Du säger att du bor på en mindre ort, då kan du ju inte ha särskilt bra koll på hur det i nuläget ser ut i de tre större. Det blir dramatiskt sämre för varje dag.
Majoriteten av Sverige är ju just landsbygd och mindre orter. Så det torde ändå vara verkligheten i större delen av Sverige.
Jag växte upp med olåst cykel, olåst dörr, olåst bil. Detta är tyvärr en svunnen tid. Igår kväll blev min vän misshandlad och rånad. Det är bara en tidsfråga innan du också drabbas.
Jag växte upp med olåst cykel, olåst dörr, olåst bil. Detta är tyvärr en svunnen tid. Igår kväll blev min vän misshandlad och rånad. Det är bara en tidsfråga innan du också drabbas.
Yep, samma här. Det var en tid alla litade på varandra, även om man inte kände varandra. Man kände sig trygg var man än befann sig. Var det någon som begick ett brott eller liknande så var det ett enstaka "weirdo". Fan vad man saknar det gamla goda Sverige
.
Det fanns inga skottlossningar, inga gruppvåldtäkter, ingen stenkastning på blåljuspersonal.
Det fanns inga gäng med mörka män på järnvägsstationen, inga tiggare.
Kvinnor vågade gå utomhus på kvällen utan problem. Bara svenska barn i skolan.
Jag är tillräckligt gammal för att kunna jämföra årtionden tillbaks och ts beskrivning stämmer med min upplevelse /uppfattning om läget . Bor i Malmö (säger väl allt ). De som tycker att han överdriver bor nog på ett mindre invandrartätt område. I Malmö är snart sagt alla områden på väg att förstöras .
Överdriver jag ? Lite , men det är på väg .
Då hade det fortfarande klagats mest på finnar, polacker, zigenare, norrmän, spanjorer, jugoslaver, kineser, indier, etc. Ingen skulle veta vad det var vi slapp.
Hur upplever ni andra Malmöbor läget i Malmö ? Rycker ni inte till (av förvåning ) när ni plötsligt hör någon tala svenska i kön bakom er tex ? Ja, jag överdriver men den där rotvälskan till arabiska som jag tvingas höra ständigt var jag än befinner mig gör mig så retlig, likaså alla , som ni kallar det på fb, vandrande tält . Känner mig inte bekväm med det.