2017-04-28, 16:03
Medlem
de.Montforts avatar
Spekulstivt likt Japan sett till våldsbrott.

Japan är kvar i stenåldern om man ska tro dom mer extrema här på Flashback. Såg en som hävdade att Sverige var ett fattigt land innan invandring kom igång efter andra världskriget arazal var det som hävdade det och fick svar på tal av en påläst flashbackare. För övrigt handlade det om arbetskraftinvandring från närliggande länder med liknande kultur.
Citera
2017-04-28, 16:05
Medlem
Jag blir jäkligt förbaskad på er som försvarar detta. Man kan låta folk komma hit i en viss omfattning om de sköter sig och inte hittar på en massa dumt såklart. Vi hade kunnat äta Tacos och Kinabuffé och ha polska byggarbetare, thailändare och norrmän här utan att ha en jättehög asylinvandring varje år med över 100 000 främst manliga muslimska araber och afrikan.

Ingen har sagt att man inte ska ha någon invandring. Självklart ska vi ha det men det går inte att släppa in massvis av manliga muslimska araber och afrikaner och andra problematiska grupper i stort antal utan att ställa krav. Man kan köpa hämtpizza, thaimat och Texmex utan att ha ghetton och hotfulla skräniga invandrargäng i varje hörn.
Citera
2017-04-28, 16:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lersater
nä för du levde nog inte på 80-talet.. men jag gjorde det o känner igen allt han beskriver
Här är en till som absolut känner igen allting!
Jag kommer ihåg att min barndom var ett paradis, alla var snälla förutom några enstaka weirdos. Alla vuxna hade det där "snälla" uttrycket i ansiktet, inte det sönderstressade som de har nu.
Jag minns allt från 80talet från att kära ner sig i Mauro Scocco till att ränna runt Kungsan i jakt på Paolo Roberto! Allt från att gå på hårdrockskonserter till att plötstligt gilla synth.
Allt från att under tonårstiden 1) kunna lägga sig ner på en gata mitt i natten på somrarna för det var så lugnt i stan, till att 2) från 13-14 års åldern få ränna runt var som helst och när som helst så länge mamma och pappa var bortresta och man inte vankades hem efter ett visst klockslag.

Jag kommer ihåg jobb-expo! När företagare sökte arbetskraft. Minns iofs bara en men det räckte för mig. Jag kommer ihåg riktigt gamla tråkiga men BRA datautbildningar som man fick gå gratis för AF. Jag kommer ihåg arbetsgivare som ringde för att säga att man inte hade fått det jobbet man sökt, "men det finns ett annat jobb vi söker folk för, tror det skulle passa dig" - som man sen fick också.

Om vi även går vidare in i 90-talet:
Jag kommer ihåg att gå ut och gå promenader på vardagskvällar mellan 21-23 - aldrig behövde man vara rädd. Folk ute på stan betydde trygghet. Man litade på varandra.
Jag kommer ihåg att aldrig behöva vara orolig när man var 20-30 och ute och festade på kvällen och skulle hem. Så länge man inte tog svartaxi.

FAN VAD JAG SAKNAR den tiden. Det känns obekant i Stockholm numera.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-04-28 kl. 16:17.
Citera
2017-04-28, 16:06
Medlem
locknlolls avatar
Härligt att få beskrivet hur det såg ut i Sverige på 80 och 90 talet av människor som knappt var födda då.

Sveriges välstånd grundlades efter ww2 , då Europa var sönderbombat.
För att klara den ökande sysselsättningen så värvades kvinnor till industrin. I och med att två arbetande i familjen gjorde ekonomin bättre, så köptes fler och nyare varor samt att nöjeskonto ökade.
Vilket senare betydde att vi tvingades att importera arbetskraft.

Så långt allt bra.

Dom som vi långt senare tog hit, var för att hjälpa folk från krig och förföljelse.
Numer kommer det folk från alla möjliga och omöjliga ställen ,och ingen tycks längre veta vad det är för folk vi släpper in.

Själv är jag uppväxt med såväl oljekrisen 1973 som med Varvskrisen på 70 talet. Tack och lov så fanns byggbranchen som räddade många arbetslösa från varvsindustrin.
Tyvärr så söp många ihjäl sej under denna tid, bl.a. många finländare.

Hur Sverige sett ut utan alla dessa betongförorter kan vi naturligt vis sia om. Dessa ställen hade vissa problem redan när dom byggdes. Och inte blev dom bättre av massinvandringen.
Men & andra sidan:
Om inga svenskar lämnat områdena så hade heller inga invandrare fått plats, åtminstone inte där !
Senast redigerad av locknloll 2017-04-28 kl. 16:25.
Citera
2017-04-28, 16:08
Medlem
retepm.s avatar
Det hade varit tryggt och fint.
Citera
2017-04-28, 16:13
Avslutad
Jag kan bekräfta att TS beskrivning stämmer alldeles utmärkt. Om jag sätter en gopro på huvet när jag tar mig till och från jobbet i Gbg om dagarna så skulle filmen visa precis exakt: Negerpojkar med hotfulla blickar. Skrikande och högljudda burka-negrer. Zigenare på spårvagnen som luktar. Araber som ser väldigt arga och hotfulla ut, skrikandes till varandra och i sina mobiler.

Och när jag ser allt detta inser jag att varje tråd de har på kroppen har jag och mina fellow medskattebetalare betalat. De har inga egna pengar, de är drönare som via bidrag och kriminalitet har fått allt det jag behöver arbeta för.

mobiler
märkeskläder
nya barnvagnar
bilar
möbler
platt tv
mat, burkanegrerna är jättefeta oftast, zigenarna också...
boende
gratis transporter

ja allt - inte en pryl har de bekostat själva. Jag har betalat ALLT!

Så pratas det om invandringens kostnader som om det vore mystiskt och svårt att räkna ut och skulle kräva x antal kivandes nationalekonomer. Det räcker ju att titta med sina egna ögon så ser man invandrares kostnader, de bidrar inte med något och får allt.

Jag minns mitt Sverige på 70/80/90-talen och kommer aldrig förlåta dem som mot mångas tydliga avrådan gjorde detta mot mig och de mina.

Jag skjuter snart ut mig ur systemet och försöker leva resten av livet som snyltare(sjukskriven eller svartjobbare) - för att få tillbaka det jag gav i god tro!
Citera
2017-04-28, 16:16
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Här är en till som absolut känner igen allting!
Jag kommer ihåg att min barndom var ett paradis, alla var snälla förutom några enstaka weirdos. Alla vuxna hade det där "snälla" uttrycket i ansiktet, inte det sönderstressade som de har nu.
Jag minns allt från 80talet från att kära ner sig i Mauro Scocco till att ränna runt Kungsan i jakt på Paolo Roberto! Allt från att gå på hårdrockskonserter till att plötstligt gilla synth.
Allt från att under tonårstiden 1) kunna lägga sig ner på en gata mitt i natten på somrarna för det var så lugnt i stan, till att 2) från 13-14 års åldern få ränna runt var som helst och när som helst så länge mamma och pappa var bortresta och man inte vankades hem efter ett visst klockslag.

Jag kommer ihåg jobb-expo! När företagare sökte arbetskraft. Minns iofs bara en men det räckte för mig. Jag kommer ihåg riktigt gamla tråkiga men BRA datautbildningar som man fick gå gratis för AF. Jag kommer ihåg arbetsgivare som ringde för att säga att man inte hade fått det jobbet man sökt, "men det finns ett annat jobb vi söker folk för, tror det skulle passa dig" - som man sen fick också.

Jag kommer ihåg att gå ut och gå promenader på vardagskvällar mellan 21-23 - aldrig behövde man vara rädd. Folk ute på stan betydde trygghet. Man litade på varandra.
Jag kommer ihåg att aldrig behöva vara orolig när man var 20-30 och ute och festade på kvällen och skulle hem. Så länge man inte tog svartaxi.

FAN VAD JAG SAKNAR den tiden. Det känns obekant i Stockholm numera.

Ja och sen bestämde sig 68-vänstern att vi hade det för bra. I vänsterns värld får man inte må för bra. Då måste man straffast.
Citera
2017-04-28, 16:17
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Sverige hade varit ett fruktansvärt grått, isolerat och tråkigt land utan mångfalden. Och dessutom ekonomiskt och kulturellt sett mycket fattigare. Det har aldrig funnits något typiskt "svenskt", om man går tillräckligt långt bak i tiden är all kultur importerad och vi är alla invandrare.
Vad snackar du om? Typisk propaganda, menar du att Sverige inte har någon kulturhistoria? Att hävda att Sverige inte har haft en säregen kultur är ren och skär förnekelse, det är precis vad sådana som är anti-vita vill påstå.
Era mål är att utrota den europeiska kulturen och ersätta den med något främmande.

Vad menar du med att alla svenskar är invandrare om man går långt tillbaka, försöker du placera oss vid istidens slut?

https://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_prehistory
Citat:
The Scandinavian Peninsula became ice-free around 11,000 BC, at the end of the last ice age. The Nordic Stone Age begins at that time, with the Upper Paleolithic Ahrensburg culture, giving way to the Mesolithic hunter-gatherers by the 7th millennium BC (Maglemosian culture c. 7500 BC – 6000 BC, Kongemose culture c. 6000 BC – c. 5200 BC, Ertebølle culture c. 5300 BC – 3950 BC). The Neolithic stage is marked by the Funnelbeaker culture (4000–2700 BC), followed by the Pitted Ware culture (3200 BC – 2300 BC).

Around 2800 BC, metal was introduced in Scandinavia in the Corded Ware culture. In much of Scandinavia, a Battle Axe culture became prominent, known from some 3,000 graves. The period 2500 BC – 500 BC also left many visible remains to modern times, most notably the many thousands rock carvings (petroglyphs) in western Sweden at Tanumshede and in Norway at Alta. A more advanced culture came with the Nordic Bronze Age (c. 1800 BC – 500 BC). It was followed by the Iron Age by the 4th century BC.
Citera
2017-04-28, 16:18
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Ja och sen bestämde sig 68-vänstern att vi hade det för bra. I vänsterns värld får man inte må för bra. Då måste man straffast.
"Fader förlåt dem ty de vet icke vad de gör"....?
Citera
2017-04-28, 16:18
Medlem
ufomongos avatar
Nu kanske det blir en rada-upp-exempel-tråd..men..

Majblommesäljarna hade inte blivit rånade i alla fall.

Städerna hade varit renare. Malmö börjar fan se ut som Detroit.
Citera
2017-04-28, 16:20
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Vad snackar du om? Typisk propaganda, menar du att Sverige inte har någon kulturhistoria? Att hävda att Sverige inte har haft en säregen kultur är ren och skär förnekelse, det är precis vad sådana som är anti-vita vill påstå.
Era mål är att utrota den europeiska kulturen och ersätta den med något främmande.

Vad menar du med att alla svenskar är invandrare om man går långt tillbaka, försöker du placera oss vid istidens slut?

https://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_prehistory

Dont feed the troll.
Citera
2017-04-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Oj, så trevligt att det finns annat än insnöade räddhågsna fjortisar här.

Bilden är starkt överdriven som ts ger. Som ju dessutom ev inte ens bor i Sverige. Jag bor på en mindre ort där det iofs kommit en del invandrare och vi har ett område där det är en del problem. Jag skulle inte parkera min bil där nattetid om det gick att undvika, men som blond tjej är det dock inte heller något jag är rädd för att promenera där dagtid.

Allt är inte perfekt men inte fan ser jag nåt "nytt hemskt Sverige växa fram som jag inte känner igen" osv osv

Jag kan tex gå och simma utan att ha problem osv osv... sådant folk säger inte går "i dagens samhälle" .

Om invandrarna inte kommit hit till Sverige tror jag iofs att vi inte haft den bostadsbrist som vi har. Å andra sidan skulle svenskar med gott om pengar då bo i hyresrätter istället för att köpa bostadsrätt och jag skulle inte kunnat sälja min lägenhet så dyrt när jag köpte huset jag bor i nu.

Jag tror också vi haft färre restauranger med utländsk mat, jag tror det skulle varit dyrare att få huset städat och svårare brist på personal i vård och äldreomsorg. Såväl pizzerian, mataffären, bilverkstad och städfirman i mitt lilla samhälle drivs av driftiga invandrare.

Jag tror att lärare skulle få lov att vara duktiga för att öht få ett jobb, till skillnad mot idag då vem som helst kan bli lärare och få ett jobb eftersom grundskolor komvux och sfi slåss om att hitta folk.
Jag tror iofs att vi skulle ha mindre tjafs på skolorna om vi hade förre invandrare från Mellanöstern eftersom det lätt uppstår meningsskiljaktigheter och missförstånd.
Jag tror dock att vi skulle ha nästan samma mängd tiggare och organiserad grov brottslighet då dessa ofta kommer från öststater och fattiga EU länder.

Du säger att du bor på en mindre ort, då kan du ju inte ha särskilt bra koll på hur det i nuläget ser ut i de tre större. Det blir dramatiskt sämre för varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in