2017-04-29, 13:53
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Betydligt tråkigare än i dag. 70-talet var ju en mardröm. Och TS överdriver gravt hotbilden i dag.

Vad var tråkigare? Att det inte exploderar granater och raketer i förorterna varje dag. Att inte terrorbrott i Stockholm förekom? Inga attacker mot blåljuspersonal, brevbärare, hemtjänstpersonal? Inga skambrott och balkongflickor? Inga utanförskapsområden (få)? En demografi i ordning? Inga zigenartiggare i varje hörn? Förklara gärna vad som var så tråkigt förr...

Vad var en mardröm på 70-talet? Och hur "överdriver" ts hotbilden idag? Konkreta exempel och inget generaliserande snömos, tack!
Citera
2017-04-29, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Konstigt då att jag som är svensk, i det närmaste blond och rätt liten till växten, aldrig har känt mig otrygg när jag under kvällstid går runt i en Sveriges mest mångkulturella kommuner. Vad märkligt då att ingenting hänt mig, och att jag aldrig känt mig otrygg.

Eller så är det för att ditt påstående inte stämmer...........

Men, ditt klappmongo! Enkom för att du lyckats klä dig i huckle och undkomma alla kletande arab- och negerdjävlar, gör detta att allt är frid och fröjd i resten utav landet? Har du aldrig läst eller upplevt några problem kring invandringen? Svarar du nej på detta så avskriver jag dig som ett äckligt troll...

Du är säkerligen invandrarblatte själv - därför har du kunnat undkomma och gå under våldtäktsradarn, så länge, lilla vän!

Citera
2017-04-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Valet 2018 kommer visa att de flesta i Sverige har vaknat!

Tyvärr så har du troligtvis fel - dumsvensken är för feg, galen och tyvärr stupid för att kunna välja det enda rätta för Sverige och svenskarna. Med detta sagt så kvittar det om SD inte får egen majoritet, vilket de ej kommer få. Demografin är för evigt sönderbombad med MENA-DNA!

USCH och FY!!!
Citera
2017-04-29, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Även om invandringspolitiken är skit, så var 70-talet ingen idyll. Det är ren nostalgi som får människor att se det så. Jag tror inte ens de flesta i denna tråd var födda på 70-talet.

Vad var då nostalgi som nämnts i tråden - vad var så illa med ex. sjuttiotalet? Flera skribenter skriver som du men ingen nämner något konkret...

Citat:
Ursprungligen postat av Klingende.Mynt
Vet ikke hvordan Det hadde vært i Sverige, men Oslo for eksempel hadde vært tom for svensker. Jobber i bygg og anlegg, i selskapet vårt er det 90% svensker. Alle kaffebarer har svenske betjeninger.

Hehe, det er sant, men jeg tror ikke ni har så vondt utav oss svensker. Uten svenskerne så skulle Norge vare kvar på steinaldern vad geller flere områden...
Citera
2017-04-29, 14:36
Medlem
Citat:
Enig. De flesta som våldtas är troligen själva invandrare. Svenskor som våldtas av invandrare hamnar vanligen i den situationen genom dåligt omdöme. Givetvis är varje sådant dåd vidrigt, men det är bara löjligt att blåsa upp det så som görs i trådar som denna.

Varför skulle detta vara en orimlig siffra då efter 2011 så har det våldtagits mellan 5900-6700 kvinnor/år. Dra bort några hundra för att det finns män som våldtas också... Med överrepresentationen i färskt minne - varför skulle detta var orimliga siffror - att tusentals svenska kvinnor våldtas utav MENA-invandrare är jag övertygad om...

https://www.bra.se/bra/brott-och-statistik/valdtakt-och-sexualbrott.html

Citat:
Våldtäkt
De anmälda våldtäkterna har ökat med 2 000 (+41 %) under den senaste tioårsperioden (2007–2016). Ökningen kan delvis förklaras av en ny sexualbrottslagstiftning som trädde i kraft den 1 april 2005. Den innebär bland annat att vissa gärningar som tidigare rubricerades som sexuellt utnyttjande kom att rubriceras som våldtäkt. Antalet anmälda våldtäkter ökade kontinuerligt fram till 2011 efter att den nya lagen trädde i kraft. Därefter har antalet varierat mellan 5 900 och 6 700 anmälda våldtäkter per år. Den 1 juli 2013 skärptes sexualbrottslagstiftningen återigen; bland annat utvidgades våldtäkt till att omfatta de fall där offret reagerat med passivitet.
Citera
2017-04-29, 14:38
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad var då nostalgi som nämnts i tråden - vad var så illa med ex. sjuttiotalet? Flera skribenter skriver som du men ingen nämner något konkret...

DDR-känsla. Människor som känslomässigt är mer döda än levande. Det är vad jag tänker på när jag tänker på 70-talet. I vissa avseenden var det ännu mer förbud och skit än vad det är idag. Dessutom förekom det en hel del våldsamheter, som etniska svenskar stod för. Det var troligen vanligare med slagsmål rent allmänt då än nu.
Citera
2017-04-29, 14:44
Medlem
Citat:
Invandringen hindrar väl ingen från att driva eget företag?

Man var nog naivare då. Brottsligheten var inte obefintlig. Bortsett från sådant som IKEA i Västerås och dåren med lastbilen nyligen är det troligen brottslighet mellan invandrare som är störst.

Skämtar du? Tror du inte utpressarverksamheten ökat enormt inom ex. restaurangbranschen? Dessa är ofta utförda av Jugge- och Balkanmaffian. Syrianer i Södertälje på senare tid...

Finns andra exempel; inhemska företag som blir utkonkurrerade utav utländska företag och arbetare då lönerna hålls nere. Bygg, städ.

Brottsligheten var ej obefintlig, men alla länder få ta hand om sin egen skit, men varför importera ytterligare brottsbejakande filurer? Och även om brottsligheten är mellan blattar så är det ju ändå i Sverige detta sker, eller hur? Risken för att oskyldiga skall dö ökar för varje år iom oprecisa vapen såsom automatvapen och granater. Svenska resurser går åt till detta, så klart!
Citera
2017-04-29, 14:45
Medlem
Grundtryggheten som fanns på -60 och -70 talet har gradvis försvunnit. Som Sverige ser ut idag bävar jag för hur Sverige kommer att se ut om 10-20 år? Det är mycket som våra politiker och pk maffian har glömt så som att araber tänker likadant här som där de kom ifrån, de tänker inte som en svensk bara för att de bor här och dricker svenskt vatten.I mina ögon är inte Sverige ett framtidsland längre(((
Citera
2017-04-29, 14:46
Medlem
Såg Mannen på taket för några dagar sedan, en film "ironiskt" nog baserad på en bok skriven av två uttalade [kultur]marxister, och man ser inga blattar någonstans i stadsbilden! Inspelad 1976 i Stockholm.

I en scen fyller de halva Odenplan med folk, innan helikopterkraschen, men inte en blatte i sikte! Hur går detta ihop med den officiella bilden av att Sverige alltid var ett massinvandringsland? Jag menar, filmen har bara 40 år på nacken.
Citera
2017-04-29, 14:49
Medlem
Citat:
DDR-känsla. Människor som känslomässigt är mer döda än levande. Det är vad jag tänker på när jag tänker på 70-talet. I vissa avseenden var det ännu mer förbud och skit än vad det är idag. Dessutom förekom det en hel del våldsamheter, som etniska svenskar stod för. Det var troligen vanligare med slagsmål rent allmänt då än nu.

Du fabulerar och kommer bara med vad du tror - du måste komma med mer än så för att övertyga någon... Du generaliserar dessutom när du häver ur dig att folk var mer "känslomässigt döda än levande" - vad är detta för strunt?

Inom vilka områden var det mer förbud och nämn gärna konkreta exempel.

Ja, våldsamheter förekom, precis som i alla länder. Alla länder måste ta hand om sin inhemska andel utav slödder - men, varför importera fler? Nej, det var inte vanligare med slagsmål då.
Citera
2017-04-29, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
Såg Mannen på taket för några dagar sedan, en film "ironiskt" nog baserad på en bok skriven av två uttalade [kultur]marxister, och man ser inga blattar någonstans i stadsbilden! Inspelad 1976 i Stockholm.

I en scen fyller de halva Odenplan med folk, innan helikopterkraschen, men inte en blatte i sikte! Hur går detta ihop med den officiella bilden av att Sverige alltid var ett massinvandringsland? Jag menar, filmen har bara 40 år på nacken.

Underbar film - brukar få en tår i ögat när jag ser slika filmer och hur demografin, på gator och torg, då såg ut... Inte en MENA-blatte och/eller neger i sikte. Underbara tider! Inte en zigenartiggare i gathörnen. Småbrottslighet fanns, men det var mest slagsmål med nävarna och enstaka knivar, samt ficktjuverier och fylla. Tryggheten var enormt stor då! Poliserna och lärarkåren behandlade man med respekt och man fick då även respekt, i alla fall utav polisen, hehe...

Gråter efter dessa tider igen. Internet, Tvutbud, resemöjligheter, matkultur och annan utveckling hade vi fått förutan MENA-invandring!
Citera
2017-04-29, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Vad var tråkigare?

De som skriver att det var tråkigare på 70-talet menar förmodligen att det inte fanns några mobiltelefoner, spel-appar och internet. Alltså saker som inte på något sätt är kopplade till massinvandringen till Sverige från Mellanöstern och Afrika.

Sverige skulle ha mobiltelefoner och internet och appar även om vi inte tagit emot en och en halv miljon välfärdsmigranter från Mellanöstern och Afrika.

Svenskar överlag är inte intresserade av Mellanöstern-kultur och kultur från Afrika. Vore vi det skulle vi springa och titta på arabiska filmer på bio och läsa böcker skrivna av svarta sub-sahariska författare. Vilket vi inte gör. Korrelationen som antyds av vissa i tråden, mellan skyhög massinvandring från Mellanöstern och Afrika och ett "roligare och mer intressant Sverige", är således ytterst tunn och subjektiv.

Svenskar har närmare till japansk kultur än till kultur från Mellanöstern och Afrika. Vi läser mer manga och tittar mer på Studio Ghibli-filmer än vi tar del av arabisk eller kongolesisk kultur. Men vi har ingen massinvandring från Japan för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in