Citat:
Ursprungligen postat av
motvall
Resurser är bara att skaffa fram om något har nyhetsvärde. Och det har utan tvekan Zweites slutstrid om uppflyttning med så många svenskanknytningar och så stor dramatik. Sen går det ju alltid att spä på med hur det gått för förra svenskan som var med och gick upp från 2.Bundesliga, Forsberg.
Sanningen är nog, som vanligt, att ingen svensk sportjournalist är ett dugg intresserad av tysk fotboll. (Eller någon annan än engelsk höll jag på att skriva.)
Alldeles riktigt, våra sportjournalister är så intresserade av engelsk fotboll så jag finner inga ord.
* Antingen skrivs det om Premier League.
* FA-cupen med rubriker överallt - däremot möjligen en liten notis om FC Bayern München tagit femte raka ligasegern (klubbrekord i antal raka ligavinster).
* Liga cupen i England skrivs det också om.
* Hur det går för Engelska lagen i Europa League, visserligen med mkt fokus på United har det ju varit en hel del pga Zlatan.
* Även i CL skrivs - eller låt mig säga skrevs eftersom de flesta åkte ut "ganska tidigt".
Jag har verkligen alltid undrat varför det skrivs så oerhört lite om Bundesliga, samt 2.Bundesliga och då jag ställt frågan till någon polare, farsan och vise versa har jag i princip fått samma svar. Typ att man är uppvuxen med Tipsextra, med Engelska ligan (PL), 2.Ligan (CC), osv.
OKEJ - det kan jag köpa, men varför står det så mkt om England i tidningarna då, så fort det är VM, EM, VM-kval, EM-kval, Confederations Cup (om England är med), Englands träningsmatcher!!