Citat:
Ursprungligen postat av
JalleKalleBalle
Själv kommer jag ihåg Sverige på mitten av 80talet och början på 90. Det var tamifan underbart. Nu säger jag inte att allt var perfekt men folk kunde till och med lämna sina hem utan att låsa dörrarna, det fanns en känsla av att alla kände alla och allt det där. Det var ett helt annat "glöd" i folksjälen.
Nej, så var det inte. Jag låste dörren när jag åkte hemifrån som sista person på 80-talet när jag gick i högstadiet. Jag kände inte alla.
Citat:
På somrarna kunde man vara ute dagarna långa (även nätterna) och bara njuta av livet. Nu säger jag att det inte fanns busar då också men överlag så behövde man inte oroa sig för någonting. Det var bara att köra på.
Kunde man?
Citat:
Går man däremot ut på en gata i Sverige 2017 (jag bor utomlands men besöker Sverige varje år) så är det fullt av hotfulla araber och afrikaner som står och stirrar med arga blickar. Det är gående tält överallt som skriker på sina främmande språk, för att inte prata om tiggarna som får en att fråga sig själv om man befinner sig i Sverige eller Mogadishu.
Vilka gator går du på? Jag har varit mycket i Stockholm och Göteborg och besökt Malmö vid något tillfälle och jag har inte upplevt folk som står och stirrar med arga blickar. Tiggarna finns överallt i Sverige tyvärr så där har du rätt.
Citat:
Svenskar blir rånade, misshandlade och våldtagna till höger och vänster. Tusentals Svenskor blir våldtagna varje år av invandrare.
Jag har aldrig blivit rånad, våldtagen eller misshandlad av en invandrare. Jag har däremot varit i slagsmål med en svensk kille för 30 år sen och fick stryk.
Citat:
I många stadsdelar så är Svenskar en minoritet ute på gatorna. Det kan vara riktigt obehagligt till och från. Det brinner bilar varje kväll och invandrargäng kastar sten på ambulanspersonal som försöker rädda livet på människor. Att besöka tunnelbanan i Stockholm på kvällen kan jämföras med att stiga ner i helvetet med knarkande (och förmodligen beväpnade) mardrömsnegrer i varje hörna.
Jag har åkt tunnelbana i Stockholm sent på kvällen, men jag har inte sett knarkande människor någonstans.
Citat:
Blattegäng driver också runt i massor och muckar med Svenskar som bara vill ha kul och njuta av sommaren - glöm bort det gamla goda klassiska Svenska sommarfirandet för innan du märker av det så har du ett gäng somalier där bara ögonen lyser upp i mörkret efter dig. Varje sommar knivas flertalet svenskar ner under sommarfirandet av invandrare.?
Nu tror jag du överdriver. På midsommar verkar det vara så att det är fulla svenskar som slåss med kniv.