappar du intresset och det med rätta. För det ska stark attraktion till att vända ett socialt tryck. Dom flesta tänder inte på tjocka kvinnor, vill du bli känd som en som datear en tjock kvinna? Är det verkligen värt det när du inte direkt tänder på hennes kropp? osv, absolut ingenting konstigt.
Ingen vill bli tillsammans med någon som sänker ens egna status. Dock inte satt i sten, kanske är det så att Du anser en kvinna vara tjock när andra inte gör det osv. Kanske en 180+ tjej anser 170 killar korta och ratar därefter, medans en 165 tjej inte gör så.

[Vidare svar på citeringen ovan] :
Intressant spår men fel, både killar och tjejer vill ha en partner som man ser som snyggare än sig själv, fast inte heller är det exakt så svart och vitt.
På en medelsnygg med sämre självförtroende stämmer detta in bättre, men på en lite snyggare person med bra självförtroende behöver det inte det vara lika sant.

För vissa är det mer än andra att partnern är snygg för att själv lyfta upp sin egna status. Detta är lika troligt för socialt status på partnern såklart, men det räcker oftast att ett av dessa attribut är högre än det andra och inte båda två står skyhöga.
Sedan som ni vet finns det inga 10-poängare därför att den sista poängen är helt efter individuell smak och passform.

Hej haha, du gör som alla andra tjejer och dra det med att de flesta män inte tänder på överviktiga och jämför det med att vara kort. . *Gör ljud som bekräftar nåt felaktigt har sakts *

Ska förklara det så du förstår , överviktig är INTE samma som att vara kort . Man väljer vara överviktig och hur mycket jag än tycker om personer i min omgiving som är det så säger jag rakt ut . Dem är lata och dem orkar inte bry sig om att äta bra och träna .

En kille som är 165 cm fast snygg , vältränad och äter bra . Hur får du det till att han är i motsvarighet till en överviktig tjej ? Hon tar uppenbarligen inte hand om sig själv ,medans killen gör det . En kille är la ändå snygg hur kort han än är .

Kort väljer man inte , överviktig väljer man ! Tjejer som är 175 cm ,är tillsammans med killar 180 cm asså bara 5 cm längre än dem själva . Så varför hånar då tjejer på 155 killar på 160 cm ? Det är samma längd skillnad . En 155 cm tjej skulle aldrig dejta en 160 cm kille tragiskt nog .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in