2017-01-12, 08:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Bra för mig som H96-anhängare, men märkligt ja. Klubben måste ha grova finansiella problem. Under sommarfönstret släppte de ju t.ex. Kerk som var riktigt bra förra säsongen.

Schalke är en sån där ond klubb som bara tömmer Nürnberg på sina toppspelare dom tog ju Alessandro Schöpf i förra vintertransferfönstret.
Citera
2017-01-12, 08:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hittade denna bra sammanställning av Focus för de transfers som så här långt skett i BL denna vinterpaus;
http://www.focus.de/sport/fussball/bundesliga1/bundesliga-winter-transfers-alle-neuzugaenge-und-abgaenge-in-der-uebersicht_id_6472592.html
Mer än väntat, tyska klubbar värvar/säljer på sommaren normalår.

Edit: Notera att St Pauli värvar Flum från Frankfurt. Passande namn för dem.

Hahahaha passande namn på en spelare i den skitklubben.
Citera
2017-01-12, 12:03
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Synd att Thomas Linke aldrig spelade för St Pauli.

---

Badstuber lånas ut till Schalke, det är inte något anmärkningsvärt? Jag fick för mig att rivaliteten var större än så.
Citera
2017-01-12, 12:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Synd att Thomas Linke aldrig spelade för St Pauli.

---

Badstuber lånas ut till Schalke, det är inte något anmärkningsvärt? Jag fick för mig att rivaliteten var större än så.

Finns det någon klubb som inte haft en utlånad Bayernspelare?
Badstuber ville helst av allt stanna i Tyskland och då fanns två alternativ av klubbar som var intresserade Schalke och HSV ja du förstår varför det blev Schalke.

Lite offtopic men stackars Holland som trodde att det skulle bli fler än 48 lag i VM.
http://www.der-postillon.com/2017/01/wm-48.html
Citera
2017-01-12, 12:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hahahaha passande namn på en spelare i den skitklubben.

Wtf?! St Pauli är ju en charmig klubb, med en unik karaktär och lika unika fans.

(jaja, ni får sätta citattecken kring "unik" hur mycket ni vill, jag står för det )
Citera
2017-01-12, 13:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Wtf?! St Pauli är ju en charmig klubb, med en unik karaktär och lika unika fans.

(jaja, ni får sätta citattecken kring "unik" hur mycket ni vill, jag står för det )

Du och jag har inte samma politiska inställning helt enkelt.
Citera
2017-01-12, 18:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du och jag har inte samma politiska inställning helt enkelt.
Äh, tänk inte så när en ny skribent vågar sig fram. Man kan väl få uppskatta en udda klubb med så tydlig profil utan det betyder något mer än att St Pauli är en färgklick i fotbollsvärlden. Politik tycker jag vi verkligen ska undvika i denna tråd. Det har vi alltid gjort förr så varför ändra nu?
Citera
2017-01-12, 19:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Äh, tänk inte så när en ny skribent vågar sig fram. Man kan väl få uppskatta en udda klubb med så tydlig profil utan det betyder något mer än att St Pauli är en färgklick i fotbollsvärlden. Politik tycker jag vi verkligen ska undvika i denna tråd. Det har vi alltid gjort förr så varför ändra nu?
Öhh???
Jag tror inte att det var så mycket av politisk debatt i mitt inlägg eller?

Det är fortfarande en skitklubb i mina ögon.

Edit han/hon har skrivit i tråden tidigare så helt ny är han inte.
Citera
2017-01-12, 20:02
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Hittade denna bra sammanställning av Focus för de transfers som så här långt skett i BL denna vinterpaus;
http://www.focus.de/sport/fussball/bundesliga1/bundesliga-winter-transfers-alle-neuzugaenge-und-abgaenge-in-der-uebersicht_id_6472592.html
Mer än väntat, tyska klubbar värvar/säljer på sommaren normalår.

Ha ha, ja det känns passande.
Citat:

Själva klubben är förstås lite hycklare då de å ena sidan har en tydlig vänsterprofil samtidigt som de ju spelar med i pengakarusellen som alla andra proffsklubbar. Men arenan är charmig och närområdet utmärkt för förströelse. Alltid fullsatt och bra stämning. Så länge man håller sig till långsidan och inte beblandar sig med deras ultras på Südtribüne så får man nästan garanterat en trevlig fotbollsupplevelse. Gillar även att klubben arbetar emot Viagogo. Dessutom kan man betala med cash när man köper Astra och fischbrötchen på arenan, bara en sådan grej! Så visst finns det anledningar att sympatisera med St. Pauli, oavsett om man håller med om deras politiska ståndpunkt eller inte.
Citera
2017-01-12, 23:30
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Precis så jag menade . Det behövs en och annan katt bland hermelinerna för att det inte ska bli tråkigt. Om alla vore stöpta i samma form och tycka likadant skulle man snart tröttna. En del hävdar att "allt är politik" men det vete fan. Jag utgår åtminstone inte utifrån politiska preferenser när jag bedömer vare sig enskilda idrottares eller föreningars underhållningsvärde.
Citera
2017-01-12, 23:59
Medlem
Citat:
Precis så jag menade . Det behövs en och annan katt bland hermelinerna för att det inte ska bli tråkigt. Om alla vore stöpta i samma form och tycka likadant skulle man snart tröttna. En del hävdar att "allt är politik" men det vete fan. Jag utgår åtminstone inte utifrån politiska preferenser när jag bedömer vare sig enskilda idrottares eller föreningars underhållningsvärde.
Så du tycker att du är ”annorlunda” genom att hålla på St Pauli? Det är som att tycka att det är ”annorlunda” att vara mot Trump i Sverige…

Inse att det är den gode cyberkalle som visar stake genom att våga dissa St Pauli. Ett skitlag som alltför många inom media vurmar för.

Vaffanculo!
Citera
2017-01-13, 00:32
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så du tycker att du är ”annorlunda” genom att hålla på St Pauli?
Precis som det kan vara kul med lite vänsterhycklare i tysk fotboll för att liva upp bilden är det kul att vi nu i svensk fotboll har några lirare som får joxa med trasan i högstaligan. Han har inte ens skrivit att han håller på St Pauli. Calmati. Ruhe, bitte. Vi är alla bröder upp på Söder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in