2017-04-27, 19:44
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Den har varit nästan lika spännande hela säsongen. Skitkul serie för oss neutrala, men en aning nagelbitande för de berörda supportrarna. Bottenstriden är inte heller den avgjord utan väldigt jämn. Att spela mot ett sådant, som ett par av topplagen gör i helgen, brukar vara rätt knepigt när de slåss för sina liv. Ekonomiskt och publikmässigt är steget ner till 3. Div en större katastrof än ramla ur BL1 till Zweite. Precis som i Sverige med Div1 jämfört med Superettan.

Extra roligt är att vi har tre (eller fyra om man vill) svenskar i topplagen, Nyman, Baffo, Hedlund samt Albornoz. Den siste må vara "pedofil" och "chilenare" men fotbollsmässigt är han skolad i Sverige och BP. Totte Nyman gjorde två mål i helgen, tror inte det kommenterats tidigare, är nu uppe på 10 st, en helt OK summa för en debutsäsong.

Ja, svenskarna gör det förstås ännu mer intressant. Själv håller jag som sagt en extra tumme för Hedlund. Gillar att fler och fler svenskar väljer Tyskland före Nederländerna nuförtiden, känns så väldigt mycket sexigare.
Citera
2017-04-27, 22:21
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
...Den siste må vara "pedofil" och "chilenare" men fotbollsmässigt är han skolad i Sverige och BP...

Kanske lite hårt, flickan var 14,5 år, blev inte på något sätt tvingad och dessutom är han dömd samt har avtjänat sitt straff. Då har han rätt att få börja om, oavsett vad man nu kan tycka om brottet och bakgrunden till detsamma.

Enligt hörsägen här på FB, så pågick en tävling bland yngre spelare om vem som kunde lägra den yngsta tjejen. Vilket inte är speciellt snyggt, för att uttrycka det milt.
Citera
2017-04-28, 08:23
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Ja, svenskarna gör det förstås ännu mer intressant. Själv håller jag som sagt en extra tumme för Hedlund. Gillar att fler och fler svenskar väljer Tyskland före Nederländerna nuförtiden, känns så väldigt mycket sexigare.
Zweite är dessutom en ganska bra och tuff serie med rätt mycket publik, snittet är 21 100/match i år. Titta bara på hur förra årets två uppflyttade därifrån klarat sig i riktiga Bundesliga, Leipzig (2) och Freiburg (6). Uppskattar verkligen att Eurosport visar matcherna därifrån för oss svenskar.

En sak som förvånat mig, trots att jag känner svensk sportmedia, är att ingen tidning gjort ett stort reportage om den dramatiska slutserien i 2.Bundesliga när så många svenskar är involverade. Finns en till, om man vill bredda ämnet ytterligare, med Sverigeanknytning, Ofori som spelade förra säsongen för AIK i Stuttgart.
Citera
2017-04-28, 08:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Zweite är dessutom en ganska bra och tuff serie med rätt mycket publik, snittet är 21 100/match i år. Titta bara på hur förra årets två uppflyttade därifrån klarat sig i riktiga Bundesliga, Leipzig (2) och Freiburg (6). Uppskattar verkligen att Eurosport visar matcherna därifrån för oss svenskar.

En sak som förvånat mig, trots att jag känner svensk sportmedia, är att ingen tidning gjort ett stort reportage om den dramatiska slutserien i 2.Bundesliga när så många svenskar är involverade. Finns en till, om man vill bredda ämnet ytterligare, med Sverigeanknytning, Ofori som spelade förra säsongen för AIK i Stuttgart.
Brist på resurser att bevaka troligen. Ärligt talat bevakar dom inte mycket från ex Championship heller. Eller andra mindre ligor med svenskar heller.

2.BL är antagligen den bästa eller näst bästa andraligan i världen.
Citera
2017-04-28, 08:44
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Brist på resurser att bevaka troligen. Ärligt talat bevakar dom inte mycket från ex Championship heller. Eller andra mindre ligor med svenskar heller.
Resurser är bara att skaffa fram om något har nyhetsvärde. Och det har utan tvekan Zweites slutstrid om uppflyttning med så många svenskanknytningar och så stor dramatik. Sen går det ju alltid att spä på med hur det gått för förra svenskan som var med och gick upp från 2.Bundesliga, Forsberg.

Sanningen är nog, som vanligt, att ingen svensk sportjournalist är ett dugg intresserad av tysk fotboll. (Eller någon annan än engelsk höll jag på att skriva.)
Citera
2017-04-28, 11:48
Medlem
cyberkalles avatar
Thiago har förlängt till 2021
Helgen kan inte börjat bättre.
Citera
2017-04-28, 12:25
Medlem
Lekmands avatar
Stenzel har skrivit på till 2021
Citera
2017-04-28, 12:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Stenzel har skrivit på till 2021
Härligt.

Såg du den underbara intervjun med Streich som sky gjorde när dom frågade om ryktena att han skulle ta över Leverkusen?
Citera
2017-04-28, 14:33
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Resurser är bara att skaffa fram om något har nyhetsvärde. Och det har utan tvekan Zweites slutstrid om uppflyttning med så många svenskanknytningar och så stor dramatik. Sen går det ju alltid att spä på med hur det gått för förra svenskan som var med och gick upp från 2.Bundesliga, Forsberg.

Sanningen är nog, som vanligt, att ingen svensk sportjournalist är ett dugg intresserad av tysk fotboll. (Eller någon annan än engelsk höll jag på att skriva.)
Jo lite trist men skitsamma vad tidningarna skriver. Huvudsaken är ju att vi här inne (+90 miljoner tyskar) är intresserade.

Ikväll fortsätter dramatiken. Personligen hoppas jag på att Union tappar poäng mot svårspelade Sandhausen. De senare ligger i tabellens ingemansland men det hindrade inte förra veckans urladdning 4-0 mot jumbon Karlsruhe.
Citera
2017-04-28, 14:41
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Härligt.

Såg du den underbara intervjun med Streich som sky gjorde när dom frågade om ryktena att han skulle ta över Leverkusen?
Inget speciellt med den. So isch er ja halt, der Streich
Senast redigerad av Lekmand 2017-04-28 kl. 15:27.
Citera
2017-04-29, 20:48
Medlem
Auunis avatar
Där var det klart; Bayern München är mästare för femte året i rad.

Jag har inget favoritlag (eller hatlag heller för den delen) i Bundesliga, utan jag tycker enbart om att se på bra fotboll. Samt så gillar jag att tysk fotboll ackompanjeras av en passionerad läktarkultur. Men är det inte lite tråkigt när ett lag prenumererar på ligatiteln såsom BM gör? För egen del (som neutral supporter alltså ) hade det varit mer intressant om det var fyra-fem lag som fightades varje säsong om titeln. Vad säger panelen här i tråden? Har ni mer eller mindre vant er vid att BM vinner i slutändan, oavsett hur underdogs (i det här fallet Leipzig) ibland sticker upp?

Hur som; grattis till er Bayernsupporters! Lördag och serieguld är ju en härlig kombo.
Citera
2017-04-29, 21:30
Medlem
motvalls avatar
Bara glad, vill man vinna ska man vinna med kramkalas och målorgie. För mig 10-0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in