Citat:
Ursprungligen postat av
Grus-Kalle
Inbytte Stenzel trycker in 2-1 hemma mot B04 i 88. min och SCF ligger hela veckan på direktplats till EL. Mycket imponerande och riktigt fint resultat för Streichs arbete.
Edit: Riktigt svagt resultat av B04, 59 MEUR marknadsvärde slår 274MEUR(!).
Jag kopierar in en del av ett inlägg från Freiburgs forum. Resten av inlägget är också intressant och diskuterar i hur det kommer sig att Freiburg inte riskerar att tappa särskilt många spelare.
Citat:
Ein bisschen stehe ich ja schon drauf, ich gebe es zu. Aber: es hilft immer wieder, Dinge in Perspektive zu rücken. Was haben die beiden Mannschaften vom Wochenende eigentlich gekostet?
Schwolow (Jugend) - Ignjovski (0.75) , Söyüncü (2,5) , Kempf (0,8) , C. Günter (Jugend) - Höfler (Jugend) - Frantz (1,0) - O. Bulut (1,2) , Haberer (2,0) - Niederlechner (Leihe) - Petersen (2,8)
Einwechslungen:
76. Nielsen (0,6)
85. P. Stenzel (Leihe)
90. + 1 Guedé (0,3)
vs
Leno (7,5) - Hilbert (ablösefrei) , Dragovic (18,0) , Toprak (3,0) , Wendell (6,5) - Baumgartlinger (3,0) , Kampl (11,0) - Havertz (Jugend) , Volland (20,0) , Brandt (0,4 - Jugend Wolfsburg) - Chicharito (12,0)
62. Bailey (13,5)
79. Aranguiz (13,0)
90. Pohjanpalo (?)
Niederlechner och Stenzel kommer kosta ca tre miljoner vardera att lösa från respektive klubb. Men då har vi fortfarande en skillnad på drygt
15 miljoner för Freiburg och
100+ miljoner för Leverkusen.
Det är inte konstigt att de flesta inte har höga tankar om Freiburg och deras spel, och detta är en bidragande faktor. Men att man hittar spelare för ett bra pris är inte samma sak som att hitta dåliga spelare. Det är bara Ignovjski och Bulut jag hade bytt bort mot Leverkusens respektive (som ironiskt nog kostade mindre). Och Kempf för Toprak, om jag ska vara helt ärlig