Citat:
Ursprungligen postat av
Hopes.N.Dreams
Först var du inte antisemit, hur ska du ha det? Eller kommer detta reflexmässigt när du inte har något svar?
Ja men precis, jag blir ju antisemit när jag påpekar vilket vidrigt beteende du uppvisar och sitter och flinar och tycker de är roligt med lite bombningar på ett sätt som man som inte ser speciellt ofta från andra.
Bland alla dina shitpost med typ noll och inget värde, om det inte är rena lögner eller vinklat utav helvete, med tydlig ✡-övertygelse snarare än fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Savoy
Eller så är det så enkelt som att Israel/USA vill bryta länken Iran-Hisbollah och begränsa Irans inflytande västerut. Assad i sig var aldrig något problem för Israel före kriget, Turkiet vill knappast ha någon upplösning av Irak/Syrien, olja och pipelines spelar som du säger ingen roll.
Allt som spelar roll för västsidan här är att begränsa Irans inflytande. Om detta kan man tycka vad man vill men det är det helt avgörande skälet.
Detta är dels något de i högsta grad har skapat själva genom kaoset i Iraq och sedan invadera Syrien.
Sionisternas inflytande österut är av en betydligt mer akut och allvarlig karaktär så frekventa terrorbombningar mot Ben Gurion Airport vore ju legit utifrån det perspektivet.
De konstanta attackerna där man pekar på Hezbollah med den ena anledningen efter den andra (den här gången var det ju typ inget alls, det "låg i linje med Sionisternas Anti-Hezbollah Linje"
De som vunnit på israeliska terrorbombningar är deras goda vänner i ISIS / al Nusra, nu slog man ut en civil flygplats och hur hindrar det den här "utvecklingen västerut" för Hezbollah?
Citat:
Ursprungligen postat av
EliasAlucard
^^ Det är ingen slump att ISIS har växt fram exakt där fransmännen hade tänkt etablera ett kristet Assyrien, efter att Storbritannien skänkte bort Assyrien till muslimerna precis som de idag skänker bort England till pakistanier osv. Storbritannien är den felande länken i Europa. Och då specifikt engelsmännen, eftersom irländare och övriga kelter är och alltid har varit ett ganska hederligt, reko folk.
Jag håller med Cent4, de är skönt att tänkande människor bland alla shitposts där det snarast är en religiös syn driver på än fakta.
Det är fan sant det där att åsikt i en sådan här konflikt inte handlar om var man står politiskt (undantag finns, trippel-paranter folket)
.. det handlar om Sanning vs Propaganda
Angående det sista du säger, så är det tragiskt vad UK Gov. gör och det är inte med folkets vilja, om de nu fått korrekt info och inte informationen filtrerad via BBC. Medvetenheten om Sionismen är dock stor i UK och rekordlåg i Sverige tyvärr, och missar man den faktorn så vill jag nog hävda att man missat den viktigaste delen i hur och varför situationen i Mellanöstern och inte minst i Syrien är som den är.
Citat:
Ursprungligen postat av
tfalken
Shit va sjukt, grisar är väl orena djur för muslimer med, det var ett speciellt sätt att kasta in handduken på som jag aldrig hört talas om innan.