Citat:
Ja, det är inte omöjligt.
Citat:
Ja, ställer man i utsikt att en förhörsledare ska skadas på något sätt är man med all säkerhet inträngd i ett litet hörn och finner inga andra argument än att hota sig ut (det kan ju också tidigare ha gått vägen...).
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är ju inte så svårt att föreställa sig varför JM blev "ganska arg" på förhörsledare. Om den ilskan, t.ex. uppstod när hon skulle förklara varför hon presenterat flera olika lögner om vad hon gjorde natten då Göran mördades så relaterar ilskan och hoten till mordet.
Citat:
Ja, det är ju oerhört starkt: Ett offer, AP, skulle dö och tre olika personer har tydligen tillfrågats om de mot betalning kunnat tänka sig att avliva honom. - Detta i sin tur förstärker också misstankarna om förgiftning i E. - Här finns säkert också en konsekvent tidslinje.
– Åtalen för urkundsförfalskning, bedrägeri och stämpling rör brott som visar hur mordet av Aki planerades under lång tid med detaljerade förberedelser för hur hans död skulle ge ekonomisk avkastning. Dessa brott visar också att JM inte drog sig för att anlita personer som skulle utföra mord åt henne.
Citat:
Hade alibivittnen lyckosamt mutats torde inget åtal ha väckts.
När man nu ser åtalspunkterna har jag mycket svårt att se att något annat än livstid kan komma ifråga för JM. Om hon inte lyckas muta flera vittnen som ger henne alibi...
Citat:
Det blir intressant att höra hans berättelse om det här: Han bör dömas rättvist men naturligtvis kan det finnas förmildrande omständigheter.
MR däremot kommer inte att behöva sitta många år, gissar jag.
Hoppas fortfarande jag har fel.