2017-04-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Rapporten är från -11/-12 - knappast aktuell längre.
Åhå du ditt dumma lilla luder.
Du tror statistiken förbättrades 15-16
då den riktiga invasionen inträdde?
Åk till Kongo med dig och missionera.
Jag lovar att jag ska betala biljetten.
Du behöver inte känna dig återbetalningsskyldig för jag ser det som en investering för mina barn.
Citera
2017-04-29, 15:34
Medlem
Ola Schuberts avatar
I samma farliga demografiska läge som Finland befinner sig i nu, fast värre.....
Citera
2017-04-29, 15:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
De som skriver att det var tråkigare på 70-talet menar förmodligen att det inte fanns några mobiltelefoner, spel-appar och internet. Alltså saker som inte på något sätt är kopplade till massinvandringen till Sverige från Mellanöstern och Afrika.

Sverige skulle ha mobiltelefoner och internet och appar även om vi inte tagit emot en och en halv miljon välfärdsmigranter från Mellanöstern och Afrika.

Svenskar överlag är inte intresserade av Mellanöstern-kultur och kultur från Afrika. Vore vi det skulle vi springa och titta på arabiska filmer på bio och läsa böcker skrivna av svarta sub-sahariska författare. Vilket vi inte gör. Korrelationen som antyds av vissa i tråden, mellan skyhög massinvandring från Mellanöstern och Afrika och ett "roligare och mer intressant Sverige", är således ytterst tunn och subjektiv.

Svenskar har närmare till japansk kultur än till kultur från Mellanöstern och Afrika. Vi läser mer manga och tittar mer på Studio Ghibli-filmer än vi tar del av arabisk eller kongolesisk kultur. Men vi har ingen massinvandring från Japan för det.

Så sant - skriver under på allt! Sammankopplingarna vissa gör är häpnadsväckande och smått fantastiska...
Citera
2017-04-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honungsgravling
De som skriver att det var tråkigare på 70-talet menar förmodligen att det inte fanns några mobiltelefoner, spel-appar och internet. Alltså saker som inte på något sätt är kopplade till massinvandringen till Sverige från Mellanöstern och Afrika.

Sverige skulle ha mobiltelefoner och internet och appar även om vi inte tagit emot en och en halv miljon välfärdsmigranter från Mellanöstern och Afrika.

Svenskar överlag är inte intresserade av Mellanöstern-kultur och kultur från Afrika. Vore vi det skulle vi springa och titta på arabiska filmer på bio och läsa böcker skrivna av svarta sub-sahariska författare. Vilket vi inte gör. Korrelationen som antyds av vissa i tråden, mellan skyhög massinvandring från Mellanöstern och Afrika och ett "roligare och mer intressant Sverige", är således ytterst tunn och subjektiv.

Svenskar har närmare till japansk kultur än till kultur från Mellanöstern och Afrika. Vi läser mer manga och tittar mer på Studio Ghibli-filmer än vi tar del av arabisk eller kongolesisk kultur. Men vi har ingen massinvandring från Japan för det.

+1. Svenne äter tex-mex på fredagarna istället för Flygande Jakob, fiskbullar och blodpudding. Men inte har det behövts nån massinvandring av Stetson-beprydda Texasbor eller sombrero-beklädda mexikaner för det.
Citera
2017-04-29, 15:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
I samma farliga demografiska läge som Finland befinner sig i nu, fast värre.....

Finland och andra länder i Östeuropa är smarta - de tar hellre stålbadet nu än att demontera ner sitt eget DNA, pga. en demografisk katastrof. Deras vinster kommer senare. Det är vidare inte så att dessa länder går på knäna, heller...
Citera
2017-04-29, 15:40
Medlem
Bitburger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av normallekman
Ja. Judarna.

Du borde lära dig politik iatället för att runka i mammas källare.

De är ansvariga för massinvandringen. Eller trodde du att det är svenska som velat ha invandrare här?

Hahaha!

Riksdagens mest antisemitiska parti,V, är kraftigt för invandring. Så hela grejen att judarna är ansvariga för invandringen till Sverige köper jag inte helt. Är för övrigt kul hur ni antisemiter alltid lyckas skylla allt på judarna, oavsett om ni är "höger" eller vänster.

Hur rekommenderar du att jag ska "lära mig politik"? Låna Mein Kampf? Surfa in på Nordfront och läsa om "judefrågan"?

För övrigt bör väl du vara glad över massinvandringen nu när det finns gott om antisemitiska muslimska församlingar? Fler liktänkande och mindre makt till den judiska eliten!
Senast redigerad av Bitburger1337 2017-04-29 kl. 16:31.
Citera
2017-04-29, 16:54
Medlem
harems avatar
Bott ett tag nu i ett modernt muslimskt land.
Regeringen är fittig (Arabemiraterna) och kontrollerar dig som en liten docka med kameror och skit överallt.

Däremot är dem flesta människorna trevliga (utöver slödderpakistanier osv).

Grejen är att Sverige tar emot alla jävla skräpmuslimer från byhålor.
Ta in dem som kan sköta sig och är moderniserade, så skiter jag i religionen.
Citera
2017-04-29, 16:57
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Sverige hade varit precis som vi vill ha det men med zigenare och kommunister då.
Citera
2017-04-29, 16:58
Medlem
Undrar lite när kurderna ska utropa Kebnekaise och omkringliggande "bergskedja" som sitt område, någon som kan spåna på flaggan?
Citera
2017-04-29, 17:10
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Varför skulle S vara ett bättre alternativ än M? Jag ser det som ett val mellan pest och kolera.
Borgarna vill på olika sätt sänka skatterna för främst höginkomsttagare.
KD vill dessutom höja momsen på allt.
Dessutom vill C och L öka invandringen från div MENA-uländer.
Summa summarum, den matematiken går inte ihop hur man än ser på det.
Sossarna känns helt enkelt som ett mer seriöst och ansvarstagande alternativ än borgarna för tillfället.
Citera
2017-04-29, 17:14
Medlem
Som jag sagt tidigare: hellre ett överkört och hunsat mp i regeringen än ett valvinnande, starkt och inflytelserikt centerparti.
Citera
2017-04-29, 17:28
Medlem
Vad är det med de där rosafärgade nostalgiglasögonen som säger att det var tryggt och bra på 90-talet? Det var fullt av araber och afrikaner även då. Personrån, misshandel, hot, ghettoförorter osv osv. Samma skit som idag. Visst det är ännu värre idag, men att se tillbaks på 90talet som nån slags vit idyll fattar jag inte alls hur man kan göra.

Det vill jag jämföra med att säga att maten i går var god för då åt jag ruttna ägg. Men idag var den dålig för att jag fick käka ruttna ägg och ruttna räkskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in