2017-04-18, 23:45
Medlem
Stormuftin , läs ledaren i Dagens Industri, Regeringens största utmaning:
,framöver kommer inte den arbetande delen av befolkningen ha viljan eller möjligheten
betala för alla de som inte arbetar och betalar skatt.
Citera
2017-04-19, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Stormuftin , läs ledaren i Dagens Industri, Regeringens största utmaning:
,framöver kommer inte den arbetande delen av befolkningen ha viljan eller möjligheten
betala för alla de som inte arbetar och betalar skatt.
Jag läste den

Citat:
Det finns en myt om att de flesta flyktingar är högutbildade. Men 1/3 av de nyanlända har otillräckliga grundkunskaper i läsning och räkning. Drygt en fjärdedel av de utrikes födda som är inskrivna på Arbetsförmedlingen har gått i skola i mindre än nio år. Det visar att den tid då arbetslöshet främst var konjunkturellt betingat är förbi.

Ja veeem skapade den myten kan man undra? Och hon listar ett antal nyliberala alternativ. Jag ha ett bättre, betala dem för att åka hem. Vafrör finns det alternativet aldrig med? Och nummer 1 av hennes alternativ borde förstås vara att inte släppa in fler än det finns behov av.
Citera
2017-04-19, 03:45
Medlem
[quote=hushlittledarling|60494625]
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
så det vet vi?
Hur många muslimska terrordåd har vi haft i Sverige, Muslimer som är boende i Sverige som dödar svenskar. Jag ger dig en ärligt chans. Säg de senaste 600 åren.

Nämn ett terrordåd från en muslim som fått uppehållstillstånd och som begått terrordåd.
Sen frågar du dig hur många mord som svenska nazister gjort låt oss säga de senaste 59 åren.
Hur många sprängdåd?
Sen frågar du dig. Överdriver jag rädslan från muslimer?

Absolut. Men har du bevis på att de barn och gamla har dödat?
Hur många av de som dödat utomlands har begått terrordåd i Sverige. Låt oss säga de senaste 1000 åren?

Duktigt du är. Ge mig en länk hur många terrordå de begått i Sverige.
Sen sätter du dig ner och funderar. När blev jag hjärntvättad.

De inte bara konsumerar de är med och producerar också.
Många konsumenter och producenter.
På 50-talet var det inte många restauranger eller kafeer i vårt land. Inte många it-firmor och inte många företag. Idag har sverige fått in 115.000 nya företag som ägs och drivs av invandrare.
du menar att de bara konsumenterar på bidrag?
idiot.

Åh... du kommer med ett klokt jämförelse.
Bra. Jag gillar det.
Ett försäkringsbolag skiter fullständigt i hudfärg utan fokuserar på ålder (ungdom, medelålders eller gammal), Hur länge du ägt din bil, bostad, båt, pryl.
De skiter i hudfärg, religion, vem du knullar, vad du äter, hur du ser ut.

Ditt exempel stinker.

Du kan ta ett annat exempel.

Ett fotbollslag kan bestå av många olika spelare, från olika länder, hudfärger, bakgrunder.
Du dömer inte en grym fotbollsspelare och sätter honom på bänken för att hans farsa deltog i finska vinterkriget och det vet ju vad som hände där....
Man dömer inte individer utifrån bakgrund utan efter prestation.
Därför kan ett fotbollslag bestå av svenskar, muslimer, svarta, gula, bögar, kristna, bögar.

Varför fungerar det där och inte i vårt samhälle?
Jo, för att i vårt samhälle finns det människor som är rasister och hotar dessa människor och de som försvarar indidien får äta bajs till frukost av er djävla vidriga rasister.
släpp sargen och kom in i matchen.
Din ideologi är dödsdömd och du kommer dö bitter.
Det kommer aldrig ske att du kommer få bort 1,5 miljoner individer ut ur vårt land.

Uttalade terrordåd är 2. Och det är givetvis 2 för många. Sedan har invandringen på allvar heller inte pågått speciellt länge.

Hur många brott nazister har begått är totalt irrelevant. Om inte nazisterna är invandrade. Relativisering när det är som värst.

Du frånkommer aldrig det faktum att invandrare generellt betalar in mycket mindre skatt än de förbrukar resurser. För att en grupp ska bära sina.egna kostnader i Sverige krävs en sysselsättningsgrad om 75% med svensk medellön. Invandrare från mena länder är oerhört långt från att uppnå detta.

Du lyckas också att "missa" att nämna att Sverige är världsledande i att få fram IS-krigare. Vad de 100-tals som rest från Sverige för att kriga för IS ställt till med kan man bara drömma om. Men det är också collateral damage för dig verkar det som.

Jag har aldrig påstått att 1.5 miljoner människor ska slängas ut. Du hittar på strawmen till höger och vänster och slänger sedan idiotanklagelser runt dig. Pajas är vad du är.

Försäkringsbolag generaliserar grovt vilket de som med någon trovärdighet hävdar att individ ska gå före grupp bör avsky.
Senast redigerad av flanders 2017-04-19 kl. 03:50.
Citera
2017-04-19, 05:15
Medlem
Pungsvings avatar
Svensken kommer kräva högre skatter och mer bevakning, mer förbud om att försvara sig själv vid attack. Allt som är fel vill svensken ha mer av. V kommer växa. Fler zigenare välkomnas.
Senast redigerad av Pungsving 2017-04-19 kl. 05:19.
Citera
2017-04-27, 21:18
Medlem
Erik Östs avatar
[quote=flanders|60497040]
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling

Uttalade terrordåd är 2. Och det är givetvis 2 för många. Sedan har invandringen på allvar heller inte pågått speciellt länge.

Hur många brott nazister har begått är totalt irrelevant. Om inte nazisterna är invandrade. Relativisering när det är som värst.

Du frånkommer aldrig det faktum att invandrare generellt betalar in mycket mindre skatt än de förbrukar resurser. För att en grupp ska bära sina.egna kostnader i Sverige krävs en sysselsättningsgrad om 75% med svensk medellön. Invandrare från mena länder är oerhört långt från att uppnå detta.

Du lyckas också att "missa" att nämna att Sverige är världsledande i att få fram IS-krigare. Vad de 100-tals som rest från Sverige för att kriga för IS ställt till med kan man bara drömma om. Men det är också collateral damage för dig verkar det som.

Jag har aldrig påstått att 1.5 miljoner människor ska slängas ut. Du hittar på strawmen till höger och vänster och slänger sedan idiotanklagelser runt dig. Pajas är vad du är.

Försäkringsbolag generaliserar grovt vilket de som med någon trovärdighet hävdar att individ ska gå före grupp bör avsky.

2 bara?

Där är nog jag extremare för i min tolkning av vårt sönderfallande välfärdssamhälle är varje islamrelaterat brott ett "terroristbrott"!

D.v.s härskarbrott som jag brukar kalla det när man ockuperat ett land , lite privat sådingadära!

Då börjar vi , men om man har lite för förkunskaper i vad det är för djur som sitter på våra kåkar nu för tiden underlättar det :

1. Stenkastning mot utryckningsfordon i "utsatta områden" (j-la ynklig beteckning på ett område när våra misslyckade politiker ordbajsar)
2.
Gängkriminalitet ! (brå borde visa den riktiga statistiken, mycket mörkas när man inte tar med andra och tredje generations importerade problem)
3.
Ungdomsgäng! (se punkt 2. ang statistik , första stycket )
4.
Våldtäkt av Riktiga svenskor i de flesta fall men även män drabbas med jämna mellanrum (under WWII våldtog de allierade oavsett land tyskor till höger och vänster,tänk på det.)
5.
Vardagsbrott (se brå punkt 2 ang statistik återigen .

Ska jag fortsätta? nä det borde räcka för en normal människa men vet ni?

Normala människor skrämmer skiten ur mig i det här landet nu för tiden!

No go zoner är uteslutande skapat av våra islamrunkande politiker ,inget annat!

(Glömde skriva i punkt 1. ang ordbajsande politiker "våra gemensamma utmaningar!", va fan,dra åt h-e jag vill inte vara med i den sjuka "gemenskapen")
Senast redigerad av Erik Öst 2017-04-27 kl. 21:37.
Citera
2017-04-28, 15:21
Medlem
psaks avatar
66-årig kvinna, f ö miljöpartist, nu också död.

Innan skiten hände dvs nyss så hette det "Nää Sverige som är så öppna och tar hand om invandrare vi drabbas inte av terror". Joråsåatte..
Citera
2017-04-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psak
66-årig kvinna, f ö miljöpartist, nu också död.

Innan skiten hände dvs nyss så hette det "Nää Sverige som är så öppna och tar hand om invandrare vi drabbas inte av terror". Joråsåatte..

Ironi i sin mest bestialiska form..
Citera
2017-04-28, 23:08
Medlem
hushlittledarlings avatar
[quote=Erik Öst|60576707]
Citat:
Ursprungligen postat av flanders

2 bara?

Där är nog jag extremare för i min tolkning av vårt sönderfallande välfärdssamhälle är varje islamrelaterat brott ett "terroristbrott"!

D.v.s härskarbrott som jag brukar kalla det när man ockuperat ett land , lite privat sådingadära!

Då börjar vi , men om man har lite för förkunskaper i vad det är för djur som sitter på våra kåkar nu för tiden underlättar det :

1. Stenkastning mot utryckningsfordon i "utsatta områden" (j-la ynklig beteckning på ett område när våra misslyckade politiker ordbajsar)
2.
Gängkriminalitet ! (brå borde visa den riktiga statistiken, mycket mörkas när man inte tar med andra och tredje generations importerade problem)
3.
Ungdomsgäng! (se punkt 2. ang statistik , första stycket )
4.
Våldtäkt av Riktiga svenskor i de flesta fall men även män drabbas med jämna mellanrum (under WWII våldtog de allierade oavsett land tyskor till höger och vänster,tänk på det.)
5.
Vardagsbrott (se brå punkt 2 ang statistik återigen .

Ska jag fortsätta? nä det borde räcka för en normal människa men vet ni?

Normala människor skrämmer skiten ur mig i det här landet nu för tiden!

No go zoner är uteslutande skapat av våra islamrunkande politiker ,inget annat!

(Glömde skriva i punkt 1. ang ordbajsande politiker "våra gemensamma utmaningar!", va fan,dra åt h-e jag vill inte vara med i den sjuka "gemenskapen")

Sjukaste jag läst.
All skit som pågår i föroterna är SDs fel. De har polaiserat och de ger inga förslag på hur man ska lösa människors fattigdom. De röstar igenom alla skattesänkningar för rika men spottar på fattiga.
Därför är människor desperata. Det var även så på 70-talet, fanns kravaller på 60-talet i hela Europa.
Raskrigen i USA stod de vita för eftesrsm deras enorma hat och maktutövande drabbade.

Om folk har det bra och är respekterade uppstår det inte problem.
Vill du ha problem, sprider hat, politisk skadar människor får du problem.

Roten är ditt. Ditt och dina fascsitvänner som hat.
Människor som känner sig sedda, behövda och omtyckta begår inte skit.

Allt det du beskriver är kriminella handlingar, samtidigt går 600.000 andra invandrare och gör sitt jobb, betalar sin skatt sm gör att du kan sitta hemma och porrsurfa och gnälla på nätet.
Problemet är att du tittar på några ungdomar som begår bus, men du ser inte 1,5 miljoner andra som gynnar sverige.
Vad säger det om dig?
Jo, att du är korkad.
Citera
2017-04-29, 00:30
Medlem
[quote=hushlittledarling|60586295]
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst

Sjukaste jag läst.
All skit som pågår i föroterna är SDs fel. De har polaiserat och de ger inga förslag på hur man ska lösa människors fattigdom. De röstar igenom alla skattesänkningar för rika men spottar på fattiga.
Därför är människor desperata. Det var även så på 70-talet, fanns kravaller på 60-talet i hela Europa.
Raskrigen i USA stod de vita för eftesrsm deras enorma hat och maktutövande drabbade.

Om folk har det bra och är respekterade uppstår det inte problem.
Vill du ha problem, sprider hat, politisk skadar människor får du problem.

Roten är ditt. Ditt och dina fascsitvänner som hat.
Människor som känner sig sedda, behövda och omtyckta begår inte skit.

Allt det du beskriver är kriminella handlingar, samtidigt går 600.000 andra invandrare och gör sitt jobb, betalar sin skatt sm gör att du kan sitta hemma och porrsurfa och gnälla på nätet.
Problemet är att du tittar på några ungdomar som begår bus, men du ser inte 1,5 miljoner andra som gynnar sverige.
Vad säger det om dig?
Jo, att du är korkad.
Förlåt men, hur var nu slogan? Vi är 87%? SD och alliansen är lika skyldiga till all skit som pågår i förorten.

Sedan är påståendet inte sant. Du kan leta rasism i all oändlighet och ändra strukturer men inte lösa något. I Sverige har du fortfarande massvis av möjligheter att göra ditt liv bättre om du har det dåligt. Ta lån o av staten och studera. Våra antagningar till universitetet har inte rasistiska strukturer. Gör högskoleprovet om dina betyg är kassa och sluta skyll ifrån dig. Samhället har ett ansvar men individen har också ansvar gentemot samhället.
Citera
2017-04-29, 01:21
Bannlyst
The answer to your silly qustion is... some Sweds... We are really upset, treated this way, in europe. should i hit you in your face to make you understand?

Im a boxer, i would nevber do that, love me and fuck me, i might find, the love of my life sometime.. If i do, i will, take you to heaven and back...
Citera
2017-05-01, 09:29
Medlem
hushlittledarlings avatar
[quote=Lagomjante|60586936]
Citat:
Förlåt men, hur var nu slogan? Vi är 87%? SD och alliansen är lika skyldiga till all skit som pågår i förorten.

Sedan är påståendet inte sant. Du kan leta rasism i all oändlighet och ändra strukturer men inte lösa något. I Sverige har du fortfarande massvis av möjligheter att göra ditt liv bättre om du har det dåligt. Ta lån o av staten och studera. Våra antagningar till universitetet har inte rasistiska strukturer. Gör högskoleprovet om dina betyg är kassa och sluta skyll ifrån dig. Samhället har ett ansvar men individen har också ansvar gentemot samhället.

exakt. Individen har ett ansvar. Söker man sig då till ett parti som gör allt för att klumpa ihop och kollektivt straffa individer för vad andra individer gjort så är man dum i huvuvdet.

Det måste samhället visa och stå upp.

Terrorism har ingen religion.
Terrorism finns överallt där sekteristiska rörelser finns. Det finns alltid nån som vill vara värst i den lilla sekten oavsett om det är AFA, NMR, IS...

Sekulära och liberala rörelser begår inte övergrepp på andra. Därför bör man söka sig dit och inte till nazist, kommunis, islamism, sionism eller nån annan djälva ism.
Sunt djävla förnuft.
Citera
2017-05-01, 09:37
Bannlyst
Citat:
exakt. Individen har ett ansvar. Söker man sig då till ett parti som gör allt för att klumpa ihop och kollektivt straffa individer för vad andra individer gjort så är man dum i huvuvdet.

Det måste samhället visa och stå upp.

Terrorism har ingen religion.
Terrorism finns överallt där sekteristiska rörelser finns. Det finns alltid nån som vill vara värst i den lilla sekten oavsett om det är AFA, NMR, IS...

Sekulära och liberala rörelser begår inte övergrepp på andra. Därför bör man söka sig dit och inte till nazist, kommunis, islamism, sionism eller nån annan djälva ism.
Sunt djävla förnuft.
Du är otroligt dum i huvudet, den västerländska liberalismen har begått ett enormt övergrepp på den arabiska världen hur länge som helst. USA har inte gjort annat än krigat där sedan slutet av andra världskriget. Och sen pratar du om multikulturalism som om det inte skulle innebära problem. Vi pratar inte bara om jihadism i Europa, vi pratar segregation, gruppvåldtäkter, Taharrush, våldtäkter, gängkriminalitet, bilbränder och stenkastning mot blåljuspersonal. Vi pratar om olika värderingar som inte kan samexistera. Jävla pucko.
Senast redigerad av jeanclaudevandamme 2017-05-01 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in