2017-04-28, 07:52
Medlem
arbetets avatar
...Nu går trettiofyran i himlen in...

How Team Trump plans to kill Obama’s Paris climate deal by declaring it a treaty

Citat:
As President Trump’s top advisers prepare to hash out a final policy on the Paris climate agreement dumped onto their laps by President Obama, another option has hit the table: Declare the deal a treaty and send it to the Senate to be killed.
The treaty option could emerge as the middle ground in the increasingly tense battle between “remainers” on the one hand, who say the president should abide by Mr. Obama’s global warming deal, and the Paris agreement’s detractors, who say Mr. Trump would be breaking a key campaign promise if he doesn’t withdraw from the pact.
Mr. Trump’s principal advisers are slated to meet Thursday to hash out a final set of recommendations for the president, with several deadlines looming next month.
At an initial meeting of top staffers Tuesday, several memos and letters that were circulated laid out the options, including the treaty proposal put forth by Christopher C. Horner and Marlo Lewis Jr., senior fellows at the Competitive Enterprise Institute.
Under their vision, Mr. Trump could toss out Mr. Obama’s decision that the Paris accord was an executive agreement, declare it a treaty and send it to the Senate, where it would need a two-thirds vote for ratification.

Read more:

http://www.washingtontimes.com/news/2017/apr/26/paris-climate-accord-eyed-as-treaty/
Citera
2017-04-28, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
...Nu går trettiofyran i himlen in...
Har du funderat på att någonsin försvara alla dina inlägg du kommer med här istället för att bara komma med nya påståenden så snart du får mothugg?
Citera
2017-04-28, 10:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har du funderat på att någonsin försvara alla dina inlägg du kommer med här istället för att bara komma med nya påståenden så snart du får mothugg?
Ok! Jag tycker som sagt att det behövs en hel del balans kring detta om AGW. Vad ni än säger på er sida så finns det faktiskt andra uppfattningar och andra vägar att gå framåt. Speciellt så finns det andra uppfattningar om vad som är verkliga problem för vår civilisation. Jag hoppas med att en nedgradering av det alarmistiska evangeliet som sprids att det ska leda till en sundare debatt om dessa frågor och vad vi kan eller bör göra. Som läget är nu, trots era påståenden om motsatsen, är vi som är lite mer balanserade i våra åsikter ganska så hårt ansatta av den hegemoniska klimathotsnarrativet.

Så visst, jag gläds åt om Parisavtalet går i stöpet men inte för att jag är någon klimatförnekare, snarare för att jag vill ha en sundare vetenskaplig debatt där alla sidor får komma till tals.
Citera
2017-04-28, 13:41
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ok! Jag tycker som sagt att det behövs en hel del balans kring detta om AGW. Vad ni än säger på er sida så finns det faktiskt andra uppfattningar och andra vägar att gå framåt. Speciellt så finns det andra uppfattningar om vad som är verkliga problem för vår civilisation. Jag hoppas med att en nedgradering av det alarmistiska evangeliet som sprids att det ska leda till en sundare debatt om dessa frågor och vad vi kan eller bör göra. Som läget är nu, trots era påståenden om motsatsen, är vi som är lite mer balanserade i våra åsikter ganska så hårt ansatta av den hegemoniska klimathotsnarrativet.

Så visst, jag gläds åt om Parisavtalet går i stöpet men inte för att jag är någon klimatförnekare, snarare för att jag vill ha en sundare vetenskaplig debatt där alla sidor får komma till tals.
Du antyder här en vetenskaplig konspiration. För oss som inte tror på en sådan säger du endast här, implicit att "er sida" inte har ett vetenskapligt stöd. Ty om den hade det, skulle inte din retorik vara nödvändig, eftersom det då skulle finnas andra vetenskapliga resultat för er att luta er mot. Avsaknaden av detta stöd får dig istället att ropa "konspiration!". Det kan ju också vara så att din bild inte är vetenskaplig iom att den uppenbarligen saknar vetenskapligt stöd.
Citera
2017-04-28, 14:11
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
Du antyder här en vetenskaplig konspiration. För oss som inte tror på en sådan säger du endast här, implicit att "er sida" inte har ett vetenskapligt stöd. Ty om den hade det, skulle inte din retorik vara nödvändig, eftersom det då skulle finnas andra vetenskapliga resultat för er att luta er mot. Avsaknaden av detta stöd får dig istället att ropa "konspiration!". Det kan ju också vara så att din bild inte är vetenskaplig iom att den uppenbarligen saknar vetenskapligt stöd.
Nej, verkligen inte. Rena halmgubbeargumentationen. Så begåvad är jag att jag kan avgöra vad som är vad utan att det nödvändigtvis är mitt vetenskapliga område, och det finns allt hållbara argument för motsatsen och nyanseringar. För att hålla mig inom mitt område så ser jag med förfäran på hur man skrämmer upp befolkning i onödan; jag tar t.ex. väldigt illa vid mig när man konfronterar barn inför osäkra undergångsprognoser. Åtminstone dem borde man hålla utanför alla alarmistiska budskap om att världen håller på att gå under. Vad tänker ni på egentligen när ni predikar era undergångssagor? Låt åtminstone de små få ha sin barndom ifred.
Citera
2017-04-28, 14:21
Medlem
Citat:
Som läget är nu, trots era påståenden om motsatsen, är vi som är lite mer balanserade i våra åsikter ganska så hårt ansatta av den hegemoniska klimathotsnarrativet.
Det måste vara skönt att vara den enda som är helt "balanserad"... Lustigt nog är du från mitt perspektiv väldigt obalanserad.

Citat:
Och vilken sida är det som inte får komma till tals menar du? Kan du ge exempel på viktiga forskningsresultat som undanhållits den vetenskapliga debatten?
Citera
2017-04-28, 14:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det måste vara skönt att vara den enda som är helt "balanserad"... Lustigt nog är du från mitt perspektiv väldigt obalanserad.

Och vilken sida är det som inte får komma till tals menar du? Kan du ge exempel på viktiga forskningsresultat som undanhållits den vetenskapliga debatten?
Sluta larva dig! Du vet mycket väl om vilka åsikter som premieras i den vetenskapliga debatten.

Och kalla mig inte för obalanserad om du vill ha en balanserad debatt.
Citera
2017-04-28, 14:40
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Sluta larva dig! Du vet mycket väl om vilka åsikter som premieras i den vetenskapliga debatten.

Och kalla mig inte för obalanserad om du vill ha en balanserad debatt.
"Åsikter" förekommer inte på det sättet inom det vetenskapliga sfären. Det centrala är vetenskapliga resultat. Det enda du visar på med din närvaro i denna tråden är att du har allt för lite på benen för att bilda en uppfattning i denna fråga. Du vet helt enkelt inte vad du pratar om. Xenonens fråga till dig är högst relevant för dig. "Sluta larva dig" var ditt svar, vilket återigen är helt i linje med Xenonens kritik mot dig, att du inte svarar på invändningar.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2017-04-28 kl. 14:43.
Citera
2017-04-28, 14:48
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetflugan
"Åsikter" förekommer inte på det sättet inom det vetenskapliga sfären. Det centrala är vetenskapliga resultat. Det enda du visar på med din närvaro i denna tråden är att du har allt för lite på benen för att bilda en uppfattning i denna fråga. Du vet helt enkelt inte vad du pratar om. Xenonens fråga till dig är högst relevant för dig. "Sluta larva dig" var ditt svar, vilket återigen är helt i linje med Xenonens kritik mot dig, att du inte svarar på invändningar.

Bra att du exemplifierar ert arroganta förhållningssätt så klart och tydligt. Man behöver inte ha så jävla mycket kännedom om hur vetenskap fungerar för att döma ut de s.k. klimatmodellerna som ni baserar er "vetenskap" på. Framförallt förstår man att de inte har något med vetenskap att göra.
Citera
2017-04-28, 14:58
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Inget av det du skrivit i tråden hittills tyder på att du vill ha en sund vetenskaplig debatt.
Jag tolkar det faktum att du inte ger utrymme för att någon ifrågasätter dina felaktiga påståenden, när ifrågasättandet baseras på fakta, som att du är faktaresistent.
Vetenskap är inte bara ett ord. Det är ett begrepp.
Ett påstående är inte sant därför att den som uttalar det säger att det är vetenskap.

Försök att tillägna dig grundkunskaper i t.ex. idé och lärdomshistoria, fysik (termodynamik och statistisk fysik) och klimatlära. Om du gör det med framgång, så kommer det du skriver att ändra karaktär i grunden. Till fördel för dig och alla andra i tråden.

Citera
2017-04-28, 15:05
Medlem
Citat:
Om en sida premieras kan det ju bero på att den har bättre argument. det är så vetenskapliga debatter tenderar avgöras. Och då återkommer vi till din vana att slänga in brandfacklor och sen inte försvara dem när du får mothugg.
Citera
2017-04-28, 15:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Inget av det du skrivit i tråden hittills tyder på att du vill ha en sund vetenskaplig debatt.
Jag tolkar det faktum att du inte ger utrymme för att någon ifrågasätter dina felaktiga påståenden, när ifrågasättandet baseras på fakta, som att du är faktaresistent.
Vetenskap är inte bara ett ord. Det är ett begrepp.
Ett påstående är inte sant därför att den som uttalar det säger att det är vetenskap.

Försök att tillägna dig grundkunskaper i t.ex. idé och lärdomshistoria, fysik (termodynamik och statistisk fysik) och klimatlära. Om du gör det med framgång, så kommer det du skriver att ändra karaktär i grunden. Till fördel för dig och alla andra i tråden.

Citat:
Om en sida premieras kan det ju bero på att den har bättre argument. det är så vetenskapliga debatter tenderar avgöras. Och då återkommer vi till din vana att slänga in brandfacklor och sen inte försvara dem när du får mothugg.
Ni får förlita er på era klimatmodeller som ni hävdar är vetenskap fast de möjligtvis kan kallas instrument i sammanhanget, långt ifrån ofelbara sådan. Man känner inte ens till alla faktorer som har inflytande på klimatet, för att sedan mata in det lilla man har i en klimatsimulering som kör med den minsta upplösning på mer än en kvadratkilometer. Sedan hävdar man resultatet som fakta.

Så här ser jag det: ni får gärna fortsätta leva i föreställningen om att ni sysslar med den sanna läran. Jag ser sådant som att patienterna på våra psykiatriska klinker som lever i svår ångest över klimathotet nu mera är legio. Helt i onödan. Kan ni åtminstone hålla era predikningar utanför klassrummen på våra grundskolor, tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in