2017-04-27, 12:38
Medlem
humanlifes avatar
Ryssland uttrycker stor oro över Turkiets attacker mot kurder, som verkligen bekämpar terrorister. Det är oacceptabelt att angripa dem som kämpar mot IS, vi måste fokusera på kampen mot terrorism nu, den kampen är långtifrån över.

Dessutom kränker Turkiet Syriens suveränitet.
Citat:

Moscow ‘seriously concerned’ about Turkish airstrikes in Iraq, Syria

"We consider these actions inadmissible," the Russian Foreign Ministry said

MOSCOW, April 26./TASS/. Turkey’s airstrikes overnight to April 25 on areas of Iraq and Syria along the border trigger most serious concerns in Moscow, the Russian Foreign Ministry said on Wednesday.
"As the Turkish side declares, the strikes targeted positions of armed units of the Kurdistan Workers’ Party (PKK) and the Syrian Democratic Forces with the close to the PKK Democratic Union Party at the head," the ministry said, adding that some 70 Kurdish fighters were reportedly killed.

"Such moves trigger most serious concern in Moscow. We are talking about actions by Turkish military against Kurdish forces that really stand against terrorist groups, first of all Islamic State, on the ground," the ministry said.

"In conditions when completion of a war against terrorism in Iraq and Syria is still a long way off, such actions definitely discourage consolidation of anti-terrorist efforts, escalating the already tense situation," the ministry said,
"The fact that Turkish airstrikes were conducted on the territory of sovereign states in bypass of their legitimate governments cannot but cause concern. We consider these actions inadmissible, running counter to the founding principles of inter-state relations," the ministry said.

"In this situation we urge all parties to restraint. It is necessary to demonstrate due political foresight and focus attention on a most important for today task - countering international terrorism represented by Islamic State, (Jabhat al) Nusra and other affiliated groups," the ministry said.

More:
http://tass.com/politics/943449
Citera
2017-04-27, 12:48
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad fan håller Israel på med kan man undra? Är de på terroristernas sida nu? Dessa bomber stödjer ju indirekt terroristerna mer eller mindre.
Israel har varit på terroristernas sida hela tiden. Israel är nog den främsta drivkraften bakom kriget mot Syrien.
Assad och Syrien står på palestiniernas sida och har gjort det sedan Israels bildande. Detta tolereras förstås inte av Israel, som kräver att alla skall dansa efter deras pipa och dessutom vill expandera.

Alla kan ju förstå varför det har varit så tyst om Israels roll i kriget mot Syrien. Israels popularitet sjunker ju som en sten ändå.
Citera
2017-04-27, 12:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Har jag ingen aning om vilket system man använder, men de skulle inte förvåna mig ett dugg om de kör med amerikanska vapen via Trump som gett krigsindustrien och de sinnesjuka NeoCons och fullblodtokiga judar fria händer med "The Military Industrial Complex" att beräkna antalet amerikanska trupper läste jag på PressTV:
http://www.presstv.com/Detail/2017/04/27/519601/US-empowers-Pentagon-in-Iraq-Syria-fight

..och jag misstänker att de där Tomahawks Missilerna efter "Assad gasade beautiful babies" i Idlib mer var på Netanyahus order än Trumps.

Här sitter en flinande liten jävla jude och njuter, vilken överaskning du gör verkigen bra reklam för din terrorstats attacker.

EDIT:
Först var du inte antisemit, hur ska du ha det? Eller kommer detta reflexmässigt när du inte har något svar?
Citera
2017-04-27, 12:52
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Vad fan håller Israel på med kan man undra? Är de på terroristernas sida nu? Dessa bomber stödjer ju indirekt terroristerna mer eller mindre.
Du menar som när Assadregimen flygbombar rebeller som avancerar mot IS i östra Qalamoun? Stödjer det inte indirekt IS?
Citera
2017-04-27, 13:22
Medlem
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13941214000765
Kennedy: "Pipeline War" is a the Roots of Syrian Crisis.
Citera
2017-04-27, 13:46
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13941214000765
Kennedy: "Pipeline War" is a the Roots of Syrian Crisis.
Först och främst fick aldrig Assad något förslag om denna tänkta pipe-line, har han sagt i intervjuer. Hans egen tolkning av detta är att Väst inte ville att Syrien skulle bli ett energi-centrum, eftersom de ogillade styret i Syrien.
Därmed inte sagt att pipe-linen har spelat roll, det har det säkert gjort, särskilt för Qatars delaktighet i stödet till terroristerna.

Men jag tror att det är flera faktorer bakom detta krig. En är Israel, som vill ha vänligt sinnade grannar, som man kan dominera och ta mark ifrån.
En annan är att Saudi vill sprida sin form av islam, wahabismen.

Turkiet har sett en chans att lösa kurdfrågan.
Det är många parter inblandade och på toppen av dem förstås USA och deras krav på världsherravälde och att kuva alla länder som inte låter sig styras av USA.
Jag tror dock att Israel är den starkaste rösten i sällskapet.
Citera
2017-04-27, 13:58
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Först och främst fick aldrig Assad något förslag om denna tänkta pipe-line, har han sagt i intervjuer. Hans egen tolkning av detta är att Väst inte ville att Syrien skulle bli ett energi-centrum, eftersom de ogillade styret i Syrien.
Därmed inte sagt att pipe-linen har spelat roll, det har det säkert gjort, särskilt för Qatars delaktighet i stödet till terroristerna.

Men jag tror att det är flera faktorer bakom detta krig. En är Israel, som vill ha vänligt sinnade grannar, som man kan dominera och ta mark ifrån.
En annan är att Saudi vill sprida sin form av islam, wahabismen.

Turkiet har sett en chans att lösa kurdfrågan.
Det är många parter inblandade och på toppen av dem förstås USA och deras krav på världsherravälde och att kuva alla länder som inte låter sig styras av USA.
Jag tror dock att Israel är den starkaste rösten i sällskapet.

Eller så är det så enkelt som att Israel/USA vill bryta länken Iran-Hisbollah och begränsa Irans inflytande västerut. Assad i sig var aldrig något problem för Israel före kriget, Turkiet vill knappast ha någon upplösning av Irak/Syrien, olja och pipelines spelar som du säger ingen roll.

Allt som spelar roll för västsidan här är att begränsa Irans inflytande. Om detta kan man tycka vad man vill men det är det helt avgörande skälet.
Citera
2017-04-27, 14:12
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Eller så är det så enkelt som att Israel/USA vill bryta länken Iran-Hisbollah och begränsa Irans inflytande västerut. Assad i sig var aldrig något problem för Israel före kriget, Turkiet vill knappast ha någon upplösning av Irak/Syrien, olja och pipelines spelar som du säger ingen roll.

Allt som spelar roll för västsidan här är att begränsa Irans inflytande. Om detta kan man tycka vad man vill men det är det helt avgörande skälet.
Det är min uppfattning också.
Citera
2017-04-27, 14:25
Medlem
Citat:

Man har misslyckats kapitalt. IRGCC finns numera kring Golan och förmodligen permanent om man inte hugger huvudet av ormen. Detta gäller givetvis också halshuggarna i KSA och andra delar av regionen.
Citera
2017-04-27, 14:28
Medlem
humanlifes avatar
Citat:

Ja, helt klart vill man begränsa Irans inflytande, det är inget tvivel om den saken. Men som jag ser det, hänger det ihop med faktorerna som jag angav ovan.
Citera
2017-04-27, 15:06
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Fast du sitter inte och gråter över hans miljöpolitik eller annat
Öhh, jo, jag klagade hela tiden under kampanjen över Trump's miljöfientliga politik (hamnade bland annat i långa debatter med SmokeyNegroni, som försvarade Trump's verklighetsfrämmande miljöpolitik, men många av dessa inlägg raderades), och jag har hela tiden kritiserat Trump över hans fega position i cannabisfrågan.

Grejen är att jag inte förväntade mig något annat: det är typiskt republikaner i deras iGnorans och iDioti, att vara totalt förslavade under penningens makt, och därmed både miljöfientliga och anti-cannabis (cannabis är intimt sammankopplad med en grönare värld, eftersom industrihampa är den miljövänligaste växten som finns på denna planet). Och dessutom är inte miljön USA:s ansvar allena.

Men när Trump kom och sa bra grejer i övrigt, var det ju liksom bara att tacka och ta emot.

Citat:
utan du gnäller just på hans favorisering av Israel och hur "Kushner styr utrikespolitiken", när det i själva verket var klart från början att han hade en oerhörd pro-Israel ställning.
Ja, eftersom en "favorisering av Israel" (alltså ZOG) innebär att Kushner är USA:s president, eller kanske bör man kalla det JEWSA. Kushner kallas numera av amerikansk mainstream media, "Secretary of Everything". Detta betyder att Wormtongue Kushner är de facto USA:s president.

JEWSA är hela anledningen till det syriska proxykriget. Syrienkonflikten är en undergren av den zionistiska "Securing the Realm" strategin:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Clean_Break:_A_New_Strategy_for_Securing_the_Rea lm

^^ Visst, den strategin gick inte helt exakt efter schemat, men mer eller mindre har Clean Break strategin verkställts idag, vilket vi ser i Irak, Libyen, Syrien, osv. Ge det några år till och både Iran och Nordkorea kommer befinna sig i lika mycket kaos de också.

Citat:
Och du vet vad en pro-Israel ställning betyder i praktiken, nämligen en aktiv och interventionistisk utrikespolitik. Liksom vad förväntade du dig? lol.
Sluta försök leka klok i efterhand nu. Vi som hejade på Trump under kampanjen, gjorde rätt för oss, . Vi är inte delskyldiga till att Trump visade sig vara en falsk kappvändare. Dessutom varnade jag redan under kampanjen att Trump var en risk:

Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Min poäng är att trots de goda sidorna och bra idéerna som Trump har förfäktat under hela hans kampanj, så finns det varningstecken hos honom som verkligen är olycksbådande. Trump's starka kopplingar till mammonjudar à la Icahn och skurkjudar à la Satanyahu, är verkligen inget att sopa under mattan. Visst, alla andra amerikanska presidentkandidater är lika låsta till judarna de också, och de kommer ju för det mesta inte med något annat bra till skillnad från Trump, men sedan finns det ju den här ondskefulla symboliken kring Trump, som de andra presidentkandidaterna saknar.

Jag är personligen starkt pro-Trump, men mina ögon är öppna och jag sväljer inte, än mindre köper, allt Trump säger utan skepticism.
^^ 2016-06-09

Så bespara mig dina visdomsord är du snäll. Du fattade ingenting då som jag inte också förstod. Vad du har emot Trump vet jag inte, men antagligen ogillar du Trump av fel skäl, som att han ville bygga en mur mot Mexiko och förbjuda muslimsk invandring eller liknande. Antagligen kommer inga av dessa vallöften att verkställas, och vad vi kan förvänta oss från Trump framöver är att han bara kommer att få igenom hans dåliga idéer (miljögiftig klimatpolitik och typ, mer ekonomisk maktkoncentration till de rika).

Citat:
Man kan också tycka att du och andra är ganska lättlurade med tanke på hur ofta Trump bytte åsikter och hur klantig han var rent generellt.
Nej då, jag har alltid bra koll, och jag förstod att Trump's flip-floppande var valfläsk till hans väljarbas (han hade ofta helt annorlunda åsikter kring abort osv, när han var kandidat för Reform party). Precis som nu när Trump verbalt attackerar Assad och bombar en syrisk flygbas; det är Trump när han vänder kappan efter vinden, vilket är tragiskt.

Citat:
Varför hänvisar du till ett minst sju år gammalt klipp? Du vet lika mycket som mig att Hillary var för överenskommelsen med Iran, vilket i princip innebar att USA löste frågan diplomatisk framför militärt. Utan den här överenskommelsen skulle Iran fortsätta med kärnvapenprogrammet och därmed "tvinga" USA till militärt angrepp med tanke på antalet centrifuger de hade utvecklat. Gissa vem som var emot överenskommelsen och ville häva den?
Ja som sagt, Trump var inget starkt kort i Israelfrågan, det var liksom inte därför vi hejade på Trump, för att han hetsade mot Iran och snackade om hur pro-Israel han var. Vi gillade Trump's övriga politik. Är det så svårt för dig att förstå detta?

Citat:
Ryssland uttrycker stor oro över Turkiets attacker mot kurder, som verkligen bekämpar terrorister. Det är oacceptabelt att angripa dem som kämpar mot IS, vi måste fokusera på kampen mot terrorism nu, den kampen är långtifrån över.
Det är ingen större skillnad på kurder och ISIS. Kurder har begått betydligt större folkmord på kristna ursprungsbefolkningen i regionen, armenier/assyrier, än vad ISIS har gjort. Dessutom finns det en hel del kurder inom ISIS också:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ansar_al-Islam

Dessutom är kurder sunni-muslimer också, och den egentligen enda skillnaden eller dispyten med ISIS som kurder har, är att ISIS anser att det skall vara sharialagar över hela MENA, medan kurder anser att det skall finnas en 100% rent befolkad kurdisk nationalstat. Annars förstör ju kurderna, assyriska kulturskatter, förföljer assyrier osv precis som ISIS gör. Lite mer diskret bara eftersom kurderna har en PR-image att tänka på

Citat:
Dessutom kränker Turkiet Syriens suveränitet.

More:
http://tass.com/politics/943449
Det har Turkiet gjort ett bra tag nu, precis som USA, Israel, Saudiarabien osv. Men både Irak och Syrien (samt även "Kurdistan") har kränkt det assyriska folkets suveränitet sedan dag ett. Alla dessa muslimska statsbildningar, är ett brott mot den assyriska mänskligheten. Att ISIS finns idag, beror på att västmakterna gav bort området till sunnimuslimer, och skrapade den ursprungliga assyriska planen:

http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Assyria/Assyria_1919.jpg~original

^^ Det är ingen slump att ISIS har växt fram exakt där fransmännen hade tänkt etablera ett kristet Assyrien, efter att Storbritannien skänkte bort Assyrien till muslimerna precis som de idag skänker bort England till pakistanier osv. Storbritannien är den felande länken i Europa. Och då specifikt engelsmännen, eftersom irländare och övriga kelter är och alltid har varit ett ganska hederligt, reko folk.
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-04-27 kl. 15:12.
Citera
2017-04-27, 15:34
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Öhh, jo, jag klagade hela tiden under kampanjen över Trump's miljöfientliga politik (hamnade bland annat i långa debatter med SmokeyNegroni, som försvarade Trump's verklighetsfrämmande miljöpolitik, men många av dessa inlägg raderades), och jag har hela tiden kritiserat Trump över hans fega position i cannabisfrågan.

Grejen är att jag inte förväntade mig något annat: det är typiskt republikaner i deras iGnorans och iDioti, att vara totalt förslavade under penningens makt, och därmed både miljöfientliga och anti-cannabis (cannabis är intimt sammankopplad med en grönare värld, eftersom industrihampa är den miljövänligaste växten som finns på denna planet). Och dessutom är inte miljön USA:s ansvar allena.

Men när Trump kom och sa bra grejer i övrigt, var det ju liksom bara att tacka och ta emot.

Ja, eftersom en "favorisering av Israel" (alltså ZOG) innebär att Kushner är USA:s president, eller kanske bör man kalla det JEWSA. Kushner kallas numera av amerikansk mainstream media, "Secretary of Everything". Detta betyder att Wormtongue Kushner är de facto USA:s president.

JEWSA är hela anledningen till det syriska proxykriget. Syrienkonflikten är en undergren av den zionistiska "Securing the Realm" strategin:

https://en.wikipedia.org/wiki/A_Clean_Break:_A_New_Strategy_for_Securing_the_Rea lm

^^ Visst, den strategin gick inte helt exakt efter schemat, men mer eller mindre har Clean Break strategin verkställts idag, vilket vi ser i Irak, Libyen, Syrien, osv. Ge det några år till och både Iran och Nordkorea kommer befinna sig i lika mycket kaos de också.

Sluta försök leka klok i efterhand nu. Vi som hejade på Trump under kampanjen, gjorde rätt för oss, . Vi är inte delskyldiga till att Trump visade sig vara en falsk kappvändare. Dessutom varnade jag redan under kampanjen att Trump var en risk:

^^ 2016-06-09

Så bespara mig dina visdomsord är du snäll. Du fattade ingenting då som jag inte också förstod. Vad du har emot Trump vet jag inte, men antagligen ogillar du Trump av fel skäl, som att han ville bygga en mur mot Mexiko och förbjuda muslimsk invandring eller liknande. Antagligen kommer inga av dessa vallöften att verkställas, och vad vi kan förvänta oss från Trump framöver är att han bara kommer att få igenom hans dåliga idéer (miljögiftig klimatpolitik och typ, mer ekonomisk maktkoncentration till de rika).

Nej då, jag har alltid bra koll, och jag förstod att Trump's flip-floppande var valfläsk till hans väljarbas (han hade ofta helt annorlunda åsikter kring abort osv, när han var kandidat för Reform party). Precis som nu när Trump verbalt attackerar Assad och bombar en syrisk flygbas; det är Trump när han vänder kappan efter vinden, vilket är tragiskt.

Ja som sagt, Trump var inget starkt kort i Israelfrågan, det var liksom inte därför vi hejade på Trump, för att han hetsade mot Iran och snackade om hur pro-Israel han var. Vi gillade Trump's övriga politik. Är det så svårt för dig att förstå detta?

Det är ingen större skillnad på kurder och ISIS. Kurder har begått betydligt större folkmord på kristna ursprungsbefolkningen i regionen, armenier/assyrier, än vad ISIS har gjort. Dessutom finns det en hel del kurder inom ISIS också:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ansar_al-Islam

Dessutom är kurder sunni-muslimer också, och den egentligen enda skillnaden eller dispyten med ISIS som kurder har, är att ISIS anser att det skall vara sharialagar över hela MENA, medan kurder anser att det skall finnas en 100% rent befolkad kurdisk nationalstat. Annars förstör ju kurderna, assyriska kulturskatter, förföljer assyrier osv precis som ISIS gör. Lite mer diskret bara eftersom kurderna har en PR-image att tänka på

Det har Turkiet gjort ett bra tag nu, precis som USA, Israel, Saudiarabien osv. Men både Irak och Syrien (samt även "Kurdistan") har kränkt det assyriska folkets suveränitet sedan dag ett. Alla dessa muslimska statsbildningar, är ett brott mot den assyriska mänskligheten. Att ISIS finns idag, beror på att västmakterna gav bort området till sunnimuslimer, och skrapade den ursprungliga assyriska planen:

http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Assyria/Assyria_1919.jpg~original

^^ Det är ingen slump att ISIS har växt fram exakt där fransmännen hade tänkt etablera ett kristet Assyrien, efter att Storbritannien skänkte bort Assyrien till muslimerna precis som de idag skänker bort England till pakistanier osv. Storbritannien är den felande länken i Europa. Och då specifikt engelsmännen, eftersom irländare och övriga kelter är och alltid har varit ett ganska hederligt, reko folk.

Tycker du tillför tråden väldigt mycket med sakliga inlägg. Skriv mer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in