Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Ok! Jag tycker som sagt att det behövs en hel del balans kring detta om AGW. Vad ni än säger på er sida så finns det faktiskt andra uppfattningar och andra vägar att gå framåt. Speciellt så finns det andra uppfattningar om vad som är verkliga problem för vår civilisation. Jag hoppas med att en nedgradering av det alarmistiska evangeliet som sprids att det ska leda till en sundare debatt om dessa frågor och vad vi kan eller bör göra. Som läget är nu, trots era påståenden om motsatsen, är vi som är lite mer balanserade i våra åsikter ganska så hårt ansatta av den hegemoniska klimathotsnarrativet.
Så visst, jag gläds åt om Parisavtalet går i stöpet men inte för att jag är någon klimatförnekare, snarare för att jag vill ha en sundare vetenskaplig debatt där alla sidor får komma till tals.
Inget av det du skrivit i tråden hittills tyder på att du vill ha en sund vetenskaplig debatt.
Jag tolkar det faktum att du inte ger utrymme för att någon ifrågasätter dina felaktiga påståenden, när ifrågasättandet baseras på fakta, som att du är faktaresistent.
Vetenskap är inte bara ett ord. Det är ett begrepp.
Ett påstående är inte sant därför att den som uttalar det
säger att det är vetenskap.
Försök att tillägna dig grundkunskaper i t.ex. idé och lärdomshistoria, fysik (termodynamik och statistisk fysik) och klimatlära. Om du gör det med framgång, så kommer det du skriver att ändra karaktär i grunden. Till fördel för dig och alla andra i tråden.
–