2017-04-29, 10:04
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det har säkert kommit nyare versioner av den nationella trygghetsundersökningen. Du kan leta upp dem själv om du tvivlar på att de inte visar samma tendenser som den från 2012.

Sverigedemokraterna har länge lagt fram förslag om att ta fram nya rapporter om hur den invandrare brottsligheten ser ut men regeringen hänvisar ständigt till att BRÅ-rapporterna från 1996 och 2005 är aktuella nog. De är helt enkelt inte intresserade av att ta reda på konsekvenserna av sin politik.

SD är ju knappast relevanta. De är ju nazister/rasister.
Citera
2017-04-29, 10:06
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Varför skulle jag flytta dit? Jag har ingen anknytning till de länderna.
Och varken våldsbrottslighet eller (påstådd) otrygghet beror på invandringen!

Inte all brottslighet , bara 80-90 % ungefär om man ser till vilka som döms .
Otryggheten vill jag hävda beror till 100% på våra "nya vänner " .
Citera
2017-04-29, 10:08
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Inte all brottslighet , bara 80-90 % ungefär om man ser till vilka som döms .
Otryggheten vill jag hävda beror till 100% på våra "nya vänner " .

Konstigt då att jag som är svensk, i det närmaste blond och rätt liten till växten, aldrig har känt mig otrygg när jag under kvällstid går runt i en Sveriges mest mångkulturella kommuner. Vad märkligt då att ingenting hänt mig, och att jag aldrig känt mig otrygg.

Eller så är det för att ditt påstående inte stämmer...........
Citera
2017-04-29, 10:09
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
SD är ju knappast relevanta. De är ju nazister/rasister.
Du har svårt att hålla dig till sakfrågan ser jag. Inget av det du skriver har du kommit på själv utan du upprepar floskler och bortförklaringar som du hört från andra mer högt uppsatta PK-hjon. Sluta vara ett PK-miffo och tänk istället själv.
Citera
2017-04-29, 10:10
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Du har svårt att hålla dig till sakfrågan ser jag. Inget av det du skriver har du kommit på själv utan du upprepar floskler och bortförklaringar som du hört från andra mer högt uppsatta PK-hjon. Sluta vara ett PK-miffo och tänk istället själv.

Jag är inget "PK-miffo".
Jag utgår bara från min verklighet, som svensk ung kvinna i en mångkulturell kommun med många icke-svenska vänner.
Citera
2017-04-29, 10:14
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jag är inget "PK-miffo".
Jag utgår bara från min verklighet, som svensk ung kvinna i en mångkulturell kommun med många icke-svenska vänner.
...som bara råkar upprepa varje PK-floskel i PK-handboken. Nä jag tror inte du. Du är allt ett PK-miffo. Du är dock ung så det finns hopp om att du vaknar upp och blir lite mer realistisk i sinom tid.
Citera
2017-04-29, 10:16
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
...som bara råkar upprepa varje PK-floskel i PK-handboken. Nä jag tror inte du. Du är allt ett PK-miffo. Du är dock ung så det finns hopp om att du vaknar upp och blir lite mer realistisk i sinom tid.

Nej, jag kommer aldrig bli en kloakråtta om det är det du tror.
Tycker förövrigt att SD är extremt obehagliga, och typ en nutida svensk version av NSDAP.
Citera
2017-04-29, 10:16
Medlem
tsgmtts avatar
Valet 2018 kommer visa att de flesta i Sverige har vaknat!
Citera
2017-04-29, 10:33
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Nej. Vad skulle det vara?
Jag ser då bara en massa högutbildade människor, och möjligheter (när det gäller den yngre generationen).

Den här tråden är rätt patetisk, men andelen högutbildade invandrare under 2000-talet är mycket liten. De flesta som kommer hit har lägre utbildning än etniska svenskar. En förnuftig invandringspolitik hade varit att bara ta emot högutbildade och verkliga flyktingar, vilket skulle ha varit ungefär 10% av vad man tar emot idag. Han som bl.a. mosade den 11-åriga flickan i Stockholm skulle inte alls ha befunnit sig här.
Citera
2017-04-29, 10:36
Medlem
Vi kan säga så här: Hur hade Sverige utan massinvandring och det helt öppna gränsprojektet genom EU. Alltså ungefär som det var förr hade varit annorlunda mot idag.

* Förorterna hade varit oändligt mycket lugnare och bostadsbristen mindre. Det skulle gå att satsa på och bo i områden som idag folk inte sätter sin fot i och t.ex. politiker som Nalin Pekgul öppet sagt att de flyttat för att det helt enkelt inte är säkert att bo kvar.

*Ingen terror. Politikerna kan dra valsen hur mycket de vill om att "Sverige är en del av världen" men det är helt enkelt fel. Folk åker inte till Sverige för att begå terrorbrott här som om vi var någon internationell måltavla för globala, kringflackande terrorister. De begår terrorbrott i Sverige för att personer befinner sig här som är islamister, precis som stollen som sprängde sig på drottninggatan.

* Tiggeriet hade varit en ickefråga. Det har ju inte varit ett problem så länge så alla här minns säkert hur det var innan det var rumänska tiggare i varje gathörn. Detta är ju ett EU-problem snarare än migration men det är samma feltänk i grunden med en oerhört naiv föreställning om vad som händer med öppna dörrar till fattiga länder. Storbritannien hade i det fallet varit kvar i EU.

*Brottsligheten hade minskat. Folk förstår inte det här men majoritetsbefolkningen i industrialiserade länder blir successivt mindre brottsbenägen. Om man tittar på Japan eller Finland i världsbankens statistik så sjunker brottsligheten och det hade den sannolikt gjort ordentligt i Sverige också om man inte importerat brottslighet utifrån som motverkar trenden.

Kort sagt hade det varit väldigt mycket lugnare, man hade sparat väldigt mycket pengar, man hade inte haft etniska konflikter och ett splittrat samhälle (SD hade inte existerat).
Citera
2017-04-29, 10:48
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Nej, jag kommer aldrig bli en kloakråtta om det är det du tror.
Tycker förövrigt att SD är extremt obehagliga, och typ en nutida svensk version av NSDAP.
Det kommer bli en dödsknarksrasist av dig innan allt är sagt och gjort. Det kommer bli uppenbart för de flesta svenskar att de växande blattekollektiven inte är välvilligt inställda till svenskar. Stenkastning mot myndigheter i förorterna är bara en försmak.
Citera
2017-04-29, 11:21
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag är 19.
Börja då bete dig som sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto