Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-26, 19:54
  #16849
Medlem
arbetets avatar
Ny Online-tidning om AGW:

Green Fraud Daily

Citat:
The green movement is a fraud perpetuated by those who falsely believe the planet is warming and it is our fault. #GreenFraud #ClimateChange #GlobalWarming

Ex. på artiklar:

Al Gore’s New Group Demands $15 Trillion To Fight Global Warming

The Magic Disappearing $100 Billion Climate Fund

Alabama climate change skeptic believes shots 'targeted' his office floor

Read all about it!:

http://paper.li/GreenFraud/1402893935#/
Citera
2017-04-26, 20:11
  #16850
Medlem
lasternassummas avatar
Heartland - Välkända lögnare och bedragare
När det gäller lögnare och bedragare i klimatfrågor ska vi inte glömma bort Heartland!

Philip Morris betalar Heartland för att propagera för att tobaksrökning inte är skadligt:
http://www.sourcewatch.org/index.php...te_and_tobacco

Bröderna Koch, ökända oljemagnater som varit med och betalat för att Trump skulle bli president, betalar Heartland för att propagera för att det inte pågår någon antropogen global uppvärmning:
https://www.theguardian.com/environm...titute-climate

Heartland - Även ökända näthatare!
https://thinkprogress.org/heartland-...n-65bb91ce3e39

Heartland är värdiga representanter för alla klimatförnekare! Dom ljuger, utan att tveka, om vad som helst! Bara dom får betalt!

__________________
Senast redigerad av lasternassumma 2017-04-26 kl. 20:14.
Citera
2017-04-27, 07:46
  #16851
Medlem
arbetets avatar
I AGW-lurendrejeriets kölvatten har vi nu fått ekoterrorism:

Ecoterrorism?

Citat:
One of the nation’s leading scientists Dr. Roy Spencer of the University of Alabama reports at his website that 7 shots were fired at the National Space Science and Technology Center*in Huntsville Alabama, all hitting the fourth floor where the office of renowned pioneering climate scientist Prof. John Christy is located.

It is suspected that the shots were fired over the weekend during the “March for Science” demonstration. Dr. Spencer’s office is located in another part of the same building.
“I think this is more than a coincidence,” Spencer wrote at his site.

Both Spencer and Christy have been outspoken critics of the*climate science alarmism often spread by alarmist scientists, militant environmental activists and mass media.

- See more at: http://notrickszone.com/2017/04/24/7....HePd9vgK.dpuf

När ska vansinnet sluta?
Citera
2017-04-27, 13:50
  #16852
Medlem
arbetets avatar
Antarktis blir kallare:

Oops, Warmists just lost the Antarctic peninsula – it is now cooling

Citat:
A warming trend of 0.32*°C/decade during 1979–1997 to a cooling trend of −*0.47*°C/decade during 1999–2014.

Remember the much ballyhooed paper that made the cover of Nature, Steig et al, “Warming of the Antarctic ice-sheet surface since the 1957 International Geophysical Year”, Nature, Jan 22, 2009*that included*some conspicuously errant Mannian math from the master of making trends out of noisy data himself? Well, that just went south, literally.

And it just isn’t because the Steig et al. paper was wrong, as proven by three climate skeptics that submitted their own rebuttal, no, it’s because mother nature herself reversed the trend in actual temperature data in the Antarctic peninsula, and that one place where it was warming, was smeared over the entire continent by Mannian math to make it appear the whole of the Antarctic was warming.
The peninsula was the only bit of the Antarctic that suited the Warmists. *They gleefully reported glacial breakups there, quite ignoring that the Antarctic as a whole was certainly not warming and was in fact tending to cool. *The study below however shows that the warmer period on the peninsula was an atypical blip that has now reversed.

https://wattsupwiththat.com/2017/04/...s-now-cooling/

Hur ska det här sluta?
Citera
2017-04-27, 13:57
  #16853
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Antarktis blir kallare:

Oops, Warmists just lost the Antarctic peninsula – it is now cooling



https://wattsupwiththat.com/2017/04/...s-now-cooling/

Hur ska det här sluta?
Man kan väl sammanfatta det som att klimatet blir kallare över Arktis medan vädret blir kallare över Antarktis.
Citera
2017-04-27, 15:02
  #16854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I AGW-lurendrejeriets kölvatten har vi nu fått ekoterrorism:
Polisen är av annan uppfattning. Det finns inget som tyder på att det var en attack riktad mot Christy.

Länk till mer detaljer:
http://www.al.com/news/huntsville/in..._building.html
__________________
Senast redigerad av Xenonen 2017-04-27 kl. 15:04.
Citera
2017-04-27, 15:11
  #16855
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Man kan väl sammanfatta det som att klimatet blir kallare över Arktis medan vädret blir kallare över Antarktis.
Varmare över Arktis skulle det vara
Citera
2017-04-27, 17:06
  #16856
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
I AGW-lurendrejeriets kölvatten har vi nu fått ekoterrorism:

Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Polisen är av annan uppfattning. Det finns inget som tyder på att det var en attack riktad mot Christy.

Länk till mer detaljer:
http://www.al.com/news/huntsville/in..._building.html

Bokstavskombinationerna ute på kanten
Dom här förnekarorganisationerna som döljer sig bakom olika bokstavskombinationer ute på förnekarkanten har ju visat prov tidigare på att ge sig på varandra när dom inte är överens om exakt vad som ska förnekas och hur mycket.
Jag tror att vi kommer att få se olika radikaliserade våldsbejakande klimatförnekarorganisationer ge sig på varandra oftare i framtiden.
Det finns säker någon som inte tycker att Christy inte är tillräckligt extrem. Han hävdar ju inte att det pågår en global nedkylning som följd av CO2-utsläpp.

Klimatförändring och trädgårdsodling
De perfekta engelska trädgårdarna är snart ett minne blott, om man ska tro den här artikeln.
https://phys.org/news/2017-04-outlin...gardeners.html

Citera
2017-04-27, 17:42
  #16857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jag tror att vi kommer att få se olika radikaliserade våldsbejakande klimatförnekarorganisationer ge sig på varandra oftare i framtiden.
Det där låter än mer konspiratoriskt än arbetets version. Möjligen i så fall att det var någon vetenskapsmotståndare som sköt mot universitetet bara för att det representerar vetenskap. Det finns inget som tyder på att Christy på något sätt var måltavla. Det var ju mitt i natten så uppenbarligen var det inte folk som var måltavlan och skotten var så spridda att det knappast var något speciellt kontor heller.
Citera
2017-04-27, 17:56
  #16858
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Det där låter än mer konspiratoriskt än arbetets version. Möjligen i så fall att det var någon vetenskapsmotståndare som sköt mot universitetet bara för att det representerar vetenskap. Det finns inget som tyder på att Christy på något sätt var måltavla. Det var ju mitt i natten så uppenbarligen var det inte folk som var måltavlan och skotten var så spridda att det knappast var något speciellt kontor heller.

Om du menar att man knappast kan ställa till rätta genom att möta en konspirationsteori med en annan så håller jag med. Samtidigt blir det svårt att konsekvent leverera faktaargument till någon som är totalt faktaresistent.

Jag var ett litet uns ironisk i inlägget ovan. Jag tror att du förstod budskapet, men jag tvivlar att det nådde fram till de som det var avsett för...

Personligen noterar jag att trollandet och näthatandet, i inlägg och i PM, från klimatförnekare, överträffar allt jag sett tidigare. Det kan ju bidra till att jag är benägen att tro att dom är dödsknarkande, radikaliserade, våldsbejakande nazister hela bunten. Från den utgångspunkten blir ju många annars totalt obegripliga förnekarinlägg ett uns lättare att förstå.

Eftersom jag fortfarande skriver här så kan jag ju ändå konstatera att ingen av de som skrivit att dom ska komma hem till mig och mörda mig på natten och skära mitt hjärta i strimlor, ännu har gjort det.

__________________
Senast redigerad av lasternassumma 2017-04-27 kl. 18:05.
Citera
2017-04-27, 21:33
  #16859
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Bokstavskombinationerna ute på kanten
Dom här förnekarorganisationerna som döljer sig bakom olika bokstavskombinationer ute på förnekarkanten har ju visat prov tidigare på att ge sig på varandra när dom inte är överens om exakt vad som ska förnekas och hur mycket.
Jag tror att vi kommer att få se olika radikaliserade våldsbejakande klimatförnekarorganisationer ge sig på varandra oftare i framtiden.
Det finns säker någon som inte tycker att Christy inte är tillräckligt extrem. Han hävdar ju inte att det pågår en global nedkylning som följd av CO2-utsläpp.

Klimatförändring och trädgårdsodling
De perfekta engelska trädgårdarna är snart ett minne blott, om man ska tro den här artikeln.
https://phys.org/news/2017-04-outlin...gardeners.html
Lågvattenmärke även för att komma från dig. Visa av erfarenhet vet vi ju att det främst är den autonoma vänstern/miljörörelsen som är våldsbenägna.

Långsiktigt kommer de engelska trädgårdarna ligga under is, så visst har du rätt i att de är hotade. Mer värme i just regnlandet England torde dock knappast hota någon växtlighet öht.

Skärpning, tagelskjortan, du kan bättre än så här.
__________________
Senast redigerad av Brain Damage 2017-04-27 kl. 21:35.
Citera
2017-04-28, 01:10
  #16860
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Några av de mer uppseendeväckande uppgifterna som refereras till nedan.
– Årets vinter i Arktis var 6°C varmare än normalt.
– Under perioder var det så mycket som 28°C varmare än normalt.
– Om utvecklingen fortsätter så kommer delar av Arktis att vara 9°C varmare 2050.

Kanske hotas den Grönländska isen tidigare än vad vi trott?

Climate Change Is Pushing the Arctic Into a New State Faster Than Scientists Expected

"The findings, released Monday in the Snow, Water, Ice and Permafrost in the Arctic (SWIPA) assessment, come after a winter of extreme discontent for the region. Sea ice receded a bit in November, a rare occurrence, and hit a record-low maximum for the third year in a row. Temperatures averaged 6°C above normal, driven by sustained mild weather that was punctured by periods of almost unheard of heat when temperatures reached up to 28°C above normal.

This past winter is just the latest in a string of bizarre years and the report, authored by 90 Arctic experts, is the latest in a long line of increasingly dire warnings for the fastest-warming region on the planet. If carbon pollution isn’t slowed, parts of the Arctic could warm a whopping 9°C by the 2050s.

“With each additional year of data, it becomes increasingly clear that the Arctic as we know it is being replaced by a warmer, wetter, and more variable environment,” the scientists wrote. “This transformation has profound implications for people, resources and ecosystems worldwide.”"


https://www.wunderground.com/news/cl...global-warming

En kille som vet hur man använder fetning
Det spelar ingen roll vad jag svamlar om, mina fetningar ger en känsla av struktur som verkar lugnande på många

Skillnaden mellan klimat och väder
Spelar ingen roll, jag kan lätt trycka ut bajskorvar likt ""The findings, released Monday in the Snow, Water, Ice and Permafrost in the Arctic (SWIPA) assessment, come after a winter of extreme discontent for the region. Sea ice receded a bit in November, a rare occurrence, and hit a record-low maximum for the third year in a row. Temperatures averaged 6°C above normal, driven by sustained mild weather that was punctured by periods of almost unheard of heat when temperatures reached up to 28°C above normal."

Och detta utan att ens blinka. Inte ens med brunögat.

Tok-extrapolationer baserade på i princip vad som helst
This past winter is just the latest in a string of bizarre years and the report, authored by 90 Arctic experts, is the latest in a long line of increasingly dire warnings for the fastest-warming region on the planet. If carbon pollution isn’t slowed, parts of the Arctic could warm a whopping 9°C by the 2050s.

“With each additional year of data, it becomes increasingly clear that the Arctic as we know it is being replaced by a warmer, wetter, and more variable environment,” the scientists wrote. “This transformation has profound implications for people, resources and ecosystems worldwide.”"


Vikten av intellektuell ohederlighet och "double standards"
Först kritiserar man de som länkar till random bloggar, sen länkar man till random blogg
https://www.wunderground.com/news/cl...global-warming

Många är tveksamma, få är utvalda men de riktiga männen vet vad de ska göra
Ingen aning vad det jag fetade precis nu kan betyda, men det kändes bra att skriva i fetstil. Dessutom tror jag att det kan ha uppfattats som intellektuellt, typ av Jay-Z, Rockström eller min idol Xenonen.

På mobilen.
__________________
Senast redigerad av Superlistig 2017-04-28 kl. 01:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback