2017-04-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Du säger att du bor på en mindre ort, då kan du ju inte ha särskilt bra koll på hur det i nuläget ser ut i de tre större. Det blir dramatiskt sämre för varje dag.

Majoriteten av Sverige är ju just landsbygd och mindre orter. Så det torde ändå vara verkligheten i större delen av Sverige.
Citera
2017-04-28, 17:44
Medlem
Kebabfysikers avatar
Sverige hade varit ett oändligt bättre land utan massinvandringen.
Citera
2017-04-28, 17:45
Medlem
Kulturmammas avatar
Jag växte upp med olåst cykel, olåst dörr, olåst bil. Detta är tyvärr en svunnen tid. Igår kväll blev min vän misshandlad och rånad. Det är bara en tidsfråga innan du också drabbas.
Citera
2017-04-28, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Jag växte upp med olåst cykel, olåst dörr, olåst bil. Detta är tyvärr en svunnen tid. Igår kväll blev min vän misshandlad och rånad. Det är bara en tidsfråga innan du också drabbas.

Yep, samma här. Det var en tid alla litade på varandra, även om man inte kände varandra. Man kände sig trygg var man än befann sig. Var det någon som begick ett brott eller liknande så var det ett enstaka "weirdo". Fan vad man saknar det gamla goda Sverige

Hoppas polarn är okej. Fy fan...
Citera
2017-04-28, 17:51
Medlem
Sperssons avatar
.
Det fanns inga skottlossningar, inga gruppvåldtäkter, ingen stenkastning på blåljuspersonal.
Det fanns inga gäng med mörka män på järnvägsstationen, inga tiggare.

Kvinnor vågade gå utomhus på kvällen utan problem. Bara svenska barn i skolan.
Citera
2017-04-28, 17:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Flest utryckningar mot bilbränder 2015
Stockholm: 250
Göteborg: 129
Malmö: 113
Västerås: 57
Uppsala: 52
Botkyrka: 39
Järfälla: 39
Södertälje: 35
Örebro: 30
Borås: 29
Källa: Myndigheten för samhällsskydd och beredskap
Sedärja. 2,18 bilar per dag brann under 2015. 2 varje dag under hela året.
Citera
2017-04-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Sedärja. 2,18 bilar per dag brann under 2015. 2 varje dag under hela året.

Betydligt fler faktiskt. Listan är bara de städer där det brann mest bilar, inte alla städer där det brunnit bilar.
Citera
2017-04-28, 18:24
Medlem
Jag är tillräckligt gammal för att kunna jämföra årtionden tillbaks och ts beskrivning stämmer med min upplevelse /uppfattning om läget . Bor i Malmö (säger väl allt ). De som tycker att han överdriver bor nog på ett mindre invandrartätt område. I Malmö är snart sagt alla områden på väg att förstöras .
Överdriver jag ? Lite , men det är på väg .
Citera
2017-04-28, 18:28
Medlem
Knivur-273s avatar
Förr var Polismaktens i min stad, det största bekymret, att fånga femtonåringar som körde med trimmade mopeder, och de var allvarliga med uppgiften.

Mycket allvarliga.

Edit: Jag kommer ihåg när de körde med Plymouth Valiant på strandpromenaden
Senast redigerad av Knivur-273 2017-04-28 kl. 18:55.
Citera
2017-04-28, 18:33
Bannlyst
Det hade varit som det var år 2005. Problemen började med Reinfeldt.
Citera
2017-04-28, 18:37
Medlem
Kobolds avatar
Då hade det fortfarande klagats mest på finnar, polacker, zigenare, norrmän, spanjorer, jugoslaver, kineser, indier, etc. Ingen skulle veta vad det var vi slapp.
Citera
2017-04-28, 18:37
Medlem
Hur upplever ni andra Malmöbor läget i Malmö ? Rycker ni inte till (av förvåning ) när ni plötsligt hör någon tala svenska i kön bakom er tex ? Ja, jag överdriver men den där rotvälskan till arabiska som jag tvingas höra ständigt var jag än befinner mig gör mig så retlig, likaså alla , som ni kallar det på fb, vandrande tält . Känner mig inte bekväm med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in