2017-04-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
SD är att lätt insedda skäl inte politiskt ansvarig för regeringens politik.
SD sitter (tyvärr) i riksdagen och är därmed delansvariga för den politik som förs i Sverige och givetvis också för den propaganda och hatretorik de och deras nätfegisar sprider.
Citera
2017-04-10, 22:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
SD sitter (tyvärr) i riksdagen och är därmed delansvariga för den politik som förs i Sverige och givetvis också för den propaganda och hatretorik de och deras nätfegisar sprider.

Varken SD eller t.ex. Centerpartiet är "delansvariga" för regeringen politik.

-----

Det är f.ö. upprörande att du kapar en tråd, som är avsedd att handla om "Hur kommer terrordådet i Stockholm påverka svenska politiken/samhället?", och använder tråden till att skriva (hittills) 69 inlägg, om hur du ser på sverigedemokraterna.
Citera
2017-04-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKongMajor

i detta fall är det så jävla enkelt egentligen - en person som finns på Säpos radar för terrorism, när den personen får ett utvisningsbeslut ska det gå så fort att personen inte ens hinner förstå vad som hänt. till flygplatsen, hejdå, lycka till. misstankar som inte kan bevisas ska inte ligga personen i fatet under asylhandläggningen, men när ett avvisningsbeslut tagits mot en person där de misstankarna existerar - då ska man inte ens hinna säga flaska förrän personen befinner sig i Långtbortistan eller var fan han nu kom ifrån.

Jag tror tyvärr inte att det går att få ut personer som avvisas så fort. Det vore underbart om det gick.

Det behövs en del pappersarbete: det mottagande landets myndigheter måste nog underrättas att det kommer en utvisad person

En del länder vill inte ta emot sina medborgare

I många fall har illegalerna inte passet på sig när de grips eller något giltigt pass alls. Det tar då ett tag att utreda vilken nationalitet de har, och om det måste utfärdas ett nytt pass måste mottagarlandets ambassad här medverka

Jag tycker dock att vi ska sätta många fler som fått utvisningsbeslut i förvar medan man väntar på att de kan skickas hem. Ygeman har fixat 100 nya platser, men det behövs många fler
Citera
2017-04-10, 22:56
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Hoppas kan du ju alltid men SD får nog vara glada om de ens når 15% i valet.
Jag tror helt klart SD kommer börja tappa väljare. Max 15% i valet mne jag tror de kan backa ner på samma som de hade 2014.
Citera
2017-04-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag tror tyvärr inte att det går att få ut personer som avvisas så fort. Det vore underbart om det gick.

Det behövs en del pappersarbete: det mottagande landets myndigheter måste nog underrättas att det kommer en utvisad person

En del länder vill inte ta emot sina medborgare

I många fall har illegalerna inte passet på sig när de grips eller något giltigt pass alls. Det tar då ett tag att utreda vilken nationalitet de har, och om det måste utfärdas ett nytt pass måste mottagarlandets ambassad här medverka

Jag tycker dock att vi ska sätta många fler som fått utvisningsbeslut i förvar medan man väntar på att de kan skickas hem. Ygeman har fixat 100 nya platser, men det behövs många fler
Hyr ett läger i Marocko eller Afghanistan ska ni dock få se att deras fötter får vingar. Du talar teknikaliteter. Så har det varit från dag 1. Först var det "internationella avtal", sen var det EU, etc etc i i all oändlighet. Vi hade kunnat få slut på invandringen på en vecka om de rätta signalerna hade sänts. När ska vi göra det som är rätt? Det är som en parodi, från start till Egyptifieringen av Sverige. Snart är vi Sveriges kopter, var så säkra (läs dagens text om det av Arpi i svenskan)
Citera
2017-04-10, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Varken SD eller t.ex. Centerpartiet är "delansvariga" för regeringen politik.

-----

Det är f.ö. upprörande att du kapar en tråd,.
Inte mer upprörande än att du kapar mitt inlägg som handlade om SD's egna ansvar. Det ansvaret är STORT!
Citera
2017-04-10, 23:53
Medlem
Knappt alls. Lite ojjande i början, kanske lite jagande av konsekvenser, men aldrig ta tag i orsaken, det är för vågat!
Citera
2017-04-10, 23:55
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Inte mer upprörande än att du kapar mitt inlägg som handlade om SD's egna ansvar. Det ansvaret är STORT!

Din inställning till SD, att du anser att SD är ansvarig för regeringens politik, att du anser att SD är ansvarig för terrordådet m.m. m.m. har intet att göra med TS: Hur kommer terrordådet i Stockholm påverka svenska politiken/samhället?

-----

Det är upprörande att du kapar en tråd, som är avsedd att handla om "Hur kommer terrordådet i Stockholm påverka svenska politiken/samhället?", och använder tråden till att skriva (hittills) 70 inlägg, om hur du ser på Sverigedemokraterna.
Citera
2017-04-11, 00:09
Medlem
Citat:

Sprider du hatretorik mot SD, nätfegis?

Angående trådens ämne: Antagligen kommer SD växa ytterligare nu efter terrordådet. Det finns mycket frustration efter att så lite kritiska frågor ställs till ansvariga politiker.
Citera
2017-04-11, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda

Angående trådens ämne: Antagligen kommer SD växa ytterligare nu efter terrordådet. Det finns mycket frustration efter att så lite kritiska frågor ställs till ansvariga politiker.
Nej SD kommer inte växa ytterligare idiotväljarkvoten för dom är fylld och deras stöd kommer säkerligen kannibaliseras när missnöjda och utfrysta SD partister bildar ett nytt parti till nästa val. Troligtvis kommer det dessutom även komma ett vettigare parti för humanister och upplysta som troligtvis inte får så många ex-SD röster men kan ta sig in i riksdagen och därmed försvaga SD ytterligare.
Citera
2017-04-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tror helt klart SD kommer börja tappa väljare. Max 15% i valet mne jag tror de kan backa ner på samma som de hade 2014.

Aha, varför tror du det?

? Jagtror att SD kommer att fortsätta växa på grund av terrorattacken.
Citera
2017-04-11, 00:27
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Antagligen kommer SD växa ytterligare nu efter terrordådet. Det finns mycket frustration efter att så lite kritiska frågor ställs till ansvariga politiker.

Japp. Och Löfvens beslut att utesluta SD från regeringens samtal med övriga partiledare betr. nya åtgärder mot terrorismen, det kommer också att ge SD fler röster.

http://www.expressen.se/nyheter/akesson-portas-fran-lofvens-terrorsamtal/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in