2017-04-29, 08:19
Medlem
In youre head...
På riktigt, det handlar bara om självförtroende, inget annat typ..
Citera
2017-04-29, 08:25
Medlem
loosecanons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra . Finns många så pass korta killar som 165 cm som skulleutan problem både brotta ner och slå ner killar på 190 cm . Till som säger nej jo det finns det .Så beskydd har inget med längden att göra en kille som är kort kan skydda bättre än en lång kille .

Hade förstått om tjejerna valde killar som va långa och stora killar . Fast killarna dem väljer som är långa är ju smala och ser ut som snobbar . Dem hade inte haft en chans i en fight mot en 165 cm orten kille .Så nej tjejer skyll inte på beskydd !

Vi skyller inte på beskydd. Personligen är jag rätt ointresserad av huruvida min kille skulle kunna slå ned en annan, det är karaktärsdrag som går bort direkt.

Det finns korta, karismatiska män, ser dem ofta! det handlar mer om hur en person bär upp sig; hållning, utstrålning och självsäkerhet. Att en person utstrålar lugn och trygghet i sig själv. Det är sådant kvinnor dras till. Längden är inte allt.
Hur känner en kort karl om hans dam väljer att ha höga klackar?
Går han bredvid med stolthet trots att tjejen är ett halvt huvud längre?
Gör han det, så spelar inte längden roll.
Citera
2017-04-29, 08:57
Medlem
it-takes-2s avatar
En kort man måste kompensera med andra attribut. En lång man behöver inte kompensera med någonting. Han bara är.
Citera
2017-04-29, 09:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Du får mer respekt vid första möte om du är 190 cm lång och välbyggd, det är ett faktum.

Så vid första anblick är det dina fysiska attribut som är viktigast för attraktion/respekt.

Efter det är det din personlighet som är det viktiga. En viss typ av tjejer kommer anse att dina fysiska attribut är det viktigaste men dessa tjejer är ändå inget man vill ha, för det finns alltid nån som är större, starkare, snyggare och mer framgångsrik. Får hon chansen på ett bättre exemplar så hoppar hon av tåget.

Men det handlar också om värderingar. Är du 190 cm men är dryg och ger ett okunnigt intryck har du skaffat dig sociala problem och betraktas som ett sorgligt skämt till människa. Du kommer inte att bemötas med respekt för 5 öre. Däremot kan du fortfarande inge fruktan men det är inget att stå efter, eller hur?
Citera
2017-04-29, 09:23
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Men det handlar också om värderingar. Är du 190 cm men är dryg och ger ett okunnigt intryck har du skaffat dig sociala problem och betraktas som ett sorgligt skämt till människa. Du kommer inte att bemötas med respekt för 5 öre. Däremot kan du fortfarande inge fruktan men det är inget att stå efter, eller hur?

Jag menar innan du öppnat munnen så ger 190 cm mer respekt än 165 cm..
Citera
2017-04-29, 09:48
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mineralvatten91
Anledningen till att tjejer egentligen gillar långa killar har nog inte med beskydd att göra .
Det är sant att det finns en norm att killen ska vara längre än tjejen. Problem uppstår främst för korta killar och långa tjejer som ska känna någon slags skam kring sin längd. Men problemet är omgivningen och idén att killen ska vara längre (en slags romantisk idé om hjälten och prinsessan).
Ja. Samhället och media matar in det i kvinnor men även i män. Glöm inte bort att ni är lika mottagliga som vi och har precis samma idé om lång kille, kortare tjej.+
Citera
2017-04-29, 10:23
Medlem
Valsus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgil.I.Grissom
Korta killars aggressiva framtoning!

Tja i dagen västvärld så ska man inte slå någon på käften utan lösa konflikter med käften.

Vi får väl se hur länge det fungerar.

Dåså till TS fundering om hur små kort vältränade små aggressiva dvärgar slår ner långa gängliga svenskar.

Tja det är ju inte ens svårt och handlar bara om hur en lågbegåvad kort kille med komplex finner nöje i att slå ner allt och alla som flinar åt kortisens tillkortakommande.

Det TS måste försöka visualisera är en vältränad aggressiv lång man som käkar korta killar till frukost.

Eller varför inte ännu hellre enligt TS egen logik en lång vältränad man som spelar fotboll med små korta lönnfeta killar.

Jag tror TS fattar vad det handlar om eller så är vederbörande dum i huvudet.

Slagsmål handlar inte om styrka endast. Det sitter i det mentala. Alltså hur långt någon är beredd att gå i en fight.

Jaja stackars korta killar med dåligt självförtroende som försöker kompensera det med att jag kan i alla fall slå någon på käften.

*suck*

Edit: Tvåa på bollen.

Jag är stor.. men jag är snäll.

Vad är du ?
Citera
2017-04-29, 10:24
Medlem
Jag är 190 och det är underbart 😆😆😆 MEN jag har andra problem som du säkert går utan, man har lätt att förstora upp just sina egna problem.

Men tänk såhär, visst kilar gillar stora bröst, men om jag träffar nån jag gillar bättre med mindre bröst väljer jag givetvis henne osv..
Citera
2017-04-29, 10:28
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Lång man lång kuk. Projektion i sin simplaste form.

Japp. Ligger mer i det än man kan tro.
Citera
2017-04-29, 10:47
Medlem
Tjejer vill oftast känna sig små. Killar vill väl oftast känna sig stora?

Om en tjej är längre och större än sin kille tror jag säkert att hon känner sig okvinnlig.
Citera
2017-04-29, 10:54
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedd
Korta killar har samma komplex som överviktiga tjejer. Bara man närmar sig deras längd eller vikt i ett samtal är de som att svära i kyrkan.
Inte ovanligt att dom kompenserar sin dvärg-växt med hårt arbete på gymmet vilket gör att dom ser ganska roliga ut.
Det är helt sant.
Citera
2017-04-29, 10:56
Medlem
Vissa saker går i trend, ibland är det trendigt att vara tillsammans med en svart kille, ibland trendigt att vara tillsammans med långa, ibland trendigt att vara tillsammans med någon som går på universitet... Ja kvinnor är äckliga djur ibland. Inte alla, men det är just hos kvinnor man ser de absolut märkligaste tingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in