2017-05-13, 19:29
Medlem
cyberkalles avatar
Långt ifrån nykter men jävla vilka resu ltat hade gärna sett Augsburg mot Dortmund men missat a k fotboll det är inte vanligt men sista omgången kommer jag deltar
Citera
2017-05-13, 20:07
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Slår Forsberg rekord för antal assist på en säsong tro?
Mycket möjligt, Leipzig möter ligans formsvagaste lag, Frankfurt, sista omgången. Vore verkligen kul om han fixade det.
Citera
2017-05-13, 20:28
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Långt ifrån nykter men jävla vilka resu ltat hade gärna sett Augsburg mot Dortmund men missat a k fotboll det är inte vanligt men sista omgången kommer jag deltar
Tycker alltid det är tråkigt när du inte deltar i matchtrådarna, men med en sån berusningsgrad kanske det var bäst idag.

För vilken j-la omgång. Hade du hållit på HSV skulle du nog fått hjärtinfarkt eller sparkat sönder TV:n/Datorn för att sen försöka fixa ihop den med silvertejp..
Citera
2017-05-13, 21:43
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ni har givetvis rätt, var lite snabb i mina tankar. Men att allt hänger på vad som händer mellan HSV och VfL är väl ingen tvekan om?

Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Så är det, HSV har ett taskigt läge, men ändå hemmaplan. Inget av lagen åker ut direkt så det blir nog en trevlig match.
Vet inte riktigt vilket lag jag ska hoppas på i den matchen. Eftersom att "mitt" H96 riskerar att behöva kvala för att ta sig upp så funderar jag ju på vilken motståndare man helst vill ha. Wolfsburg är det på pappret starkare laget men samtidigt så har HSV alltid extremt flyt (eller gudomliga ingripanden kanske?) i dessa kvalmatcher. Bisarrt hur de fick en feldömd frispark på övertid som de sedan pangade in i krysset förrförra året. Egentligen vore scenariot där Hamburg vinner med uddamålet och Augsburg får storstryk av Hoffenheim det bästa. Tror att FCA är det lag som H96 har störst chans att slå över två matcher av dessa tre.

Men än lever förstås hoppet om en direktuppflyttningsplats. Nyckelmatch mot Stuttgart i morgon men det värsta är att även om Hannover skulle vinna med uddamålet så är det ändå stor chans att man har det sämsta utgångsläget inför den sista omgången (pga målskillnaden). Dock så är jag inte så säker som Motvall på att Braunschweig vinner i morgon. Bielefeld är piskade att vinna om de ska klara kontraktet i Zweite och sådana lag är som bekant inte kul att möta, speciellt inte på bortaplan. En sak kan man nog dock ganska säkert säga: om H96 tar färre poäng än Braunschweig i morgon så missar man direktuppflyttningsplatsen. Aldrig att de senare missar i sista omgången mot redan avsågade Karlsruhe.
Citera
2017-05-13, 22:29
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Vet inte riktigt vilket lag jag ska hoppas på i den matchen. Eftersom att "mitt" H96 riskerar att behöva kvala för att ta sig upp så funderar jag ju på vilken motståndare man helst vill ha. Wolfsburg är det på pappret starkare laget men samtidigt så har HSV alltid extremt flyt (eller gudomliga ingripanden kanske?) i dessa kvalmatcher. Bisarrt hur de fick en feldömd frispark på övertid som de sedan pangade in i krysset förrförra året. Egentligen vore scenariot där Hamburg vinner med uddamålet och Augsburg får storstryk av Hoffenheim det bästa. Tror att FCA är det lag som H96 har störst chans att slå över två matcher av dessa tre.
Håller med, Augsburg vore det bästa laget att möte för ett lag från zweite, tror dock inte det kommer hända (Hoffenheim behöver vinna med minst fem mål om Dortmund vinner, intressant nog kommer båda lagen ha samma poäng och målskillnad om Dortmund vinner med 1-0 och Hoffenheim med 5-0). HSV är svagare än Wolfsburg, men de har som du säger löjligt mycket flyt. Normalt vinner laget från BL kvalet, tror det blir så denna gången med.
Citera
2017-05-14, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Resurser är bara att skaffa fram om något har nyhetsvärde. Och det har utan tvekan Zweites slutstrid om uppflyttning med så många svenskanknytningar och så stor dramatik. Sen går det ju alltid att spä på med hur det gått för förra svenskan som var med och gick upp från 2.Bundesliga, Forsberg.

Sanningen är nog, som vanligt, att ingen svensk sportjournalist är ett dugg intresserad av tysk fotboll. (Eller någon annan än engelsk höll jag på att skriva.)

Alldeles riktigt, våra sportjournalister är så intresserade av engelsk fotboll så jag finner inga ord.

* Antingen skrivs det om Premier League.
* FA-cupen med rubriker överallt - däremot möjligen en liten notis om FC Bayern München tagit femte raka ligasegern (klubbrekord i antal raka ligavinster).
* Liga cupen i England skrivs det också om.
* Hur det går för Engelska lagen i Europa League, visserligen med mkt fokus på United har det ju varit en hel del pga Zlatan.
* Även i CL skrivs - eller låt mig säga skrevs eftersom de flesta åkte ut "ganska tidigt".

Jag har verkligen alltid undrat varför det skrivs så oerhört lite om Bundesliga, samt 2.Bundesliga och då jag ställt frågan till någon polare, farsan och vise versa har jag i princip fått samma svar. Typ att man är uppvuxen med Tipsextra, med Engelska ligan (PL), 2.Ligan (CC), osv.
OKEJ - det kan jag köpa, men varför står det så mkt om England i tidningarna då, så fort det är VM, EM, VM-kval, EM-kval, Confederations Cup (om England är med), Englands träningsmatcher!!
Senast redigerad av Figo-28 2017-05-14 kl. 11:17.
Citera
2017-05-14, 11:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Alldeles riktigt, våra sportjournalister är så intresserade av engelsk fotboll så jag finner inga ord.

* Antingen skrivs det om Premier League.
* FA-cupen med rubriker överallt - däremot möjligen en liten notis om FC Bayern München tagit femte raka ligasegern (klubbrekord i antal raka ligavinster).
* Liga cupen i England skrivs det också om.
* Hur det går för Engelska lagen i Europa League, visserligen med mkt fokus på United har det ju varit en hel del pga Zlatan.
* Även i CL skrivs - eller låt mig säga skrevs eftersom de flesta åkte ut "ganska tidigt".

Jag har verkligen alltid undrat varför det skrivs så oerhört lite om Bundesliga, samt 2.Bundesliga och då jag ställt frågan till någon polare, farsan och vise versa har jag i princip fått samma svar. Typ att man är uppvuxen med Tipsextra, med Engelska ligan (PL), 2.Ligan (CC), osv.
OKEJ - det kan jag köpa, men varför står det så mkt om England i tidningarna då, så fort det är VM, EM, VM-kval, EM-kval, Confederations Cup (om England är med), Englands träningsmatcher?
Uppvuxen tycker jag inte heller är något argument. Vuxna friska människor kan väl tänka utanför boxen?
Hade ju varit en sak om engelska ligan var den klart bästa men så har det aldrig varit.

Annars så är jag hoppfull faktiskt. Dom unga generationerna har vuxit upp med mycket större utbud av internationell fotboll än bara engelsk. Intresset för tysk fotboll tycker jag mig ändå se har vuxit under 2010-talet såväl bland media och då bland folk. Från en mycket låg nivå dock.
Senast redigerad av Steff83 2017-05-14 kl. 11:17.
Citera
2017-05-14, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag är nästan 99% säker att Auba kommer att lämna efter säsongen men jag kan ha fel.

Ja, det kommer han enligt en polare som håller på Dortmund, Real Madrid blir nästa säger han. Hoppas han stannar så Dortmund kan utmana och hålla jämna steg med mitt Bayern München.
Citera
2017-05-14, 12:20
Medlem
Oranginas avatar
Vilken jävla dunderomgång man missade igår!

Whatever tho!

Stormatch idag! Har inte sett alldeles för många 96 matcher men jag anser ändå att vi ska vara favorit i denna match. Allt annat än poäng är underkänt.

Undrar om träbenet Harnik är taggad att möta sin gamla klubb dock
Citera
2017-05-14, 17:21
Medlem
dippsis avatar
Vad händer Braunschweig förlorade med 6 - 0 mot Bielefeld som på så sätt gick förbi 1860 Munchen som så ligger tillsvidare på en kvalplats till 3.e ligan. Dramatisk sista omgången blir!

Betyder att Stuttgart och Hannover om inget sjukt händer spelar första liga nästa år och Braunschweig får kvala. Dem förstörde verkligen sitt målsnitt.

Gratulerar Germanofil och Orangina, välkomna tillbaka.
Senast redigerad av dippsi 2017-05-14 kl. 17:23.
Citera
2017-05-14, 17:25
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Vad händer Braunschweig förlorade med 6 - 0 mot Bielefeld som på så sätt gick förbi 1860 Munchen som så ligger tillsvidare på en kvalplats till 3.e ligan. Dramatisk sista omgången blir!

Betyder att Stuttgart och Hannover om inget sjukt händer spelar första liga nästa år och Braunschweig får kvala. Dem förstörde verkligen sitt målsnitt.

Gratulerar Germanofil och Orangina, välkomna tillbaka.
Ja. Båda särskilt Stuttgart hör ju hemma i högsta ligan.
Citera
2017-05-14, 17:29
Medlem
Oranginas avatar
Tack Dippsi!

Och Grattis Germanofil.

Otroligt svag insats från våran sida för övrigt, känns som att spelarna var medvetna om resultatet i den andra matchen. Har ej sett oss spela så energilöst på väldigt länge!

Stort tack till Bielefeld!

Nu går för ligavinsten och tar 3 poäng mot Kickers i sista!

PS. Första Zweite matchen jag någonsin kollar med Svensk kommentator, herregud vad tråkig och dålig han var. Vet inte om Stuttgart eller hans insats var sämst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in