Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Jag kan inte besvara din fråga då detta är skrattretande överdrivet. Vi har problem, men detta är ju bara löjligt. Det fetade är helt otroliga lögner.
Som vanligt blir det massmedhåll på någonting så grovt överdrivet. Antingen har ni rasister (ja, jag kallar er som beskriver Sverige så här för rasister) enormt bra inbillningsförmåga, eller så sitter ni gömda i era pojkrum och läser Nordfront.
Nej, inte jag heller, men rasisterna som till stor del äger I&I gör det, tillsammans med SD och Donald Trump.
Rasisterna vid polisen har tagit fram statistik över åldringsbrott.
Citat:
Circagruppen har funnits sedan 2009 och har hand om de flesta ärenden som rör åldringsbrott i Sverige. Antingen har de själv ärendena, eller så ger de utredningsstöd.
Gruppen har fått ett mycket stort antal fällande domar sedan de grundades.
Det är sammanlagt 1381 ärenden som lett till att 195 personer dömts till sammanlagt 342 års fängelse.
Av de som dömts kommer 13 procent från Sverige, resten är utländska medborgare.
http://lokaltidningen.se/utlandsk-liga-kan-ligga-bakom-gel%C3%A9hallonkuppen-/20160520/artikler/160529964/1465
Observera att detta gäller endast en brottstyp sorterad utefter medborgarskap och ärenden som "Circagruppen" hanterat 2009-2016.
87% är alltså utländska medborgare.
Sett bara ur detta snäva perspektiv så är mångkulturen något av en chock för gemene svensk, därav de något överdrivna beskrivningarna.